نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

ویروس کرونا باعث تاخیر در عرضه کنسول مینی TurboGrafx-16 شد

تاریخ عرضه جهانی کنسول TurboGrafx-16 Mini به‌دلیل فراگیر شدن ویروس کرونا به تعویق افتاد.

کونامی (Konami) ازطریق اکانت توییتر ویژه‌ی کنسول TurboGrafx-16 Mini اعلام کرد که عرضه جهانی این کنسول تا اطلاع ثانوی به تأخیر افتاده است. در این پیام توضیح داده شده که فرایند تولید و حمل‌و‌نقل این دستگاه‌ها در چین به‌شدت تحت تأثیر گسترش ویروس کرونا قرار داشته و عملاً روند تولید آن متوقف شده است. در نتیجه تحویل کنسول‌های TurboGrafx-16 Mini و لوازم جانبی همراه آن در تاریخ از پیش تعیین شده یعنی ۱۹ مارس ۲۰۲۰ ممکن نبوده و به تاریخ نامشخصی موکول شده است.

در پیام کونامی که در چند زبان مختلف منتشر شده، ضمن عذرخواهی از طرفداران در پی ایجاد این مشکل از آن‌ها درخواست شده تا نسبت به مشکلات اخیر صبر و بردباری به خرج داده و تا جزئیات برنامه‌های آینده‌ی کونامی اعلام شود. البته پیامی که به زبان ژاپنی منتشر شده یک تفاوت جزئی با سایر موارد دارد و آن هم خطاب به افرادی است که قبل از تاریخ پنجم مارس اقدام به پیش خرید PC Engine Mini کرده‌اند. این افراد همچنان در نوزدهم ماه مارس کنسول خود را دریافت خواهند کرد. افرادی که بعد از پنجم مارس اقدام به پیش خرید این کنسول کرده‌اند، باید تا انتشار اخبار جدید منتظر بمانند. لازم به ذکر است که پیش خرید PC Engine Mini تنها در ژاپن ممکن خواهد بود.

کنسول TurboGrafx-16 Mini اولین‌بار در کنفرانس E3 2019 توسط کونامی معرفی شد. ایده‌ی ساخت این مدل ویژه، بعد از معرفی کنسول‌های Nes Mini و Snes Mini توسط نینتندو، Neo Geo Mini توسط SNK و همچنین Mega Drive Mini توسط سگا به ذهن توسعه‌دهندگان کونامی رسیده است. کنسول TurboGrafx-16 Mini بیش از ۵۰ بازی کلاسیک را برای طرافداران این کنسول نوستالژیک به همراه خواهد داشت. کنسول کوچک کونامی در آمریکا به نام TurboGrafx-16 و در ژاپن با نام PC Engine Mini شناخته می‌شود. البته در اروپا این کنسول را با نام PC Engine CoreGrafx Mini نیز می‌شناسند. نسخه‌های مختلف این دستگاه در مناطق مختلف یک سری تفاوت‌های جزئی هم دارند.

TurboGrafx-16 , PC Engine

جا دارد به این نکته نیز اشاره کنیم که هر دو مدل TurboGrafx-16 Mini و PC Engine CoreGrafx Mini بازی‌های یکسانی دارند. هرچند یک سری بازی‌ها به‌صورت انحصاری برای سه مدل مختلف آن عرضه خواهند شد. یکی از این بازی‌ها Tokimeki Memorial است که یک بازی شبیه‌ساز دوست یابی بین بازیکنان بوده که با سیستم ویژه‌ی مدرسه و تقویم داخل بازی خود به‌طور ویژه‌ای در محبوبیت استفاده از بازی‌‌های اجتماعی نقش داشته است. عناصر ساختاری این بازی در مجموعه‌های جدیدی مانند Persona و Fire Emblem Three Houses به وضوح دیده می‌شوند. متأسفانه بازی Tokimeki Memorial هیچگاه خارج از ژاپن عرضه نشد.

شما می‌توانید با مراجعه به این فهرست، فهرست کامل بازی‌های این کنسول را مشاهده کنید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده