نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۹

مهمترین فیلم‌هایی که نسخه دیجیتالی آن‌ها زودتر منتشر شده است

ویروس کرونا باعث شده تا شرکت‌ها نسخه دیجیتالی برخی از فیلم‌های خود را زودتر از انتظار منتشر کنند و حال در این مقاله قرار است مهم‌ترین آن‌ها را معرفی کنیم. در ادامه با زومجی همراه باشید.

شیوع گسترده ویروس کرونا نه‌تنها باعث تعطیلی و قرنطینه بسیاری از کشورهای شده، بلکه تاثر منفی نیز روی صنعت سینما گذاشته است. طی این مدت شاهد تعطیلی سینماها در کشورهای زیادی از جمله چین، کره جنوبی، ایتالیا و فرانسه بودیم و همچین بخش زیادی از سینماها در آمریکا نیز تعطیل شده‌اند. حتی اگر در برخی از شهرهای آمریکا سینماها باز است، اما استقبال مردم بسیار پایین‌تر از گذشته شده و همین موضوع باعث عقب افتادن اکران بسیاری از فیلم‌ها شده است که این موضوع خبر خوبی برای استودیوهای فیلمسازی نیست. حال شرکت‌های فیلمسازی در حال انتشار فیلم‌های خود در پلتفرم‌های دیجیتالی هستند که شاید مهم‌ترین آن‌ها انیمیشن Onward و فیلم The Invisible Man باشد. این پلتفرم شامل آمازون، نتفلیکس، هولو، دیزنی پلاس و غیره نیز می‌شود و طی این روزها شاهد انتشار کیفیت بالای فیلم‌های روز و تازه اکران هستیم که اگر خبری از کرونا نبود، شاید تا چند ماه آینده شانس این را نداشتیم تا کیفیت بالای این فیلم‌ها را به این زودی تماشا کنیم. اگرچه استودیوها فیلم‌های روز خود را در بازار دیجیتالی عرضه کرده‌اند، اما ظاهرا برخی از شرکت‌ها مثل یونیورسال پیکچرز تصمیم دارد تا با انیمیشن Trolls World Tour برنامه انتشار همزمان یک فیلم در سینماها و پلتفرم دیجیتال را نیز آزمایش کند. حال باتوجه‌به اینکه تعداد این فیلم‌ها بالا است، تصمیم گرفتیم تا مهم‌ترین عناوینی که اکنون در پلتفرم دیجیتال منتشر شده یا قرار است در آینده بسیار نزدیک منتشر شوند، را معرفی کنیم. پس در ادامه با زومجی و معرفی این فیلم‌ها همراه باشید.

انیمیشن Onward

Onward

کارگردان: دن اسکنلون

صداپیشگان: کریس پرت، تام هالند، جولیا لوئی درایفوس و اکتاویا اسپنسر

نمره راتن تومیتوز: ۸۷

تاریخ انتشار: منتشر شده

انیمیشن Onward اولین انیمیشن اورجینال جدید استودیوی انیمیشن‌سازی پیکسار پس از ساخت و انتشار چندین دنباله بود که سرنوشت خیلی خوبی نداشت. این انیمیشن سینمایی با اینکه نقدهای خوبی را توانست از منتقدان و تماشاگران دریافت کند، اما به سرنوشت شومی دچار شد و درواقع عملکرد پایین‌تر از انتظار انیمیشن Onward باعث شد تا بسیاری از استودیوها تصمیم بگیرند تا فیلم‌های خود را در زمان دیگری اکران کنند. این انیمیشن داستان دو برادر از نژاد اِلف‌ها با نام‌های بارلی، برادر بزرگ‌تر و ایان، برادر کوچک‌تر و خجالتی را در حومه‌ی شهری قرارگرفته درون یک دنیای خیالی و فانتزی دنبال می‌کند. 

درواقع در این ماجراجویی آن‌ها به‌دنبال یافتن پدر مرحوم خود در جهانی دیگر هستند و این دو برادر موفق شده‌اند تا با چوب جادوگری پدرشان بخشی از او را دوباره زنده کنند، اما برای زنده کردن باقی مانده بدن پدرشان تنها ۲۴ ساعت فرصت دارند تا جادو را کامل کنند. منتقدان انیمیشن Onward را اثری ماجراجویانه، فانتزی و بامزه توصیف می‌کنند و حتی برخی اعتقاد دارند که این انیمیشن یکی از احساساتی‌ترین آثار پیکسار است. اثری که بیشتر به یک اثر شخصی توصیف می‌شود و براساس زندگی دن اسکنلون، کارگردان این اثر ساخته شده است.

