نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۰

محبوبیت سریال Fallout معروف‌ترین سایت ماد را خراب کرد!

وب‌سایت Nexus Mods به‌دلیل دانلود بیش از حد ماد Fallout 4 و Fallout New Vegas توسط طرفداران مرتب از دسترس خارج شده است.

همان‌طور که احتمالا در جریان هستید، سریال Fallout از سرویس آمازون پرایم علاقه‌مندان زیادی از بازی‌های این مجموعه را به سمت خود جذب کرده است. از زمانی‌که این سریال در ماه گذشته پخش شد، بازی‌های Fallout 3 و 4، بازی New Vegas و 76 و حتی Shelter همگی شاهد افزایش چهاررقمی آمار میانگین بازیکنان و جهش سه رقمی درصد فعالیت کاربران در آن‌ها بودند.

اما در شرایطی که این هیجان ایجاد شده قطعاً باعث خوشحالی بتسدا و مایکروسافت خواهد بود، وبسایت Nexus Mods پذیرای چنین حجمی از کاربران نبودند و فشار وارده منجر به کرش کردن سایت شده است. موفقیت سریال فال‌اوت باعث شده است تا فروش بازی‌های این مجموعه بالا برود و صدها هزار نفر مشغول تجربه این آثار شوند. به این ترتیب نکسوس مادز که یکی از منابع اصلی ساخت و انتشار ماد بازی‌های Fallout محسوب می‌شود، گرفتار مواجهه با حجم بیش از حدی از دانلودها از سوی کاربران شده است.

لوگوی وبسایت Nexus Mods

بارها پیش آمده است که هنگام مراجعه به سایت نکسوس مادز با این پیام روبه‌رو می‌شویم: «به‌دلیل محبوبیت سریال فال‌اوت، این روزها ترافیک بیش از حد مجازی را تجربه می‌کنیم و البته برای مدیریت این مسئله منابع بیشتری را در نظر گرفتیم و به‌طور مداوم هم در حال بررسی وضعیت و بهبود عملکرد در سراسر شبکه هستیم. تیم ما بدون استراحت در حال رفع مشکلات هستند.»

پنج بازی سری Fallout روزانه به‌طور میانگین ۷۳۰۰ کاربر منحصر‌به‌فرد دارند و از این بین Fallout 4 بیشترین سود را از پخش سریال Fallout برده است. روزانه ۲۰ هزار بازیکن بیشتری نسبت بازی‌های گذشته آن را تجربه می‌کنند. فال‌اوت یکی از بازی‌هایی است که همواره مورد توجه جامعه مادسازها قرار داشته است و جای تعجب نیست که وبسایت نکسوس مادز نیز تحت تاثیر این اتفاقات قرار گرفته است.

بازی‌های سری فال‌اوت سه جایگاه از فهرست ۱۰ بازی برتر و ۲ جایگاه از فهرست ۵ بازی محبوب Nexus Mods را به خود اختصاص می‌دهند و تاکنون بیش از ۹۰ هزار ماد برای Fallout 3 و 4 و New Vegas در دسترس قرار گرفته است که بیش از ۲ میلیارد دانلود را به ثبت رسانده‌اند. معمولا اکثر این مادها جزئیات کوچکی را به بازی‌ها اضافه می‌کنند اما Team FOLON همچنان مشغول کار است تا یک ماد در حد و اندازه‌های یک بسته الحاقی را تحت عنوان Fallout: London منتشر کند. زمان اتمام آماده‌سازی این ماد به‌دلیل آپدیت جدید بازی Fallout 4 به تأخیر افتاده است.

سریال فال اوت

ماد Fallout: London در سال ۲۲۳۷ و شهر لندن قرار می‌گیرد که از نظر خط زمانی بین دو بازی اول Fallout رخ می‌دهد. محتوای این بسته شامل ۱۵ بخش مختلف در یک نقشه در حد و اندازه‌های بازی پایه Fallout 4 جا می‌گیرد. هر یک از این Boroughها حس و حال متفاوتی با دیگر موارد دارد و شامل ۷ بخش کوچک‌تر دیگر می‌شوند. این پروژه توسط چند توسعه‌دهنده مستقل انجام می‌گیرد که در تلاش هستند تا یک بازی کامل و مجزا را به‌عنوان پروژه بعدی خود به وجود آورند.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده