عضو تحریریه
مرتضی کارگر

مرتضی کارگر

اصفهان، اصفهان
درباره من:
عاشق دنیای گیمم. از هواپیمای آتاری شروع کردم و با سگای مشکی رنگ خودم به اوج رسیدم. کال آف 2 منو وارد دنیای پی سی کرد و از اون موقع تا حالا بالا و پایین زیاد داشتم ولی همیشه عاشق بازی موندم. ما از اون نسل ها بودیم که بهمون می گفتن کنسول(سگا رو میگم) رو به تلویزیون وصل نکن می سوزه! به هر حال الان دارم سعی می کنم خودم بازی بسازم و به این راه خیلی امید دارم. به امید روزی که اولین بازیم بیرون بیاد :)
    • نظر

      @شاهرخ ر
      ببین آقا شاهرخ...من الان باز هم یه نگاه به ویدیو بازیتون کردم. اگه اشتباه نکنم شما مثلا اون دودا اول بازی رو با سیستم ذرات دقیق پیاده کردی ولی مسئله اینه حتی بازیسازای حرفه‌ای هم هیچ وقت اینقدر برای مثلا یه دود منابع سخت‌افزاری رو خرج نمی‌کنند. روش همون استفاده از سیستم ذراته ولی به جای استفاده از ذرات ریز سعی می‌کنند از تعداد کمی ورق طراحی شده استفاده کنند که نمیشه تو همین مطلب به طور دقیق توضیحشون بدم. در کل باید بگم خیلی از جزییاتی که پیاده کردید چه تو مدل‌ها و چه مثلا سیستم ذرات باید کم بشن چرا که اگه پلتفرم هدف موبایلی که اصلا تو اون صفحات کوچیک دیده هم نمی‌شن. تازه فکر کنم عناصری هم که در پس‌زمینه قرار دارند هم کامل مدل‌سازی شدن که این هم نیازی نیست. در کل به خاطر اینکه پروژه رو باید از نزدیک دید نمیشه نظر دقیق داد ولی اونطوری که برداشت کردم چیزایی که گفتم همش در مورد این نمونه صادقه
      وقتی این مسائل رو حل کنید می‌تونید به راحتی با رعایت همون شرایطی که گفتم از سیستم ذرات هم استفاده کنید

    • نظر

      @شاهرخ ر
      بله هر پلتفرمی محدودیت‌های خودش رو داره و برای همین پورت کردن یه بازی برای چندین پلتفرم کار ساده‌ای نیست....اگه پلتفرم نهایی شما اندروید باید مدتی رو برای مطالعه سرفصل‌های بهینه‌سازی برای گوشی‌های موبایل و محدودیت‌های اون بزارید که تقریبا هر موتوری از قبیل یونیتی تو اسناد خودش توی سایتش این موارد رو دقیق ذکر کرده
      بعد از اون می‌تونید خیلی از عناصری که الان توی بازی خودتون دارید رو هم روی یک دستگاه موبایل اجرا کنید

    • نظر

      @شاهرخ ر
      نه به هیچ وجه...الان شما یه نگاه به بازی‌ Lineage II: Revolution یا حتی بازی‌های شرکت گیم‌ لافت بندازید می‌بینید که دست و پای توسعه‌دهندگان برای ساخت بازی موبایل اونقدرها هم بسته نیست. به شما هم توصیه می‌کنم بازی رو مستقیم روی یه دستگاه اندرویدی اجرا کرده و در همون حالی که به سیستم متصله فرایند‌های رخ داده رو مانیتور کنید ببینید مشکل از کجاست. این که روی سیستم مانیتور کنید فایده‌ای نداره. فقط یادتون باشه حین اجرا گزینه‌هایی از قبیل Auto connect profiler و Development build رو فعال کنید

    • نظر

      تسلیت رضا جان
      روح پدرت شاد مرد بزرگ

    • پست
    • نظر

      @Mohammadps4
      بله از لنز پرسپکتیو بیشتر استفاده میشه. در مورد سوال دوم هم باید بگم که بله رابطه نزدیکی بین زاویه دوربین و گیم‌پلی وجود داره و برای همین می‌تونیم ادعا کنیم که هر نوع گیم‌پلی زاویه دوربین خودش رو طلب می‌کنه. در مورد نورپردازی هم باید بگم که این مسئله تقریبا کاری به گیم‌پلی و زاویه دوربین نداره و بیشتر به منظره‌ی بازی شما و چنش عناصر درون اون بستگی داره. برای همینه که وقتی به یه بازی مثلا TLOU که یه گیم‌پلی و یه زاویه دوربین مشخص داره نگاه می‌کنید می‌بینید که بسته به محیطی که در اون قرار دارید از مدل‌های مختلف نورپردازی استفاده شده

    • نظر

      انیمیشن واقعا زیبایی بود...ممنون آقای شجاعی

    • نظر

      با این که معمولا با این حرف موافق نیستم که میگن قدیما فلان چیز بهتر از الان بود ولی یه سال‌هایی بود که بلاک‌باستراش خط شکنایی بودن تو سینما مثل ارباب حلقه‌ها که اسکارم علیرغم میل باطنیش نتونست اون رو در نظر نگیره. فقط این وسط دلم به حال اون منتقدی میسوزه که با نسخه‌ی سوم این فیلم امتیاز پایینی داده! چرا؟ چون با این کارش نه تنها نتونست چیزی از ارزشای این فیلم کم کنه بلکه نشون داد چقدر خودش در درک عظمت چنین شاهکارهایی ناتوانه! گاهی آدم از یه فیلم و یه سبک خوشش نمیاد طبیعیه ولی اینکه بخوایی عظمت یه شاهکار رو زیر سوال ببری واقعا کار زشتیه!

    • پست
    • نظر

      اسم کن‌ لوین میاد آدم حسرت می‌خوره چرا این بشر اینقدر بازی کم ساخته

صفحه ۱ از ۴۹