فیلم The Invisible Man / الیزابت ماس

The Invisible Man

کارگردان: لی ونل

بازیگران: الیزابت ماس، الیور جکسون کوهن، استورم رید، آلدیس هاج و هریت دایر

نمره راتن تومیتوز: ۹۱

تاریخ انتشار: منتشر شده

پس از اینکه دنیای سینمایی Dark Universe نتوانست کاری به جایی ببرد، حال شرکت یونیورسال پیکچرز در همکاری با استودیوی فیلمسازی بلوم هاوس تصمیم به ساخت اثری متفاوت از شخصیت مرد نامرئی گرفتند که در آن خبری از حضور جانی دپ در این نقش نیز نبود. تمرکز ریبوت جدید فیلم The Invisible Man روی سسیلیا کاس با بازی الیزابت ماس است که پس از روابط ناخوشایندی که با یک دانشمند نابغه، اما شرور داشت، مخفی می‌شود. 

بااین‌حال، شوهرش خودکشی می‌کند، اما سسیلیا به مرگ وی مشکوک می‌شود و حال او باید ثابت کند که شوهرش زنده است و نمرده است و براساس اطلاعات منتشر شده از فیلم، سسیلیا تا آستانه فروپاشی عصبی پیش می‌رود و او از هر روشی برای دفاع از خود دربرابر مرد نامرئی و اثبات زنده بودنش، بهره می‌برد. بازی الیزابت ماس و همچنین کارگردانی و فیلمنامه لی ونل با تحسین منتقدان مواجه شده و حتی اعتقاد دارند که این اثر می‌تواند الگویی مناسب برای بازسازی‌های آینده هیولاهای کلاسیک نیز باشد. درواقع فیلم The Invisible Man اولین فیلم ترسناک موفق سال ۲۰۲۰ نیز لقب گرفته که اگر دنبال یک نسخه متفاوت از داستان مرد نامرئی هستید، پس به سراغ این فیلم 2020 بروید.

فیلم Emma

Emma

کارگردان: آتمن دا وایلد

بازیگران: آنیا تیلور-جوی، جانی فلین، بیل نای، میا گاث، میراندا هارت، جاش اوکانر و کلوم ترنر

نمره راتن تومیتوز: ۸۵

تاریخ انتشار: منتشر شده

فیلم Emma اولین تجربه کارگردانی آتمن دا وایلد است

فیلم Emma که در فهرست بهترین فیلم های عاشقانه 2020 زومجی نیز جای گرفته، اقتباسی از رمانی به همین نام اثر جین آستن است که داستان اما وودهاوس، دختری زیبا، باهوش و پولدار را دنبال می‌کند. با اینکه اما شخصیتی خوب و دوست داشتنی را دارد، اما کمی خودخواه است و علاقه دارد تا در کار همه دخالت کند و همچنین تصمیمی برای ازدواچ نیز ندارد که همه این موضوعات باعث خلق صحنه‌های کمدی در طول فیلم می‌شود. این فیلم کمدی درام به‌لطف حضور بازیگرانی مثل آنیا تیلور-جوی توانسته به اثری جذاب و سرگرم کننده تبدیل شود که به عقیده منتقدان تیلور-جوی شاید مثبت‌ترین نکته این فیلم باشد. همچنین فیلم Emma اولین تجربه کارگردانی آتمن دا وایلد است که با اینکه فیلمی تجاری نیست و توسط فوکس فیچرز، زیر مجموعه یونیورسال که از فیلم‌های مستقل حمایت می‌کند، تولید و منتشر شده است، اما درنهایت موفق شده حدود ۲۵ میلیون دلار را فروش کند و پس از بحران کرونا شرکت یونیورسال تصمیم گرفت تا نسخه دیجیتالی فیلم اما را زودتر منتشر کند که بدون شک می‌تواند فیلمی متفاوت در چنین روزهایی باشد.

The Hunt

The Hunt

کارگردان: کریگ زوبل

بازیگران: بتی گیلپین، هیلاری سوانک، جاستین هارتلی، اما رابرتس، آیک بارینهولتز، ایمی مدیگان و گلن هاوتون

نمره راتن تومیتوز: ۵۳

تاریخ انتشار: منتشر شده 

فیلم The Hunt داستان عجیبی دارد. این فیلم در ابتدا قرار بود در مهر ۹۸ اکران شود، اما پس حوادث تیراندازی در آمریکا، یونیورسال تصمیم به لغو اکران این فیلم گرفت و درنهایت مدتی پیش فیلم شکار به‌روی پرده رفت که با وجود شکسته شدن طلسم اکران این فیلم، حال ویروس کرونا باعث عرضه آن در شبکه خانگی شده است. فیلم The Hunt داستان ۱۲ غریبه را دنبال می‌کند که در یک مکان پاکسازی شده جنگلی بیدار می‌شوند. آن‌ها نمی‌دانند که کجا هستند یا چگونه به‌ این مکان آورده شده‌اند. آن‌ها نمی‌دانند که برای یک هدف خاص و مشخص که شکار باشد، انتخاب شده‌اند.

در حاشیه این تئوری توطئه، گروهی از نخبگان در سراسر جهان در خانه بزرگی به دور هم جمع شده‌اند تا انسان‌ها را شکار کنند، اما این برنامه در خطر نابودی است؛ چون یکی از افرادی که برای شکار گذاشته شده و کریستال نام دارد، بازی را بهتر از شکارچیان بلد است. برتری اکنون با کریستال است و او یکی یکی قاتل‌ها را شکار می‌کند که در مرکز آن زن مرموزی قرار دارد. فیلم شکار با وجود دیمون لیندلوف، نویسنده سریال The Leftovers، در تیم نویسندگان، به اثری متوسط و بی منطق توصیف شده که ظاهرا تنها فیلمی است که می‌تواند بیننده را سرگرم کند.

فیلم Dolittle

Dolittle

کارگردان: استیون گیگان

بازیگران و صداپیشگان: رابرت داونی جونیور، آنتونیو باندراس، مایکل شین، رامی ملک، تام هالند، اکتاویا اسپنسر، جان سینا، کمیل نانجیانی و ماریون کوتیار

نمره راتن تومیتوز: ۱۴

تاریخ انتشار: منتشر شده

فیلم Dolittle (دولیتل) درواقع اولین فیلم پسا دنیای سینمایی مارول و شخصیت تونی استارک رابرت داونی جونیور بود که نتیجه نهایی البته بسیار پایین‌تر از انتظارات بود. فیلم نقدهای ضعیفی را از منتقدان دریافت کرده و حتی در گیشه با شکست بزرگی مواجه شد. فیلم Dolittle داستان دکتر جان دولیتل را دنبال می‌کند که هفت سال است همسر خود را از دست داده و اکنون پزشکی مشهور و دامپزشک ملکه ویکتوریا است و او اکنون خودش را پشت دیوارهای بلند خانه‌اش مخفی کرده که تنها حیوانات عجیب و غریب درکنار او هستند. اما زمانی‌که ملکه جوان به‌شدت بیمار می‌شود، دولیتل یک سفر حماسی و دریایی را برای جستجوی یک درمان در یک جزیره که در افسانه‌ها است، آغاز می‌کند که او در این ماجراجویی باید درکنار شوخ طبعی و شجاعتش، با دشمنان قدیمی مواجه شود و موجودات شگفت‌انگیزی را نیز کشف کند. 

بخش زیادی از انتقادات از فیلم Dolittle به‌خاطر حیوانات واقع گرایانه و جلوه‌های ویژه ضعیف آن است که فضایی غیر طبیعی را به فیلم داده است. در هر حال رابرت داونی جونیور نیز نتوانست مانع شکست فیلم شود؛ هرچند بسیاری او را تنها عامل مثبت فیلم می‌دانند و عملا استفاده خوبی از صداپیشگان فیلم که نام‌های بزرگی در بین آن دیده می‌شود، در فیلم نشده است. همچنین گفته می‌شود که فیلم Dolittle در ابتدا قرار بود بسیار متفاوت‌تر باشد، اما درنهایت یونیورسال تصمیم گرفت تا فیلم فضایی خانواداگی‌تری را داشته باشد و به همین منظور بخش‌های زیادی از فیلم را دوباره فیلم‌برداری کرده است. اگرچه نسخه دیجیتالی فیلم دولیتل قرار بود چند هفته دیگر منتشر شود، اما شیوع کرونا و فرصت مناسبت این دوره باعث جلو افتادن زمان انتشار نسخه دیجیتالی این فیلم شده است.

فیلم Bloodshot

Bloodshot

کارگردان: دیو ویلسون

بازیگران: وین دیزل، توبی کبل، ایزا گونزالس، مایکل شین، سم هیوین، تلولا رایلی، یوهانس هویکور یوهانسون و الکس هرناندز

نمره راتن تومیتوز: ۳۰

تاریخ انتشار: منتشر شده

در روزهایی که ابرقهرمانان مارول و DC در حال جولان دادن در سالن‌های سینما هستند، فیلم Bloodshot قرار بود اثری جدی‌تر، خشن‌تر و متفاوت‌تری را ارائه دهد، اما نتیجه چیزی نبود که طرفداران شخصیت بلادشات انتظارش را داشتند و فیلمی ضعیف و در بهترین حالت متوسط را دریافت کردند که تفاوت‌های زیادی با منبع اقتباس خود نیز دارد. این فیلم داستان ری گریسون، تفنگدار سابق نیروی دریایی را دنبال می‌کند که به‌همراه همسرش توسط گروهی به قتل می‌رسد، اما در ادامه وی توسط گروهی از دانشمندان به‌صورت مخفیانه احیا می‌شود. با پیشرفت فناوری نانو، او به یک ماشین کشتار بیوتکنولوژی فوق بشری تبدیل می‌شود که اکنون دیگر بلادشات نام دارد.

در ادامه ری متوجه می‌شود که خاطراتش دستکاری شده و او کم کم مردی را که او و همسرش را کشته بود به‌خاطر می‌آورد و برای گرفتن انتقام از تاسیساتی که در آن حضور دارد، خارج و متوجه می‌شود که این اتفاق بسیار متفاوت‌تر و فراتر از یک توطئه است که پیش از این به یاد آورده بود. اگرچه برخی اعتقاد دارند که فیلم Bloodshot به فیلمی سرگرم کننده تبدیل شده و حداقل ارزش یکبار تماشا کردن را دارد، اما بسیاری از بازی وین دیزل در فیلم انتقاد کردند و آن را یکی از مشکلات اصلی فیلم درکنار فیلمنامه و کارگردانی آن دانسته‌اند که در مقابل بازی بازیگران مکمل تا حدی از آن تعریف شده است. پس از شیوع ویروس کرونا و عملکرد ضعیف فیلم بلادشات در گیشه، سونی پیکچرز فرصت را غنیمت شمرده و نسخه دیجیتالی فیلم را خیلی زودتر از انتظارات منتشر کرده است.

فیلم The Gentlemen

The Gentlemen

کارگردان: گای ریچی

بازیگران: متیو مک‌ کانهی، کالین فارل، چارلی هونام، هنری گلدینگ، هیو گرانت، جرمی استرانگ، جیسون وانگ، میشل داکری، لین رنه، یوجین کوزمینا و کریس اوانجلو 

نمره راتن تومیتوز: ۷۴

تاریخ انتشار: منتشر شده

گای ریچی پس از کارگردانی فیلم Aladdin که اولین فیلم یک میلیاردی این کارگردان بریتانیایی نیز بود، بار دیگر به سبک ساخت فیلم‌های قدیمی خود بازگشته و فیلم The Gentlemen را کارگردانی کرده است. این فیلم اکشن، کمدی و جنایی که یک فیلم پسر ستاره نیز هست، داستان میکی پیرسون را که بزرگ‌ترین و قوی‌ترین باند فروش مواد مخدر در بریتانیا را در اختیار دارد، دنبال می‌کند که در تلاش است تا امپراتوری ماریجوانای بسیار سودآور خود را به تعدادی میلیاردر اهل اوکلاهما بفروشد. همین موضوع باعث ایجاد برنامه‌ها، رشوه‌ها، توطئه‌ها و خیانت‌ها علیه او می‌شود تا افراد مختلفی به‌دنبال تصاحب این امپراطوری سودآور باشند. 

فیلم The Gentlemen نقدهای متفاوت زیادی را دریافت کرده و برخی فیلم را اثری متوسط و ضعیف دانسته‌اند و گروهی دیگر به ستایش ریچی و بازگشت وی به سبک فیلم‌های قدیمی خود پرداخته‌اند. در هر حال اگر از طرفداران فیلم‌های ریچی به‌خصوص فیلم Snatch هستید، بدون شک نباید فرصت تماشای فیلم The Gentlemen که پر از صحنه‌های کمدی و اکشن به سبک کارهای قدیمی ریچی است، را از دست بدهید و حتی اگر فاصله زیادی با کارهای قدیمی وی نیز داشته باشد، اما باز هم می‌تواند یک غنیمت باشد. همچنین این فیلم به طرفداران بازیگران فیلم مثل متیو مک‌‌کانهی، کالین فارل و چارلی هونام نیز کاملا پیشنهاد می‌شود. 

فیلم Harley Quinn: Birds of Prey

Birds of Prey

کارگردان: لی ونل

بازیگران: مارگو رابی، مری الیزابت وینستد، جرنی اسمالت-بل، رزی پرز، ایوان مک گرگور، الا جی بسکو و کریس مسینا

نمره راتن تومیتوز: ۷۸

تاریخ انتشار: منتشر شده 

فیلم Birds of Prey که درواقع فیلم مستقل شخصیت هارلی کویین است، به شکستی بزرگ برای DC و برادران وارنر تبدیل شد و فیلم نه‌تنها نتوانست در گیشه موفق عمل کند و شکست تجاری خورد، بلکه چندان نیز توسط طرفداران جدی گرفته نشد. فیلم با اینکه پس از حوادث فیلم Suicide Squad جریان دارد، اما با نادیده گرفتن اتفاقات این فیلم و جدایی هارلی کویین از جوکر، مسیر خود را پیش گرفت تا اثری متفاوت در دنیای دی‌سی با درجه سنی بزرگسال را خلق کند. در طول فیلم شخصیت‌های مختلفی مثل هانترس، قناری سیاه، رنی مونتویا و کاساندرا کین حضور دارند که در طول فیلم با هارلی کویین آشنا می‌شوند و درنهایت آن‌ها قرار است دربرابر بلک ماسک و ویکتور زز ایستادگی کنند.

فیلم با اینکه پس از حوادث فیلم Suicide Squad جریان دارد، اما با نادیده گرفتن اتفاقات این فیلم و جدایی هارلی کویین از جوکر، مسیر خود را پیش گرفته است

برخی از منتقدان فیلم را سرگرم کننده، مفرح، جذاب و نسبتا متفاوت توصیف کرده‌اند، اما گروهی دیگر به انتقاد از اکشن فیلم، پیام‌های آن، بازی متوسط و ضعیف بیشتر بازیگران اصلی و غیره پرداخته‌اند. در هر حال فیلم Birds of Prey با فاصله گرفتن از ریشه خود درواقع فیلم مستقل هارلی کویین بود که بسیاری اعتقاد دارند همین موضوع ضربه زیادی به فیلم زده و همچنین گروهی از طرفداران می‌گویند که دلیلی برای ساخت فیلمی براساس پرندگان شکاری وجود نداشت. بااین‌حال، اگر از طرفداران هارلی کویین و دنیای DC هستید و با اینکه کیفیت قابل قبول فیلم مدتی پیش منتشر شده بود، اما بدون شک می‌توانید از تماشای فیلم Birds of Prey لذت ببرید و منتظر ماجراجویی بعدی مارگو رابی و هارلی کویین در فیلم The Suicide Squad باشید.

فیلم The Way Back

The Way Back

کارگردان: گوین اوکانر

بازیگران: بن افلک، ال مادریگال، میکلا واتکینس، جنینا گاوانکار، گلین ترمن، هیز مک‌آرتور، ریچل کارپانی و برندون ویلسون

نمره راتن تومیتوز: ۸۳

تاریخ انتشار: منتشر شده

پس از همکاری موفق در فیلم The Accountant، حال گوین اوکانر در فیلم جدید خود بار دیگر با بن افلک همکاری کرده است که ظاهرا تجربه موفق دیگری را شاهد هستیم. اوکانر پیش از این سابقه ساخت فیلم Warrior را در کارنامه خود داشته و بار دیگر به سراغ فیلم‌های ورزشی رفته که با نقدهای مثبت و متوسط زیادی نیز مواجه شده است. فیلم The Way Back داستان جیک کانینگهام را دنبال می‌کند که تمام زندگی او دادن قول و قرارهای بسیار بوده است. او در زمان دبیرستان پدیده بسکتبال بوده و او بورسیه کامل دانشگاه را هدر می‌دهد. حال چند سال بعد جک دچار اعتیاد به نوشیدنی‌های الکلی شده و همسرش نیز او را ترک کرده است و او دیگری امیدی برای یک زندگی بهتر ندارد. بااین‌حال، به جک پیشنهاد مربیگری تیم بسکتبال دبیرستان داده می‌شود و حال او به‌دنبال ترک اعتیاد به الکل و مشکلات زندگی‌اش است تا راهی را برای بازگشت به زندگی پیدا کند. 

گروهی از منتقدان اعتقاد دارند که فیلم راه بازگشت بیشتر یک اثر شخصی برای بن افلک بوده است

فیلم The Way Back شاید در مجموع پیام جدیدی نداشته باشد، اما منتقدان اعتقاد دارند که اثری خوش ساخت و دیدنی است که نشان می‌دهد اوکانر توانایی خوبی در به تصویر کشیدن یک اثر ورزشی دارد. اگرچه بسیاری از منتقدان از بازی بن افلک در این فیلم تعریف کرده و به ستایش از آن پرداخته‌اند، اما گروهی اعتقاد دارند که فیلم راه بازگشت بیشتر یک اثر شخصی برای افلک است و درواقع فیلم اشاره‌ای به تلاش وی برای ترک مصرف الکل است و همین موضوع باعث شده تا ما در فیلم درواقع خود افلک را ببینیم تا اینکه شاهد زندگی و داستان جیک کانینگهام باشیم. در هر حال ویروس کرونا باعث شد تا فیلم The Way Back تنها مدت کوتاهی پس از نمایش در سینماها به‌صورت دیجیتالی نیز منتشر شود.

فیلم I Still Believe

I Still Believe

کارگردان: اندرو اروین و جان اروین

بازیگران: کی جی آپا، بریت رابرتسون، ملیسا راکسبرا، نیتن پارسونز، شنایا توین و گری سینایس

نمره راتن تومیتوز: ۴۴

تاریخ انتشار: ۸ فروردین

فیلم I Still Believe براساس داستان واقعی جرمی کمپ و آشنایی وی با ملیسا لین هنینگ-کمپ تولید و منتشر شده است

فیلم I Still Believe فیلمی درام، عاشقانه و زندگینامه که براساس داستان واقعی جرمی کمپ و آشنایی وی با ملیسا لین هنینگ-کمپ تولید و منتشر شده است. درحالی‌که جرمی کمپ از سرطان زنش خبر داشت، با وی در اکتبر سال ۲۰۰۰ ازدواج کرد و درحالی‌که کمتر از ۴ ماه از ازدواج آن‌ها تنها گذشته بود، ملیسا، اول زن جرمی دار فانی را وداع گفت و در طول داستان شاهد نمایشی دراماتیک از خواننده شدن کمپ و زندگی شخصی وی هستیم تا اینکه او با آدریان، همسر دومش آشنا می‌شود. فیلم با اینکه با نقدهای متوسط و ضعیفی مواجه شده بود، اما فیلم I Still Believe توانست نمره بسیار بالایی از مردم دریافت کند و فیلم من هنوز ایمان دارم با دریافت سینمااسکور A بسیاری را غافلگیر کرد. در هر حال با شیوع ویروس کرونا و باتوجه‌به کاهش استقبال مردم و روند شروع بسته شدن سینماها، لاینگزیت تصمیم گرفت تا این فیلم را در پلتفرم دیجیتالی منتشر کند و در روز جمعه این هفته قرار است این اتفاق رخ دهد.

فیلم Sonic the Hedgehog

Sonic the Hedgehog

کارگردان: جف فاولر

بازیگران: جیمز مارسدن، بن شوارتز، جیم کری، تیکا سامپتر، آدام پالی، دبس هاوارد، نیال مک‌دوناف و ناتاشا روتول

نمره راتن تومیتوز: ۶۴

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین

اگرچه کیفیت قابل قبول فیلم Sonic the Hedgehog مدتی می‌شود که منتشر شده است، اما در هر حال ویروس کرونا باعث شد تا کیفیت رسمی و بالاتر آن بسیار زودتر از برنامه پارامونت منتشر شود که خبر خوبی برای طرفداران سونیک می‌تواند باشد. فیلم Sonic که درواقع یک اثر ترکیبی لایو اکشن/انیمیشن است و اقتباسی از یک مجموعه بازی‌ ویدیویی بسیار محبوب است، داستان یک خارپشت به‌نام سونیک را دنبال می‌کند که در زمین پنهان شده، اما یک اتفاق باعث می‌شود تا راز وی برملا شود و حال او به کمک تام واچوفسکی باید با دکتر اگمن برای نجات خود و فرار به دنیای دیگر مواجه شود. فیلم با اینکه به اثری متوسط توصیف شده، اما درنهایت فیلمی سرگرم کننده و جذاب برای طرفداران سونیک است که بازی جیمز مارسدن و جیم کری نیز با واکنش مثبتی مواجه شده است. بدون شک اگر از طرفداران سونیک و جیم کری باشید، فیلم Sonic the Hedgehog کاملا توصیه می‌شود.

همچنین فیلم Sonic the Hedgehog به پر فروش‌ترین فیلم اقتباس شده از روی بازی‌های ویدیویی در آمریکا نیز تبدیل شده است و موفقیت فیلم و باتوجه‌به صحنه پس از پایان آن، می‌توان به ساخت دنباله این فیلم مطمئن بود که اکنون دکتر اگمن کاملا به شخصیت رباتنیک نیز تبدیل شده است. بااین‌حال، فیلم Sonic the Hedgehog در ابتدا با انتقادات زیادی در بخش طراحی شخصیت سونیک مواجه بود که درنهایت تیم تولید به حرف طرفداران گوش داده و سونیک را دوباره طراحی کردند. 

Bad Boys for Life

Bad Boys For Life

کارگردان: عادل ال عربی و بلال فلاح

بازیگران: ویل اسمیت، مارتین لارنس، جو پانتولیانو، ونسا هاجنز، الکساندر لودویگ، چارلز ملتون، پاولا نونز، نیکی جم، دی‌جی خالد، جیکوب اسکیپیو و ماسی فورلان

نمره راتن تومیتوز: ۷۷

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین

فیلم Bad Boys For Life در ابتدا قرار بود قسمت پایانی فیلم پسران بد و پایان داستان ویل اسمیت در نقش کارآگاه مایک لاوری و مارتین لارنس در نقش مارکوس برنت باشد، اما قسمت سوم این مجموعه اکشن با فروش بسیار خوب و غیر منتظره خود باعث شد تا سونی پیکچرز خیلی سریع به ساخت قسمت چهارم فیلم Bad Boys چراغ سبز نشان دهد. بااین‌حال، ویروس کرونا و خانه نشینی بیشتر مردم باعث شد تا سونی فرصت را غنیمت شمرده و از جلو افتادن زمان انتشار نسخه دیجیتالی فیلم Bad Boys for Life خبر دهد. تمرکز قسمت جدید فیلم پسران بد روی عملیات پلیس میامی و اعضای تیم AMMO برای سرنگونی یک باند کارتل مواد مخدر به رهبری آرماندو آرماس است. آرماندو یک قاتل خونخوار با طبیعتی فاسد و ترسناک است که او به کار در کارتل تعهد دارد و مادرش به او دستور قتل مایک لاوری را داده است.

فیلم Bad Boys For Life توانسته نقدهای مثبتی را از سوی منتقدان دریافت کند و حتی نمرات بهتری در مقایسه با دو قسمت اول دریافت کند و براساس نقدهای منتشر شده، اگر از طرفداران دو قسمت اول فیلم Bad Boys، بدون شک از تماشای قسمت سوم این فیلم اکشن نیز لذت خواهید برد. بااین‌حال، شیوع کرونا و ایام نوروز زمان مناسبی برای مرور دو قسمت اول نیز است تا با آمادگی کامل به استقبال قسمت سوم این مجموعه و ماجراهای جدید لاوری و برنت با اعضای جدید این مجموعه بروید.

انیمیشن Trolls World Tour

Trolls World Tour

کارگردان: والت دورن

صداپیشگان: آنا کندریک، جاستین تیمبرلیک، کلی کلارکسون، جیمز کوردن، سم راکول، چنس د رپر، آزی آزبورن و اندرسون پاک

نمره راتن تومیتوز: نقدهای انیمیشن هنوز منتشر نشده است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین

یونیورسال تصمیم دارد تا با انیمیشن Trolls World Tour نمایش همزمان فیلم در سینما و پلتفرم دیجیتالی را آزمایش کند

انیمیشن Trolls World Tour جدیدترین دنباله انیمیشن‌های استودیوی انیمیشن‌سازی دریم ورکس است که بسیاری اعتقاد داشتند این انیمیشن حتی قرار نیست موفقیت قسمت اول را تکرار کند و شاید شیوع کرونا باعث داده شدن یک فرصت بهتر برای دنباله انیمیشن Trolls شده باشد. پاپی و برنچ در انیمیشن Trolls World Tour متوجه می‌شوند که ۶ قبیله دیگر از ترول‌ها وجود دارد که هر قبیله سبک و موسیقی منحصربه‌فرد خود را دارا است که این سبک‌ها شامل فانک، کانتری، تکنو، کلاسیک، پاپ و راک می‌شود. بدین ترتیب آن‌ها متوجه می‌شوند که دنیای آن‌ها بسیار بزرگ‌تر و وسیع‌تر از چیزی است که تصورش را می‌کردند. ملکه بارب، یکی از اعضای سلطنتی قبیله راک، با کمک پدرش، پادشاه ترش می‌خواهد همه موسیقی‌های دیگر را از بین ببرد و بر دیگر گروه‌ها سلطنت کند. سرنوشت جهان در معرض خطر است و حال پاپی و برنچ باید با کمک دوستان خود به سرزمین‌های دیگر برای متحد کردن ترول‌ها برای جلوگیری از این اتفاق، سفر کنند.

اگرچه اکران انیمیشن Trolls 2 با تأخیر مواجه نشد و احتمالا یونیورسال نیز چندان امید زیادی به موفقیت انیمیشن در گیشه نداشت، حال این استودیو فرصت این را دارد تا برنامه اکران فیلم و انتشار همزمان آن در پلتفرم‌های دیجیتالی را آزمایش کند که البته این موضوع با انتقادات دیگر استودیوها و شرکت‌هایی که سینماها را اداره می‌کنند، نیز مواجه شده است. بااین‌حال، نمایش آزمایشی همزمان انیمیشن Trolls World Tour در سینماها و پلتفرم‌های دیجیتالی می‌تواند فرصت خوبی برای بررسی این موضوع باشد و در صورت موفقیت آن ممکن است باعث برنامه‌های مشابهی در آینده نیز باشیم.

فیلم Arkansas

Arkansas

کارگردان: کلارک دوک

بازیگران: لیام همسورث، وینس وان، جان مالکوویچ، برد ویلیام هنکه، کلارک دوک، ویویکا ای فاکس، پاتریک مولدن، مایکل کی ویلیامز و ادن برولین

نمره راتن تومیتوز: هنوز نقدی منتشر شده

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت

لحن و داستان فیلم Arkansas شباهت زیادی به سریال True Detective دارد

کلارک دوک که بیشتر به‌عنوان بازیگر شناخته می‌شود، در اولین تجربه کارگردانی یک فیلم بلند سینمایی یعنی فیلم Arkansas را کارگردانی کرده است. فیلم آرکانزاس در ابتدا قرار بود در جشنواره SXSW برای اولین‌بار نمایش داده شود که شیوع ویروس کرونا باعث لغو این جشنواره شد و پس از آن شرکت لاینزگیت اعلام کرد که همزمان با اکران این فیلم در سینماها، قرار است فیلم Arkansas را در پلتفرم‌های دیجیتالی نیز منتشر کند که درواقع طرحی مشابه طرح یونیورسال است. فیلم آرکانزاس داستان کایل و سوین را دنبال می‌کند که تحت فرمان یک پادشاه مواد مخدر به‌نام فراگ در آرکانزاس زندگی می‌کنند، اما آن‌ها هرگز فراگ را ملاقات نکرده‌اند. بااین‌حال و زمانی‌که یک معامله به طرز بسیار بدی پیش می‌رود، عواقب آن برای همه بسیار کشنده و خطرناک است. به‌نظر می‌رسد که لحن و داستان فیلم Arkansas شباهت زیادی به سریال True Detective دارد و فیلم با ترکیبی از بازیگران جوان و با تجربه می‌تواند گزینه خوبی برای طرفداران این سریال محبوب شبکه HBO باشد.

فیلم The lovebirds

The Lovebirds

کارگردان: مایکل شوالتر

بازیگران: کمیل نانجیانی، ایسا ری، آنا کمپ، پاول اسپارکس و کایل بورنهایمر

نمره راتن تومیتوز: هنوز نقدی منتشر شده

تاریخ انتشار: اعلام نشده است/انتشار از نتفلیکس

فیلم The Lovebirds قرار است به‌جای نمایش در سینماها از شبکه نتفلیکس منتشر شود

فیلم The Lovebirds یکی از قربانیان ویروس کرونا بود که با گسترش تعطیلی سینما و کاهش استقبال مردم از فیلم‌ها در سینماها، پارامونت نیز تصمیم به عقب انداختن اکران این فیلم گرفت، اما مدتی بعد اعلام کرد که این فیلم کمدی قرار است در پلتفرم دیجیتالی منتشر شود و راهی شبکه نتفلیکس شد. فیلم The Lovebirds که یک فیلم کمدی رمانتیک یا عاشقانه و اکشن است، داستان یک زوج جوان را دنبال می‌کند که به‌طور اتفاقی وارد داستان و اتفاقات یک قتل مرموز می‌شوند. حال آن‌ها در این ماجراجویی در تلاش هستند تا از این پرونده قتل خلاص شوند، اما در ادامه مشکلات زیادی به‌وجود می‌آید. فیلم با حضور بازیگرانی مثل کمیل نانجیانی به یکی بهترین فیلم‌های کمدی ۲۰۲۰ تبدیل شده که در حال حاضر مشخص نیست در چه زمانی قرار است از شبکه نتفلیکس منتشر شود. 

شما کدام یک از فیلم‌هایی که نسخه رسمی آن‌ها به علت ویروس کرونا زودتر منتشر شده است، را تماشا کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده