china performance

بررسی وضعیت فروش ایکس‌باکس‌وان در بازار چین

هالیوود تازه متوجه شده که آن یک میلیارد و اندی که در چین زندگی می‌کنند، چه گنج بزرگی برای فروش بلیت‌های بیشتر و بیشتر هستند. این مسئله این روزها اینقدر برای بعضی از استودیوهای بزرگ فیلمسازی مهم شده که مدیران استودیو به دنبال قرار دادن عناصری در فیلم‌هایشان هستند که به مزاق چینی‌ها خوش بیاید. همین مسئله سبب شده تا بازار چین بعد از امریکا، دومین بازار پولساز دنیا لقب بگیرد. برای مثال فیلم «ترنسفورمرها: عصر انقراض» با اینکه در امریکا فروش ضعیفی داشت و منتقدان هم حسابی فیلم را به باد انتقاد گرفتند، اما فیلم توانست به لطف داشتن انفجارهای بزرگ و هیولاهای آهنی ریز و درشت، آنقدر در چین بفروشد که اصلا شکست‌اش در غرب به چشم نیاید و حتی به فهرست 10 فیلم پُر فروش برتر سال هم نفوذ کند. این یعنی رسانه‌های دیگر هم باید حساب ویژه‌ای روی این بازار باز کنند. مثلا همین غول‌های بازی‌سازی و سخت‌افزارهای مرتبط.

x