نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۵

تاریخ برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر در پی شیوع ویروس کرونا تغییر کرد

فجردر پی شیوع ویروس کرونا در ایران، تاریخ برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر تغییر کرده است.

از اوایل اسفند وجود ویروس کرونا در ایران به‌صورت رسمی رسانه‌ای شد. کمی بعداز آن و تاکنون، دانشگاه‌ها، مدارس و سینماهای کشور تعطیل هستند. اخیرا نیز اصناف سینمایی با نگارش نامه‌ای خانه سینما خواستار تعطیلی پروژه‌های سینمایی و تلویزیونیِ در جریان شده‌اند. بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران، زمان برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا تغییر کرده است. این جشنواره در نیمه دوم خرداد ماه ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد. جشنواره جهانی فیلم فجر پیش از این قرار بود در فروردین ماه برگزار شود. مدیر ارتباطات جشنواره به قرار زیر از تاخیر در برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر سخن گفت.

در پی شیوع جهانی ویروس کرونا و دورنمای نامشخص نسبت به بهبودی اوضاع در سطح جهان در کوتاه‌مدت، پس از بررسی‌های مختلف درباره محدودیت‌های به‌عمل آمده در بیشتر کشورهای درگیر و در پی هماهنگی با ریاست سازمان سینمایی و رایزنی با فیاپف (فدراسیون جهانی اتحادیه‌های تهیه‌کنندگان فیلم)، تصمیم برآن شد که با هدف هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن جشنواره جهانی فیلم فجر به عنوان مهم‌ترین رویداد بین‌المللی سینمای ایران، این جشنواره در نیمه دوم خرداد ماه ۱۳۹۹ برگزار شود. مدیران جشنواره امیدوارند به زودی شاهد روند نزولی شیوع و در نهایت از بین رفتن این ویروس در جهان باشیم.

جشنواره جهانی فیلم فجر میزبانی فیلم‌های ایرانی و غیر ایرانی خواهد بود. مهمانان خارجی نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت. این مهمانان که در حوزه سینما فعال هستند، در طول جشنواره کارگاه‌هایی برگزار می‌کنند. در روز پایانی و در جریان مراسم اختتامیه نیز برنده‌های رشته‌های مختلف معرفی می‌شوند. شما کاربران زومجی درباره تغییر در زمان برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر چه نظری دارید؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده