نویسنده: سیدرضا نصری
// یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۹

معرفی بازی موبایل Terra Nil | تلاش برای احیای زمین

بازی Terra Nil با ایده‌ی تامل برانگیز و متفاوت خود، یک تجربه‌ی سرگرم کننده و اعتیادآور را ارائه می‌کند؛ در ادامه با معرفی بازی موبایل Terra Nil همراه زومجی باشید.

استودیو Free Lives که آثاری مانند Gorn و Broforce Forever را در کارنامه‌ی خود دارد، اینبار با استفاده از یک ایده‌ی خلاقانه و جالب، موفق شد تا یک بازی استراتژی جذاب و متفاوت را با نام Terra Nil خلق کند و در جایگاه یکی از کاندیدهای بهترین بازی موبایل در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۳ قرار بگیرد. ایده‌ی جالب و خلاقانه‌ی بازی Terra Nil به موضوع احیای اکوسیستم‌های مختلف در مناطقی که تقریبا از نظر زیستی شرایط خوبی ندارند، می‌پردازد.

موضوعی که به‌دلیل مصرف بی‌رویه منابع زمین و تخریب‌هایی که در اکوسیستم‌ها رخ می‌دهند، شاید دغدغه‌ی آینده‌ی انسان‌ها یا حتی جامعه‌ی امروزی ما نیز باشد. بااین‌حال بازی سعی دارد مفهوم مهم و حیاتی تلاش برای نجات طبیعت را به تصویر بکشد، اما در زمینه‌ی گیم‌پلی هم حسابی می‌درخشد و تجربه‌ی لذت بخش و چالش برانگیزی را برای بازیکن به ‌وجود می‌آورد.

بازی موبایل Terra Nil

بازی Terra Nil در ابتدا یک نقشه‌ی گسترده از جهانی را که اصلا شرایط خوبی از لحاظ زیستی و طبیعت ندارد مقابل ما قرار می‌دهد. بازی از این پس از ما می‌خواهد تا هر بار به نقطه‌ای از نقشه سفر کنیم و با استفاده از تکنولوژی پیشرفته‌ای که در اختیار داریم، زیست بوم‌های مناطق مختلف را احیا کنیم. بازی اندروید و آیفون Terra Nil در اولین مرحله‌ی خود گیمر را درگیر پیچیدگی خاصی نمی‌کند؛ اما مراحل بعدی به مرور سخت‌تر می‌شوند و تکنولوژی‌های مورد استفاده هم تغییر می‌کنند.

درواقع چالش اصلی بازی صرفا به افزایش پوشش گیاهی و سر سبز کردن مناطق خلاصه نمی‌شود، بلکه نکته‌ی مهم ماجرا این است باید طبیعت هر محل را متناسب با زیست بوم منطقه احیا کرد تا درنهایت حیواناتی که زمانی در آن منطقه زندگی می‌کردند، دوباره شرایط بازگشت به آن اکوسیستم را داشته باشند. اگر با مسئله‌ی چگونگی شکل گیری اولیه زیست بوم‌های مختلف آشنا نباشید، احتمالا تصور اینکه در بازی Terra Nil قرار است با چه چالش‌هایی پر جزئیاتی روبه‌رو شوید را هم نمی‌کنید.

هر اکوسیستم باید متناسب با موقعیت محلی و جغرافیایی خود احیا شود

به‌عنوان مثال در مرحله‌ی مربوط‌به مناطق آتشفشانی، نیاز است که ابتدا مواد مذاب درون زمین را با انفجار به بیرون استخراج و سپس با ساخت نیروگاه روی آن‌ها، انرژی مورد نیاز را تأمین کنیم. از طرفی هم اگر به سرعت رطوبت منطقه را افزایش دهیم و باعث بارندگی یا سرما در منطقه شویم، درنهایت مواد مذابی که در سطح زمین وجود دارند منجمد می‌شوند و در نتیجه بعضی موضوعات طبیعی که منشا آن‌ها مواد مذاب هستند، به وجود نخواهند آمد.

همین موضوع باعث می‌شود تا شرایط برای حیواناتی که قرار است تا در آن مناطق خاص هم زندگی کنند، فراهم نشود. درواقع این‌گونه می‌توان گفت که خواسته‌ی اصلی بازی از ما این است که اکوسیستم را طوری طراحی کنیم که تمام حیوانات بومی منطقه بتوانند دوباره محل زندگی خود بازگردند. حال اینکه از چند گونه‌ی مشخص شده، چه تعدادی درنهایت می‌توانند بازگردند، به مهارت و دقت گیمر در طراحی اکوسیستم بستگی دارد. البته برای عبور از هر مرحله و رسیدن به سطوح بالاتر، اکوسیستم‌ها حداقل باید توان پذیرش چند مورد از گونه‌های حیوانات را داشته باشند.

بازی موبایل Terra Nil

بازی اندروید و آیفون Terra Nil علاوه‌بر یک گیم‌پلی جذاب و درگیر کننده، در زمینه‌ی گرافیک هم عملکرد بسیار خوبی دارد. بازی سعی می‌کند تا اکثر اتفاقات طبیعی مربوط‌به زیست بوم‌های مختلف را به تصویر بکشد. از باران‌های شدید گرفته تا برف، شفق قطبی و و فوران اتش فشان‌ها، همگی به زیبایی در روند بازی به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین صداگذاری طبیعی و آرامش یخش بازی هم از دیگر نقاط قوت Terra Nil شمرده می‌شود که حسابی به جذابیت تجربه‌ی اثر افزوده است.

در پایان باید گفت که Terra Nil‏ یک بازی با کیفیت و عالی در سبک استراتژی است که علاوه‌بر خلق یک گیم‌‌پلی اعتیادآور، می‌تواند تا حدودی آموزنده و تامل برانگیز هم باشد. بنابراین اگر به آثار استراتژی علاقه دارید، به هیچ‌وجه نباید تجربه‌ی بازی متفاوت و خلاقانه‌ی Terra Nil را در موبایل از دست بدهید. همچنین باید اشاره کرد که بازی Terra Nil توسط شرکت نتفلیکس در موبایل منتشر شده است و برای اجرای بدون مشکل در اندروید و آیفون، نیاز اجباری به اشتراک نتفلیکس دارد.

دانلود بازی Terra Nil


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده