مرتضی کارگر

مرتضی کارگر

اصفهان، اصفهان
درباره من:
عاشق دنیای گیمم. از هواپیمای آتاری شروع کردم و با سگای مشکی رنگ خودم به اوج رسیدم. کال آف 2 منو وارد دنیای پی سی کرد و از اون موقع تا حالا بالا و پایین زیاد داشتم ولی همیشه عاشق بازی موندم. ما از اون نسل ها بودیم که بهمون می گفتن کنسول(سگا رو میگم) رو به تلویزیون وصل نکن می سوزه! به هر حال الان دارم سعی می کنم خودم بازی بسازم و به این راه خیلی امید دارم. به امید روزی که اولین بازیم بیرون بیاد. البته تا همین الانشم تونستم تو رویداد لول‌آپ ۹۷ رتبه سوم رو به دست بیارم، مورد تقدیر هیئت داورن تو لول‌آپ ۹۸ قرار بگیریم و البته رتبه اول رویداد گیم‌جم پاییزه انستیتو ملی بازی‌سازی رو به دست بیارم ................................... آدرس وبلاگ شخصی: manual.blog.ir
عضویت: پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
    • نظر

      @Ali ninja
      نه نمیشه
      کلا هیچ موتور بازیسازی این قابلیت ها رو نداره

    • نظر

      @کمال صباغ
      zbrush دقیقا قوی ترین ابزار در زمینه 3D sculpting هستش که موضوعی جدای از 3D modeling هست. برای همین اسمی از اون توی مقاله نیست. البته بعضی جاها هر دوی این موارد رو یکی حساب میکنند و برای همین zbrush هم میاد تو لیست

    • پست
      شنبه, ۱۸ شهریور ۹۶, ۱۰:۵۹
    • نظر

      @Poya4209
      ممنون پویا جان
      کلا خانواده C زبان رایج برنامه نویسی بازی‌هاست. از #C که باید برای یونیتی بلد باشی تا ++C که باید برای آنریل بلد باشی. بقیه موتورها هم اکثر زبانشون ++C هست. البته برنامه نویسی اینطوریه که اگه یه زبان رو خوب بلد باشی یادگرفتن بقیه موارد خیلی آسون میشه. با توجه به بازار ایران پیشنهاد میدم برنامه نویسی یونیتی(#C) رو یادبگیرید.

    • نظر

      @ Hossein_JGRacing
      بنده در زمینه ساختن انیمیشن(ساختن اثر سینمایی) اطلاعات دقیقی ندارم ولی میدونم مثلا برای ساخت چند اثر استاد میازاکی از نرم‌افزار toonz استودیو ghibli که منتشر شده استفاده شده...انیمه‌های قلعه متحرک هاول و پرنسس مونوکو هم با این نرم‌افزار ساخته شدن

    • نظر

      @سروش نظری
      ببینید آقا سروش...نکته‌ی اولی که وجود داره اینه که از اساس صحبت در مورد ساخت یک بازی AAA و چالش‌ها و نیازهای اون نیاز به کسی داره که خودش هم مقداری تجربه در این زمینه داشته باشه که بنده اصلا ندارم.
      نکته‌ی دوم و از مهم‌ترین نکات اینه که وقتی شما بخواهید یک بازی AAA بسازید پس حتما بازی شما با دیگر بازی‌های این سطح مقایسه میشه و شما نمی‌تونید به بهانه اینکه اول کارتونه، توقع این رو داشته باشید که باهاتون مهربون تر برخورد بشه. برای همین باید خودتون رو برای مقایسه با بازی‌هایی که باتجربه‌های این صنعت پشتشتون هستند و ده‌ها و گهگاه صدها میلیون دلار خرجشون شده آماده کنید.من اصلا صحبت از اینکه اصلا امکان ساختش رو دارید رو نکردم و شرایط رو فقط توضیح دادم.
      نکته‌ی سوم هم اینه که با توجه به روند فعلی ما و برنامه‌ای که باهاش جلو میریم، پرداختن دقیق به این موضوع در روند کاری ما نیست و تنها چیزی که می‌تونم وعده‌اش رو بهتون بدم اینه که پس از چند مقاله‌ دیگه به موضوع ساختار تیم‌های بازی‌سازی می‌رسیم و اونجا یه نگاهی به تیم‌های بزرگ همانند تیم ریسپاون(سازنده‌ی تایتان‌فال) هم می‌اندازیم و ترکیب مهارتی اونا رو هم بررسی خواهیم کرد.
      و نکته‌ی آخر هم اینکه دوست دارم به این نکته توجه کنید که بازی مثل آنچارتد قبل از اینکه بخواد وابسته به عظمت گرافیکی و دنیای پهناورش باشه، وامدار ایده و شخصیت‌هاش و به طور کلی خلاقیت‌هایی هست که توش پیاده شده. پیشنهاد می‌کنم از اهداف کوچک ولی با ایده‌های جذاب شروع کنید و مطمئن باشید که وقتی هم به آنچارتد رسیدید هیچ نیازی به ابر کامپیوتر هم نخواهید داشت :)

    • نظر

      @salim1994
      پس‌زمینه این بازی‌ها فقط طراحی هنری هست که مثلا بخش بخش طراحی کردن و درون بازی در لایه‌های مناسب خودشون و درکنار همدیگر قرارشون دادن. خیلی راحت شما هم می‌تونید تو نرم‌افزاری شبیه فتوشاپ این چیزا رو طراحی کنید و مثل یه عکس درون بازی خودتون کار کنید.

    • نظر

      @Vahid7171
      تمامی این نرم‌افزار قابلیت خروجی گرفتن فریم به فریم و بصورت SpriteSheet رو دارن. پس میشه از خروجی همشون تو یونیتی استفاده کرد

    • نظر

      @NIIMA
      تمامی انیمیشن‌های اینساید درون مایا ساخته شده و کاملا سه بعدی هستند. می‌تونید لینک زیر رو نگاه کنید:
      http://area.autodesk.com/customer-stories/inside
      در ضمن به نظر شما یه بازی در چه صورتی سه بعدی حساب میشه؟ اینکه بتونیم تو بعد سوم هم حرکت کنیم یا اینکه کلا محیط‌ها و هر چیزی که درون بازی هست سه بعدی ساخته شده باشه؟ به نظر من اینساید کاملا سه بعدی ساخته شده و تنها به دلیل زاویه دوربین دوبعدی بودن اون تو ذهن متصور میشه.

    • نظر

      @سعید میرزایی
      من بعد از نظر شما یه نگاه مختصر به این نرم‌افزار(Dragonbones) انداختم چون آشنایی نداشتم. می‌تونم بگم یه جورایی هم سطح spine هست و نکته‌ی فوق‌العاده مثبتش هم متن‌باز و رایگان بودنش هست...حتما می‌تونه جایگزین اون باشه...ممنون از معرفی این نرم‌افزار