مرتضی کارگر
اصفهان، اصفهان
درباره من:
عاشق دنیای گیمم. از هواپیمای آتاری شروع کردم و با سگای مشکی رنگ خودم به اوج رسیدم. کال آف 2 منو وارد دنیای پی سی کرد و از اون موقع تا حالا بالا و پایین زیاد داشتم ولی همیشه عاشق بازی موندم. ما از اون نسل ها بودیم که بهمون می گفتن کنسول(سگا رو میگم) رو به تلویزیون وصل نکن می سوزه! به هر حال الان دارم سعی می کنم خودم بازی بسازم و به این راه خیلی امید دارم. به امید روزی که اولین بازیم بیرون بیاد. البته تا همین الانشم تونستم تو رویداد لولآپ ۹۷ رتبه سوم رو به دست بیارم، مورد تقدیر هیئت داورن تو لولآپ ۹۸ قرار بگیریم و البته رتبه اول رویداد گیمجم پاییزه انستیتو ملی بازیسازی رو به دست بیارم ................................... آدرس وبلاگ شخصی: manual.blog.ir
عاشق دنیای گیمم. از هواپیمای آتاری شروع کردم و با سگای مشکی رنگ خودم به اوج رسیدم. کال آف 2 منو وارد دنیای پی سی کرد و از اون موقع تا حالا بالا و پایین زیاد داشتم ولی همیشه عاشق بازی موندم. ما از اون نسل ها بودیم که بهمون می گفتن کنسول(سگا رو میگم) رو به تلویزیون وصل نکن می سوزه! به هر حال الان دارم سعی می کنم خودم بازی بسازم و به این راه خیلی امید دارم. به امید روزی که اولین بازیم بیرون بیاد. البته تا همین الانشم تونستم تو رویداد لولآپ ۹۷ رتبه سوم رو به دست بیارم، مورد تقدیر هیئت داورن تو لولآپ ۹۸ قرار بگیریم و البته رتبه اول رویداد گیمجم پاییزه انستیتو ملی بازیسازی رو به دست بیارم ................................... آدرس وبلاگ شخصی: manual.blog.ir
عضویت: پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
نظر
@mohammadebi8217
سلام دوست عزیز
ببینید ما هنوز رشتهای به نام بازی سازی به خصوص تو مقطع کارشناسی نداریم. مرتبط ترین زمینههایی که میشه انتخاب کرد یکی رشتهی مهندسی نرمافزار برای برنامهنویسی هست و یکی هم زیرشاخههای مربوط به هنر برای مسائل طراحی. البته به نظرم بازم خودتون مجبورید فعالیتهایی خارج از حیطهی دروس دانشگاهی داشته باشید
پست
دوشنبه, ۲۷ شهریور ۹۶, ۱۶:۵۹نظر
@Mohammadps4
منظورم بیشتر همون خلاقیته...ولی توصیه میکنم یه ویدئو از گیمپلی بازی undertale(با متای ۹۲) ببینید. واقعا اگه به برنامهنویسی هم احتیاج داشته باشه معتقدم این بازی با مفاهیم ابتدایی برنامه نویسی هم کاراش راه میفته.
در مورد نقاشی هم اگه منظورتون نقاشی رو کاغذ با چیزی شبیه مداد رنگی هست که واقعا میتونه خیلی کمک حال باشه. هم شخص مورد نظر میتونه به سرعت با یک پد طراحی نه چندان گران هنرش رو وارد عرصه دیجیتال کنه و هم اینکه اگه یه مقداری خلاقیت چاشنی کارش کنه میتونه یک بازی دو بعدی با یک سبک گرافیکی بسیار خاص که درون اون از نقاشیهای واقعی استفاده شده بسازه. فقط همه چیز برمیگرده به کیفیت طراحیها
نظر
@محمد حسین زاده
آقا محمد دو تا مسئله وجود داره: اول اینکه مطالب ما در زمینه ی بازیسازی طبق یک برنامه از پیش تعیین شده جلو میره و برای همین از یکی دو ماه قبل تقریبا موضوع معلومه. مسئله دوم هم اینکه دقیقا متوجه نشدم منظورتون چیه، خوشحال میشم بیشتر توضیح بدید
نظر
@Amirr JM
ممنون امیرجان
من هنوز بازی منتشر شده ندارم(چه ساخته باشم و چه در اون مشارکت کرده باشم). از آذر ۹۵ که تصمیم به ورود به صنعت بازیسازی گرفتم تا الان تقریبا ۸۰ درصد فعالیتهای من در زمینهی بازیسازی، تحقیقی بوده و سعی کردم تا میتونم با تمامی ابعاد بازیسازی آشنا بشم. از انواع گرافیکها و نحوهی رسیدن به اونها گرفته تا شیوههای سریع توسعه بازی. البته توی این مدت چندین پروتوتایپ هم ساختم که بیشتر من و به این سمت کشوندن که باید دامنهی تحقیقات و آزمایشاتم رو بیشتر کنم! شخصا معتقدم آدم باید مثل بعضی افراد و استودیوها عمل کنه که یا بازی بیرون نمیدن یا واقعا یه بازی درست حسابی با یه ایدهی جدید بیرون میدن. به همین خاطر تا الان هیچ کدوم از نمونههایی که درست کردم نتونستن نظرم رو جلب کنن. قراره توی این چند هفتهی پیشرو دوباره یه پروتوتایپ از یه ایدهی اولیه درست کنم که امیدوارم این یکی خوب بشه...همونطوری که توی وبلاگم هم نوشتم، معتقدم منم مثل خیلیها تازه در ابتدای بازیسازی هستم
پست
جمعه, ۲۴ شهریور ۹۶, ۱۱:۰۱نظر
@Mohammadps4
درست فکر میکنی آقا محمد
معمولا ما باید متناسب با شرایطمون تعادلی بین تعداد اعضای تیم و مدت زمان ساخت بازی برقرار کنیم. اما گاهی اوقات از لحاظ نفرات محدودیم و نمیتونیم از لحاظ زمانی کار خاصی بکنیم. البته در این شرایط برونسپاری بعضی وظایف هم ایدهی بدی نیست. مثلا برای بازی Braid، جاناتان طراح اصلی بازی برای کم شدن هزینههای ساخت بازی موسیقیهای بازی رو نساخت بلکه از لایسنس کردن یه تعداد مشخص آهنگ استفاده کرد که موجود بودن و این بخش از بازی رو به سرعت کامل کرد.
اما نکتهی مهمتر اینه که گاهی نحوهی مدیریت کارها و یکسری مسائل اینطوری روی سرعت تیم خیلی تاثیر داره. مثلا اگه ما دو تیم ۵ نفره داشته باشیم ممکنه یکی از اونها که از مدیریت بهتری برخوردار هست بتونه یک بازی رو توی ۸ ماه بسازه در حالی که تیم دیگه اون رو توی ۱۲ ماه میسازه.
پست
سه شنبه, ۲۱ شهریور ۹۶, ۱۴:۵۹نظر
@moeinof
فکر کنم یه اشتباهی شده دوست عزیز
من با Marvelus کار کردم و میدونم چیکار میکنه. این جا هم برای اینکه پیچیدگی خاصی برای مخاطب پیش نیاد از لفظ «پوشش» استفاده کردم وگرنه بحث اصلی 3D Coat برای متریالدهی به مدلهاست. بعضا هم یه سری مدلسازیها و پیکرتراشیهای سادهاس هم با اون صورت میگیره ولی اصل کار متمرکز روی همون موضوع اول هست
نظر
@Ali ninja
ببینید آقا علی...با موتور بازی سازی نمیشه مدل سازی 3 بعدی کرد و بیشتر جنبه هایی مثل ساختن و شکل دادن زمین بازی رو میشه درونش انجام داد. در دیگر موارد از مدل های ساخته شده در نرم افزارهای سه بعدی ساز استفاده میشه.
البته یه قابلیت های کوچک و محدود در موتورهای بازی سازی برای prototyping وجود داره که تنها میتونید از اون برای ساختن شکل های اولیه همانند یک مکعب استفاده کنید و محدوده بندی ها رو مشخص کنید.
موتور جایی هست که ما تمامی اشیای ساخته شده ی خودمون رو کنار هم قرار میدیم