مرتضی کارگر
اصفهان، اصفهان
درباره من:
عاشق دنیای گیمم. از هواپیمای آتاری شروع کردم و با سگای مشکی رنگ خودم به اوج رسیدم. کال آف 2 منو وارد دنیای پی سی کرد و از اون موقع تا حالا بالا و پایین زیاد داشتم ولی همیشه عاشق بازی موندم. ما از اون نسل ها بودیم که بهمون می گفتن کنسول(سگا رو میگم) رو به تلویزیون وصل نکن می سوزه! به هر حال الان دارم سعی می کنم خودم بازی بسازم و به این راه خیلی امید دارم. به امید روزی که اولین بازیم بیرون بیاد. البته تا همین الانشم تونستم تو رویداد لولآپ ۹۷ رتبه سوم رو به دست بیارم، مورد تقدیر هیئت داورن تو لولآپ ۹۸ قرار بگیریم و البته رتبه اول رویداد گیمجم پاییزه انستیتو ملی بازیسازی رو به دست بیارم ................................... آدرس وبلاگ شخصی: manual.blog.ir
عاشق دنیای گیمم. از هواپیمای آتاری شروع کردم و با سگای مشکی رنگ خودم به اوج رسیدم. کال آف 2 منو وارد دنیای پی سی کرد و از اون موقع تا حالا بالا و پایین زیاد داشتم ولی همیشه عاشق بازی موندم. ما از اون نسل ها بودیم که بهمون می گفتن کنسول(سگا رو میگم) رو به تلویزیون وصل نکن می سوزه! به هر حال الان دارم سعی می کنم خودم بازی بسازم و به این راه خیلی امید دارم. به امید روزی که اولین بازیم بیرون بیاد. البته تا همین الانشم تونستم تو رویداد لولآپ ۹۷ رتبه سوم رو به دست بیارم، مورد تقدیر هیئت داورن تو لولآپ ۹۸ قرار بگیریم و البته رتبه اول رویداد گیمجم پاییزه انستیتو ملی بازیسازی رو به دست بیارم ................................... آدرس وبلاگ شخصی: manual.blog.ir
عضویت: پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
نظر
@یوسف صدیقی
این رو واسه دوستانی که هنوز بازی گرشاسپشون رو دارن میگم. حدودا یک ماه پیش گفتم برم بازی گرشاسپم رو نصب کنم و یه نگاه بهش بندازم. از راه عادی و فرستادن پیامک که نصب نمیشد کرد دیگه بعد این همه سال
اطلاعات روی جعبه فرستادم برای سازنده و یه کد استیم بهم تحویل دادن و تونستم از قسمت Active a product on steam بازی رو فعال کنم و بازیش کنم. کسانی که بازی رو دارن و میخوان یه نگاه دوباره بهش بندازند میتونن از این طریق اقدام کنند :)
نظر
@فرید ایرجی
ممنون که مقاله رو مطالعه کردید و باید بگم همونطوری که گفتید تا شرایط استاندارد خیلی فاصله داریم. اما معتقدم نباید کارایی هم که شده نادیده گرفت. خیلی وقته مجوز برای ساخت نیاز نیست(البته برای نشر هست اگه بخوایین تو فروشگاهها کشور منتشر بشه که این مسئله همهجا وجود داره) و اینکه اگه حتی بازی جدید استودیوی گلیمگیمز۲ رو یعنی «ما قهرمان نیستیم» رو هم نگاه کنید میبینید که کلا در سبک و قیافهی بازیهای غربی ساخته شده و هیچ کسی هم کارشون نداشته. اما با تمامی اینها معتقدم بازیسازان ایرانی و البته اونایی که واقعا میخوان بازی بسازند باید نگاهشون رو بینالمللی کنن و صرفا برای بازار ایران بازی تولید نکنند. هر وقت اینجوری شد دیگه راحت نمیتونند یه ایده رو صرفا با تغییر قیافه کپی کنند و مثلا تو کافه بازار برای ایرانیها منتشر کنند
بازم از شما و بقیه دوستانی که مقاله رو مطالعه کردن تشکر میکنم
پست
شنبه, ۸ مهر ۹۶, ۱۶:۵۹نظر
@Amirr JM
بله دوست عزیز برای تمامی موارد گفته شده به صورت اختصاصی مقاله نوشته میشه. یه مشکلی که سری اول مقالات داشت این بود که معمولا مخاطب نمیدونست مسیر مقالات به کدوم سمت میره اما برای سری دوم تصمیم گرفتیم مقالهی اول بیشتر توضیح چیزایی باشه که در آینده میخواهیم در موردشون بنویسیم. برای همین اگه بار محتواییش پایینه دیگه خودتون ببخشید
پست
جمعه, ۷ مهر ۹۶, ۱۱:۰۱نظر
@MacTavish99
من شخصا پنج جلد اول رو به کوب خوندم ولی امون از دوران دبیرستان و افتادن توی گیمنتا!!!
یه باره اون حجم مطالعه من اومد پایین و دو کتاب آخر رو نخوندم و بعد از اون فقط فیلماش رو دیدم. ولی با این حال وقتی صحنهی خاطرات اسنیپ رو دیدم با پیشزمینهای که ازش داشتم کلا یه مدتی رو تو شک بودم که ای بابا این چه کسی بود و ما خبر نداشتیم....ولی قبول دارم که فیلماش اصلا به پای کتاباش نمیرسید...بعضی جاهاش تو اون کتابای نسخههای اول و دوم هری پاتر جای بعضی قسمتاش آکولاد [ ] میزاشتن چون نمیدونستن بفهمن رولینگ چی گفته تو متن اصلی :| ترجمهها هم ترجمه نبود دوره ما!!!
نظر
@MacTavish99
تو این مورد با شما کاملا هم نظرم...من یکی که صد بار اون بخش مربوط به خاطرات اسنیپ رو دیدم و تو کف ماجرا بودم...شش کتاب و نصفی(یا حتی شش فیلم و نصفی!) هی ازش بدت بیاد و زیر لب حرفش بزنی بعد یه باره بشه یکی از بهترین شخصیتهای داستان! چنین زمینه سازی طولانی برای هیچ شخصیتی سراغ ندارم...با اینکه فیلمای زیادی تو ذهنم بود ولی خب تا این نکته رو از شما شنیدم دلم نیومد از چیز دیگه نام ببرم.
اگه سریالا رو بزاریم کنار واقعا فکر نکنم توی فیلما مشابه این قضیه وجود داشته باشه
نظر
@hosein moradi
بنده هم کاملا با شما موافقم آقا حسین
بزرگترین مشکل صنعت بازی ایران همین نبود همین نوآوریست
کار به جایی رسیده که استودیوهای خوشنام اولیه هم زدن تو کار ساخت بازیهای ساده با گیمپلی تکراری و معمولا ضعیف...توانایی فنیاش هست ولی هنوز به این طرز فکر نرسیدن که بخوان برای به دست آوردن ایدههای خوب هم هزینه کنن
به هر حال ممنون که مقاله رو مطالعه کردید
پست
جمعه, ۳۱ شهریور ۹۶, ۱۱:۰۱نظر
@delete delete
ممنون از نظرتون ولی خب در این مرحله از مقالههای آموزشی قرار بر صحبت روی چنین موضوعاتی نبود. احتمالا پس از تموم شدن بخش دوم مقالات به چنین موضوعاتی بپردازیم. چون مباحث کاملا فنی میشه و نیاز داریم قبلش در مورد خیلی چیزا صحبت کنیم