عضو تحریریه
مرتضی کارگر

مرتضی کارگر

اصفهان، اصفهان
درباره من:
عاشق دنیای گیمم. از هواپیمای آتاری شروع کردم و با سگای مشکی رنگ خودم به اوج رسیدم. کال آف 2 منو وارد دنیای پی سی کرد و از اون موقع تا حالا بالا و پایین زیاد داشتم ولی همیشه عاشق بازی موندم. ما از اون نسل ها بودیم که بهمون می گفتن کنسول(سگا رو میگم) رو به تلویزیون وصل نکن می سوزه! به هر حال الان دارم سعی می کنم خودم بازی بسازم و به این راه خیلی امید دارم. به امید روزی که اولین بازیم بیرون بیاد. البته تا همین الانشم تونستم تو رویداد لول‌آپ ۹۷ رتبه سوم رو به دست بیارم، مورد تقدیر هیئت داورن تو لول‌آپ ۹۸ قرار بگیریم و البته رتبه اول رویداد گیم‌جم پاییزه انستیتو ملی بازی‌سازی رو به دست بیارم :) ................................... آدرس وبلاگ شخصی: manual.blog.ir
    • نظر

      تو مستند Raising Kratos نشون داد سانتامونیکا یه چند وقتی رو یه بازی با تم فضایی کار میکرد که بعدا کنسل شد، شاید میخوان با یه تیم جانبی این پروژه رو احیا کنن. مثل این استودیوها که مثلا دو تا بازی رو همزمان میسازن...مثل ریسپاون که با دو تا تیم همزمان رو apex و بازی استارواز کار میکرد

    • نظر

      @عارف
      گرفیک این سیستم برا کارای مهندسیه و درایورهای مخصوص بازی دریافت نمیکنه. من که شخصا امیدی به اجرای درست و درمون بازی روش ندارم

    • نظر

      @hamed shfz
      برا منم جفتش فرقی نداشته تا الان...بیشتر برا این گذاشتن که همه محبور شن یه وقتی هم بزارن بقیه رولا رو بازی کنن از بس ملت همه می‌خوان core پلی بدن ولی خب انگار هیچ تاثیری رو روال قبل نگذاشته

    • نظر

      والا تو این دوتا ۲ که ما بازی می‌کنیم هیچ خبری نشده :/

    • نظر

      انیمیشن قشنگ و پرمفهومی بود...ممنون

    • نظر

      @ویندوز آ-ن سرویس پک جعفریان سیستم عامل حاج محمدیم
      رفتم چند بار دیگه هم خوندمش و حق میدم که دوستان چنین برداشتی ازش داشته باشن ولی خب منم مثل شما بعد چند دقیقه هیچ ویرایشی رو نظرم نمی‌تونم داشته باشم :)
      به هر جهت تنها کاری که از دستم برمیومد این بود که تو چند تا کامنت دیگه یه مقدار نظرم رو شفاف‌تر کنم و اگه جایی اشتباهی کردم بابتش معذرت بخوام....ولی خب کامنتی که ثبت شده دیگه شده و نمیشه کاریش کرد

    • نظر

      @مرتضی کارگر
      و یه حرف دیگه....اگه حرف و اصطلاحی به کار بردم مثل «جاده خاکی»، «غیرمنطقی» و از بابت ناراحت شدین معذرت میخوام و چنین قصدی نداشتم. به هر جهت بازم میگم من مشکلی با آمار ندارم چون ریاضی چیزی نیست که هر کسی یه برداشتی ازش کنه و جهت صحبتم از همون اول با نتیجه‌گیری صحبتتون بود....والا ما هم شدیدا منتظر فیلم جوکریم که بیاد و ببینیمش :))

    • نظر

      @اشکان مظفری
      ببینید شما مدام در حال ارجاع دادن به آمار فروش در اکران هستید،‌ من یه تیکه از حرف خودم رو دوباره میارم ببینید من میگم آمار شما اشکال داره یا نه:
      «...مثلا در مورد دوستمون آقا اشکان نمیگم آماری که داده اشتباهه ولی بخش دوم صحبتشون که به نتیجه‌گیری میرسه کاملا تو جاده خاکیه....»
      کاملا واضحه که من مشکلی با امار شما ندارم و مشکلم با نتیجه‌گیری بعدشه...مثل این میمونه که بیاییم یه محصول ۲ هزار دلاری که کلا ۵۰۰ دلار حاشیه سود داره رو با یه محصول ۸۰۰ دلاری که اونم ۵۰۰ دلار حاشیه سود داره مقایسه کنیم و بگیم چون این محصول ۸۰۰ دلاری همونقدر سود میده پس کار اضافیه که بعضیا خوشون رو میکشن با یه عالمه تبلیغات و اینا یه محصول ۲۰۰۰ دلاری میدن تو بازار و همون ۵۰۰ دلار رو سود میکنن. در کل همیشه صحبت کردن زیر پستای اینطوری سخته چون معمولا اصل حرفت به حاشیه میره. همه رو سود در حال اکران صحبت میکنن در حالی که منم مشکلی با اماری که بهش اشاره کردین ندارم. سود اینفینیتی یا هر فیلم دیگه‌ای رو خیلی ساده میتونین به شکل زیر حساب کنین. برا اینفینیتی هم میشه این و نمی‌دونم چطوری برداشت شده که من میگم اینفینتی خیلی سودش بیشتره:
      حدودا ۴۰ الی ۴۵ درصد سینماها حدودا ۸۰۰ الی ۹۰۰ تا
      هزینه ساخت و تبلیغات که قبلا گفتم ۵۰۰ الی ۵۵۰ (کمپین تبلیغاتی حدودا ۱۵۰ میلیون دلاری)
      حدودا ۱۰۰ تا هم برا هزینه‌های جانبی و درصدی که بازیگرا رو فروش فیلم میگرفتن
      مابقی میشه یه چیزی در حدود همون ۵۰۰ تایی که باقی مونده که کسی باهاش مشکلی نداره
      این که من اشاره کردم به هزینه ساخت و تبلیغ اینفینیتی هدف این بود که همه فکر نکنن هزینه بیشتر این ۲ میلیارد هزینه ساخت و تبلیغ فیلم شده، چیزی که به نظرم از حرف شما میشد برداشتش کرد

    • نظر

      @crnol2001
      معمولا فیلمای جنجالی و خط‌شکن اینطوری هستن که قبل و بعدشون پر از هیجانه و اگه این وسط طرفدار فیلم یا در مقابل هیتر اون هم باشی واقعا سخته یه تحلیل کاملا منطقی رو عملکرد اون بری. مثلا در مورد دوستمون آقا اشکان نمیگم آماری که داده اشتباهه ولی بخش دوم صحبتشون که به نتیجه‌گیری میرسه کاملا تو جاده خاکیه
      این نتیجه‌گیری مثل این میمونه که ما بیاییم بازی My friend Pedro که همون چند هفته اول ۵۰۰ هزار نسخه فروخت رو بزاریم وسط و بگیم، با توجه به هزینه‌های ساخت این بازی مستقل که تعداد خیلی کمی تو ساختش نقش داشتن(بخش زیادیش رو یه نفر درست کرده)،‌ این بازی به شدت سودآوری بالاتری داره به نسبت بازیایی که مثلا یوبی‌سافت داره سالیانه چندتاش رو بیرون میده و هزینه‌های سنگینی هم برای تولیدشون میکنه. پس در نتیجه برای رسیدن به موفقیت نیازی به اون کارایی که یوبی میکنه نیست و فلان و بهمان و .... که کاملا اشتباهه!
      درک میکنم که از موفقیت بزرگ جوکر هیجان داشته باشن و بخوان به طریقی به بزرگی موفقیت اون تا می‌تونن تاکید کنن ولی به نظرم این راه درستش نیست که یه تحلیل غیرمنطقی رو یه سری آمار به نسبت درست داشته باشیم و به نظرم چون آمار دادن و خواستن تحلیلی رو شرایط واقعی داشته باشن، دیگه از حالت یه نظر شخصی میاد بیرون و قابل نقده
      در کل سود اینفینتی هم از فروش تو سینماهاش (بدون سرویسای استریم و ...) صرفا ۵۰۰ تا بوده و وقتی سودهای جانبی اون (بخصوص غیرپولی‌ها) رو درنظر بگیریم، صرف صحبت از یه رقم ساده اصلا و ابدا نمی‌تونه حق مطلب رو ادا کنه...یه عنوان مثال مگه اساسین کرید اوریجین صرفا از جنبه‌ي مالی برا یوبی سود داشت که بخواییم صرفا از جنبه‌ی مالی با بقیه بسنجیمش؟

    • نظر

      @اشکان مظفری
      این که جوکر شاهکار کرده شکی توش نیست ولی....
      هزینه ساخت اینفینتی وار در چیزی در حدود ۳۰۰ الی ۳۵۰ میلیون بوده که به همراه کمپین تبلیغاتی ۱۵۰ میلیون دلاری اون حدودا به ۵۰۰ میلیون دلار میرسه...درصدی که سینماها میگیرن و بقیه چیزایی هم که گفتین هم که برا هر دو فیلم یکی هست و فرقی نداره...پس حدودا ساخت و تبلیغات اینفینتی یه چیزی در حدود ۵۰۰ الی ۵۵۰ میلیون دلار هزینه رو دست دیزنی نذاشته و حالا یه بار دیگه سودی که از این فیلم شده رو با توجه به رقم ۲ میلیارد و ۶۰ میلیون دلاری فروش اون محاسبه کنین
      به نظرم زیاد جالب نیست که به بهونه موفقیت فیلم مورد انتظارمون بخواییم با تحلیلای غیرمنطقی روش کار کمپانیایی که دوستشون نداریم رو زیر سوال ببریم یا در نقطه مقابل رو اهمیت بزرگی موفقیت فیلمی که دوسش داریم تاکید کنیم. به نظرم یه کمی در مورد هزینه‌های ساخت و تبلیغات فیلما بیشتر مطالعه کنین و از هیجان موفقیت چیزایی که دوستشون دارین بیایین بیرون متوجه منظورم بشین و مهم‌ترین نکته هم اینه که گاهی شما صرفا میخوایی یه محصول تولید کنی و ازش سود ببری و گاهی هم میخوایی برا چندین دهه فیلم بسازی و ازش سود ببری...تو حالت اول شما به شدیدترین شکل ممکن ساختارشکنی میکنی و یه رویداد سینمایی برا فیملت درست میکنی ولی تو حالت دوم چنین چیزی خیلی سخت به دست میاد و باید یه ۲۰ تا فیلم بسازی تا تهش برسه به یه چیزی مثل اونجرز
      به هر جهت موفقیت جوکر یه قدم خیلی خوب تو وضعیت الان سینمای دنیاست و امیدوارم مسیرش ادامه پیدا کنه

صفحه ۱ از ۷۵