نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

اکران No Time to Die به‌خاطر شیوع کرونا به پاییز 2020 موکول شد

شیوع ویروس کرونا باعث تعویق در اکران فیلم No Time to Die با بازی دنیل کریگ شد و این فیلم حالا در پاییز ۲۰۲۰ روی پرده‌ی سینما می‌رود.

مطابق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، شرکت‌های مترو گلدوین مایر و ایون پروداکشنز تصمیم گرفتند که اکران فیلم No Time to Die (زمانی برای مُردن نیست) را به تعویق بیندازند. در ماه‌های اخیر تصاویر و تریلرهای جدیدی از فیلم «زمانی برای مُردن نیست» منتشر شد که هیجان طرفداران برای تماشای آن در فروردین‌ماه سال آینده را بیش‌ازپیش افزایش داد، اما ظاهراً برای مشاهده‌ی آخرین حضور دنیل کریگ در نقش جیمز باند باید زمان بیشتری را منتظر بمانیم. همان‌طور که در حساب توییتر فیلم مشاهده می‌شود، شرکت‌های Universal ،MGM و Eon Productions تاریخ اکران فیلم No Time to Die را از ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ (۱۰ آوریل ۲۰۲۰) به ۵ آذر ۱۳۹۹ (۲۵ نوامبر ۲۰۲۰) تغییر دادند.

دلیل این تأخیر نیز نگرانی‌های فزاینده‌ی حاصل از شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا و سایر کشورهای جهان اعلام شده است. البته شرکت یونیورسال برای ماندن در رقابت بازار آخرهفته‌ی عید پاک انیمیشن Trolls World Tour (تور جهانی ترول‌ها) را جایگزین فیلم No Time to Die کرده است که پیش از این برای اکران در تاریخ ۲۹ فروردین (۱۷ آوریل) برنامه‌ریزی شده بود. انیمیشن «تور جهانی ترول‌ها» به کارگردانی والت دورن یک انیمیشن کمدی موزیکال از استودیوی دریم‌ورکس است که آنا کندریک، جاستین تیمبرلیک، کونال نایر، گوئن استفانی، جیمی درنان، کلی کلارکسون، مری جی. بلای، سم راکول، کینن تامسون و ریچل بلوم صداپیشگی کاراکترهای آن را برعهده دارند.

No Time to Die / زمانی برای مردن نیست

فیلم No Time to Die اولین قربانی ویروس کرونا نیست و پیش‌تر شاهد تعویق اکران فیلم Sonic the Hedgehog (سونیک خارپُشت) در چین و توقف فیلم‌برداری فیلم Mission: Impossible 7 (مأموریت غیرممکن ۷) نیز بودیم. این ویروس علاوه‌بر صنعت فیلم روی صنایع دیگر نیز تاثیر گذاشته است و احتمالاً در ماه‌های آتی سایر پروژه‌های سینمایی نیز به حال‌وروز فیلم No Time to Die دچار می‌شوند. البته این تغییر تاریخ اکران احتمالاً به نفع فیلم No Time to Die تمام می‌شود که حالا قرار است در آخرهفته‌ی روز شکرگزاری روی پرده برود. شرکت لاینزگیت اخیراً با اکران فیلم Knives Out (چاقوکشی) با نقش‌آفرینی دنیل کریگ در آخرهفته‌ی روز شکرگزاری به موفقیت بزرگی دست یافت.

مراسم افتتاحیه‌ی فیلم No Time to Die نیز به‌خاطر شیوع ویروس کرونا در چین و قرنطینه‌ی گسترده‌ی شهرهای این کشور لغو شد. افزون‌بر این دنیل کریگ و دیگر بازیگران فیلم برای نمایش آن در شهر پکن و تور تبلیغاتی آن در سایر شهرها حضور پیدا نکردند که دلیل آن عدم اطمینان از میزان شیوع ویروس کرونا در مناطق مختلف چین اعلام شد. فیلم Spectre (اسپکتر) در سال ۲۰۱۵ روی پرده سینما رفت و با بودجه‌ی تقریباً ۲۵۰ میلیون دلاری توانست ۸۷۲.۵ میلیون در سراسر جهان فروش کند که از این میزان ۸۴ میلیون دلار آن از کشور چین حاصل شده بود. کری فوکوناگا، کارگردان فیلم‌های Beasts of No Nation (جانوران بدون کشور)، Sin Nombre (بدون نام) و Jane Eyre (جین ایر) وظیفه‌ی کارگردانی بیست‌وپنجمین قسمت مجموعه فیلم‌های James Bond را برعهده دارد.

فیلم No Time to Die جیمز باند را در دوران بازنشستگی نشان می‌دهد که از کارهای هیجان‌انگیز و پرخطر فاصله گرفته است، اما این آرامش مدت زیادی دوام نمی‌آورد. درست زمانی‌که به نظر می‌رسد باند بعد از مدت‌ها قادر به تجربه‌ی یک زندگی عادی است، فلیکس لیتر به سراغش می‌آید و از او درخواست کمک می‌کند و این مسئله پای باند را به پرونده‌ی ربوده‌شدن یک دانشمند باز می‌کند. البته خیلی زود معلوم می‌شود که تروریستی مرموز پشت این قضیه است و دنیا در آستانه‌ی مواجهه با خطری بسیار بزرگ قرار دارد. دنیل کریگ، رالف فاینز، لئا سیدو، نائومی هریس، بن ویشاو، روری کینیار، جفری رایت، دالی بن صلاح، بیلی مگنوسن، آنا د آرماس، دیوید دنسیک، لاشانا لینچ و رامی ملک از بازیگرانی هستند که در فیلم «زمانی برای مُردن نیست» حضور دارند و به نقش‌آفرینی می‌پردازند.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده