مرتضی کارگر

مرتضی کارگر

اصفهان، اصفهان
درباره من:
عاشق دنیای گیمم. از هواپیمای آتاری شروع کردم و با سگای مشکی رنگ خودم به اوج رسیدم. کال آف 2 منو وارد دنیای پی سی کرد و از اون موقع تا حالا بالا و پایین زیاد داشتم ولی همیشه عاشق بازی موندم. ما از اون نسل ها بودیم که بهمون می گفتن کنسول(سگا رو میگم) رو به تلویزیون وصل نکن می سوزه! به هر حال الان دارم سعی می کنم خودم بازی بسازم و به این راه خیلی امید دارم. به امید روزی که اولین بازیم بیرون بیاد. البته تا همین الانشم تونستم تو رویداد لول‌آپ ۹۷ رتبه سوم رو به دست بیارم، مورد تقدیر هیئت داورن تو لول‌آپ ۹۸ قرار بگیریم و البته رتبه اول رویداد گیم‌جم پاییزه انستیتو ملی بازی‌سازی رو به دست بیارم ................................... آدرس وبلاگ شخصی: manual.blog.ir
عضویت: پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
    • پست
      دوشنبه, ۱۳ شهریور ۹۶, ۲۰:۰۳
    • نظر

      @Mohammadps4
      آنریل رو میدونم که اجباری تو بودنش نیست و میشه ورش داشت ولی اگه بخوایی از لوگوی آنریل تو بازی یا تریلر استفاده کنی باید یه فرم پر کنی و بدی بهشون تا بررسی کنن و جوابش رو بهتون بدن. با یه جستجوی ساده صفحه‌ی مربوط به همین موضوع رو میتونید پیدا کنید

    • نظر

      @Mahdibehkar
      آقا مهدی من خودم از طرفدارای بلندر هستم ولی هنوز تا اینکه بلندر بتونه در حد یه موتوربازی‌سازی خب(نه قوی) عمل کنه فاصله زیادی داریم و این برای اینه که هنوز سرمایه‌گذاری واقعی روی این بخش این نرم‌افزار دوست داشتنی نشده.
      البته من با libgdx و ترکیب اون با بلندر آشنایی نداشتم و به لطف شما با اون آشنا شدم. واقعا اگه همین‌طوری که می‌گید باشه عالیه.

    • نظر

      @سعید میرزایی
      آقا سعید به نظر من که اصلا وقت تلف نکردی!
      جدای از اینکه از همون اول باید ببینیم که اید‌ه‌ی اولی در اندازه چه موتوری هست با این حرفتون یاد یه تجربه شخصی افتادم
      یه استاد برنامه‌نویسی داشتیم همیشه اول یه مسئله می‌داد که حل کنیم. ما هم با هزار زحمت فکر می‌کردیم و سعی می‌کردیم با چیزایی که دراختیارمون هست به جواب برسیم. بعد چند روز بعضا به جواب می‌رسیدیم ولی روش حل مسئله واقعا چنگی به دل نمی‌زد. در انتها استاد یه قابلیت جدید تو برنامه‌نویسی بهمون معرفی می‌کرد و به چشم بهم‌زدنی به جواب می‌رسید. این طوری ما هم محدودیت‌های روش‌های اولیه رو می‌فهمیدیم(نه به درد نخور بودنشون رو) و هم ارزش واقعی روش‌ها و ابزار جدید رو کامل درک می‌کردیم.
      برای ایده‌های محدود یک موتور کوچک با ظرفیت‌های محدود هیچ مشکلی نداره. اما پس از مدتی و تسلط به تمامی جوانب اون موتور و همچنین بزرگ‌شدن ایده‌ها کم‌کم متوجه این می‌شوید که در چه نقاطی محدودیت دارید و باید دنبال یک راه حل جدید و صد البته کارآمدتر باشید که یکی از این راه‌حل ها عوض کردن موتور بازی‌سازی هست. به نظر من شروع کردن با یه موتور کوچک برای یادگیری مفاهیم اولیه خیلی می‌تونه کمک حال باشه، چرا که شما امکانات محدودی دارید و مجبورید برای حل مسائل بیشتر به خلاقیت خودتون متکی باشید که چیز خیلی خوبی هست و منجر به پیشرفت سریع‌‌تر شما میشه.

    • پست
      شنبه, ۱۱ شهریور ۹۶, ۲۳:۰۱
    • نظر

      @moqa1
      موتور جایی هست که تمامی اجزا کنار هم قرار می‌گیرند و بعضا ساخته می‌شن. برای همین امکان استفاده از چند موتور نیست مگر اینکه خودتون موتور خودتون رو بسازید و هر ویژگی که می‌خوایید درون قرار بدید

    • نظر

      @Moheb
      دوست عزیز به خاطر اینکه هدف ما آموزشی هست و درمورد چیزایی میگیم که علاقمندان بازی‌سازی بتونن استفاده کنن متاسفانه نمی‌تونیم این دو موتور رو بررسی کنیم ولی اگر علاقمند به مبحث موتورهای بازی‌سازی و معماری اونها هستید می‌تونید کتاب Game Engine Architecture اثر Jason Gregory رو مطالعه کنید که پی‌دی‌اف اون تو اینترنتم هست کتاب جالبیه

    • نظر

      @K8203es
      با آقا امیر موافقم
      یونیتی گزینه مناسبی برای شماست

    • نظر

      @Mohammadps4
      ممنون دوست عزیز
      در مقاله‌ی بعدی بیشتر موتورهای کوچک مثل گیم‌میکر و ... معرفی میشن
      در مورد سوالتون هم واقعا خیلی متغیره ولی به با شرط آشنایی گروه با فرآیند بازی‌سازی ساختن یک بازی در سطح کژوال با مراحل پایین از دو سه ماه (البته با کیفیت خوب) شروع میشه و بسته به تعداد مراحل و ... می‌تونه تا ۸ الی ۹ ماه بالا بره. این بازی‌های چون در هر چند مرحله از یک تم استفاده می‌کنن و المان‌های تکراری توی اونها زیاده، سرعت ساخت بالاتری به نسبت بقیه بازی‌ها دارند
      ولی بدونید که بسته به بازی و وسعت و کیفیت اون این موضوع می‌تونه خیلی متغیر باشه

    • نظر

      @sinaas
      ببینید در حال حاضر ما توی زومجی هفته‌ای ۲ مقاله بازی‌سازی کار میکنیم و هنوز تا تموم شدن بخش اول مقالات حدود پنج شش مقاله دیگه مونده...یعنی با همین روال حدودا سه چهار هفته دیگه!
      معتقدم این مقالات صرفا برای خط دهی هستند و کار اصلی بر گردن خود شخص هست که باید بره و کار کنه. شما خودتون می‌تونید در عرض یک هفته در صورت پشتکار خیلی خوب(مثلا روزی ۷ الی ۸ ساعت تمرین) پایه‌های برنامه‌نویسی برای بازیسازی را به خوبی یادبگیرید ولی اگه من بخوام حتی دقیق توضیح بدم حداقل یک ماه طول میکشه و تهش هم مطمئن هستم به جایی هم نمی‌رسه.
      شما باید خودتون سر نخ رو بگیرید و برید جلو و اگه بخوایید تنها به این مقالات اکتفا کنید متاسفانه به جایی نمی‌رسید