نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱

ویروس کرونا نمایشگاه مهم SXSW 2020 را هم لغو کرد

به خاطر شیوع ویروس کرونا در امریکا، نمایشگاه SXSW 2020 که به حوزه‌های مختلف تکنولوژی و سرگرمی مانند سینما، موسیقی، رسانه‌های تعاملی و بازی‌های ویدیویی می‌پردازد، لغو شد.

نمایشگاه SXSW به‌صورت سالانه در شهر آستین ایالت تگزاس برگزار می‌شود و در آن شاهد حضور افراد و شرکت‌های مختلف که در حوزه‌های تکنولوژی، سینما، موسیقی و بازی‌های ویدیویی فعالیت می‌کنند، هستیم. به‌تازگی اعلام شده که این نمایشگاه در سال ۲۰۲۰ به خاطر شیوع ویروس کرونا برگزار نخواهد شد.

این اولین‌بار در طول تاریخ ۳۴ ساله این نمایشگاه است که برگزاری آن لغو می‌شود. قرار بود نمایشگاه SXSW 2020 از تاریخ ۱۳ تا ۲۲ مارس (۲۳ اسفند ۹۸ تا ۳ فروردین ۹۹) در آستین برگزار شود، اما استیو آدلر، شهردار این شهر اعلام کرد که به خاطر نگرانی‌هایی که بابت شیوع ویروس کرونا وجود دارد، این مراسم لغو شده است.

لغو شدن نمایشگاه SXSW 2020 ضربه بزرگی به اقتصاد شهر آستین وارد می‌کند، چرا که هر سال افراد زیادی به خاطر همین نمایشگاه به آستین سفر می‌کردند و درآمدی برابر با صدها میلیون دلار از محل فروش بلیط و گردشگری نصیب این شهر می‌شد. برگزاری نمایشگاه SXSW 2019 در نوامبر سال گذشته ۳۵۵.۹ میلیون دلار درآمدزایی برای آستین به همراه داشت.

نمایشگاه SXSW 2019

شرکت خصوصی که مسئول برگزاری این نمایشگاه است هنوز به‌طور دقیق اعلام نکرده که چه برنامه‌ای برای بازگردانی هزینه پیش‌خرید بلیط‌ها و رزرو کنفرانس‌ها دارد، اما طبق بیانیه‌ای که این شرکت در توییتر و وبسایت رسمی نمایشگاه منتشر کرده، تصمیم لغو آن از سوی مقامات دولتی شهر آستین گرفته شده است. همچنین این شرکت اعلام کرد که احتمال دارد نمایشگاه SXSW 2020 اواخر سال جاری میلادی برگزار شود. در توضیحات این شرکت آمده است:

ما به‌دنبال گزینه‌هایی هستیم تا تاریخ دیگری را برای این مراسم در نظر بگیریم. همچنین قصد داریم در زودترین زمان ممکن، یک تجربه مجازی و آنلاین از نمایشگاه SXSW را برای افراد شرکت کننده در آن تدارک ببینیم که با مراسم SXSW EDU آغاز خواهد شد.

طی هفته‌های گذشته افراد زیادی ابراز نگرانی کرده بودند که برگزاری این نمایشگاه و جمع کردن نزدیک نیم میلیون نفر در یک محیط محدود در مرکز تگزاس، کار عاقلانه‌ای نیست. با افزایش تعداد مبتلایان در آمریکا، این نگرانی‌ها شدت بیشتری گرفت؛ مخصوصاً وقتی اعلام شد که ۱۱ نفر در واشنگتن به خاطر ابتلا به ویروس کرونا جان خودشان را از دست داده‌اند و شیوع ویروس در سایر مناطق مثل کالیفرنیا و نیویورک نیز با سرعت زیادی در حال افزایش است.

کار به جایی رسید که افراد مختلف در وبسایت Change.org اقدام به جمع‌آوری امضا برای لغو این نمایشگاه کردند و ۵۵ هزار امضا نیز در این وبسایت به ثبت رسید. سپس نوبت شرکت‌های مطرح بود که یکی یکی عدم حضور خودشان در نمایشگاه SXSW 2020 را اعلام کنند. جک دورسی، مدیرعامل توییتر اعلام کرد که کارمندان این شرکت در نمایشگاه حضور پیدا نمی‌کنند. سپس شرکت‌های آمازون، اپل و نتفلیکس هم اعلام کردند که پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی خودشان را در این مراسم به نمایش نخواهند گذاشت. از دیگر شرکت‌هایی که خبر عدم حضورشان در این نمایشگاه را اعلام کردند، می‌توان به فیسبوک، تیک‌تاک، لینکدین، اینتل و خبرگزاری‌هایی مانند CNN و Mashable اشاره کرد. همه این شرکت‌ها تاکید کردند که به خاطر حفظ سلامت کارمندان‌شان و همچنین برای رعایت قوانین محدودیت سفرهای غیر ضروری، در مراسم حضور پیدا نمی‌کنند.

نمایشگاه SXSW 2020 اولین مراسمی است که به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو می‌شود. این ویروس قبلاً باعث لغو نمایشگاه بازی GDC شده بود و همچنین چند تا از مهم‌ترین رویدادهای حوزه تکنولوژی مثل نمایشگاه موبایل MWC، کنفرانس توسعه  دهندگان فیسبوک F8، کنفرانس گوگل I/O و تعداد زیادی از نمایشگاه‌های دیگر را لغو کرده بود.

ویروس کرونا خسارات زیادی به صنعت سرگرمی هم وارد کرده و برای مثال اکران فیلم مهم No Time To Die را به تأخیر انداخته که همین موضوع خسارت هنگفتی روی دست شرکت MGM گذاشته است. گفته می‌شود که این ویروس می‌تواند باعث ضرر ۵ میلیارد دلاری به صنعت سینمای جهان شود. حتی در کشور خودمان هم این ویروس علاوه‌بر اینکه باعث تعطیلی سینماها شده، پیش‌بینی می‌شود که اکران آینده فیلم‌ها (مخصوصاً در ایام نوروز) را به‌شدت تحت تاثیر قرار دهد و خسارت‌های زیادی را به تهیه‌کنندگان و سینمادارها تحمیل کند.

اخیراً در اخبار داشتیم شرکت Iam8bit که قرار بود در برگزاری مراسم E3 2020 نقش داشته باشد، به خاطر ویروس کرونا از پذیرفتن این مسئولیت خودداری کرده است. اگرچه مسئولان برگزاری نمایشگاه E3 تاکید می‌کنند که این مراسم را در تاریخ مقرر برگزار خواهند کرد، اما شایعاتی شنیده می‌شود که احتمال لغو نمایشگاه E3 2020 یا به تعویق افتادن آن وجود دارد.

نمایشگاه SXSW به‌عنوان یک رویداد بازی شناخته نمی‌شود، اما در سال‌های اخیر شاهد نمایش تریلرهای جدید از بازی‌های مختلف در این مراسم بودیم. همچنین در بخشی از این رویداد، بهترین بازی سال انتخاب می‌شد که سال گذشته بازی God of War در این بخش برگزیده شده بود.


منبع The Verge Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده