محسن ظهرابی

محسن ظهرابی

فارس، شيراز
درباره من:
ارتباط با من/ اینستاگرام: mohsenzohrabi71/ ایمیل: mohsenzohrabi1371@gmail.com
عضویت: پنجشنبه, ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
    • نظر

      @محمد حسن -
      دوست عزیز ممنونم که نقد رو کامل خوندی و نظر دادی. مسئله جذابیت جنسی با اشاره به الگوی فیلمفارسی طبق تعاریف پیش از انقلابش عنوان شده و قصد، بررسی نحوه مواجه مخاطب با اثر نبوده بلکه بیشتر بر پایه الگوبرداری فیلمساز از نمونه های پیشین و راهکارها برای رسیدن به الگوی سابق(فیلمفارسی) عنوان شده و اگه در متن جز این نمود پیدا کرده اشتباه از منه و من منظوری جز این نداشتم.

    • نظر

      @ehsan tj
      به زودی درباره فیلم لاک قرمز مطلبی آماده میکنم که به نظرم یکی از فیلمهای خوب در حال اکران هست اما متاسفانه به خاطر تبلیغات ضعیف فیلم با بی میلی تماشاگرا روبرو شده.

    • پست
      چهار شنبه, ۱ دی ۹۵, ۲۲:۰۲
    • نظر

      @ایلای سیسترز
      ممنون از نظرت :)
      راستش انتخاب فیلمها بیشتر بر اساس فیلمهای روی پرده سینما هست در حال حاضر. معمولا سعی میکنیم اغلب فیلمهای مهم رو پوشش بدیم.
      در مورد فیلمهای مهم تاریخ سینما ایران هم امیدوارم فرصت بشه در آینده سراغشون رفت.

    • پست
      یکشنبه, ۱۴ آذر ۹۵, ۲۱:۵۹
    • پست
      جمعه, ۱۴ آبان ۹۵, ۱۱:۰۳
    • نظر

      @hsb
      سلام دوست عزیز.
      مبحث بسیار گسترده ای هست اگه فرصت بشه در مطلبی بهش می پردازیم. اما عجالتا باید گفت که تکنیک جزیی از فرم فیلم به حساب میاد. فرم در واقع با انتخاب های فیلمساز در ارتباطه و روحی حاکم بر اثر رو میسازه اما تکنیک به مسپله اجرایی برمیگرده. برای مثال یک فیلمساز تصمیم می گیره فیلمش رو با ریتم کند بسازه تا به درونیات شخصیت ها نزدیک تر بشه این یک تصمیم در راستای فرم فیلمه. اما حالا تکنیک اینه که فیلمبردار از چه تنظیمات دوربینی استفاده میکنه تا به اون فرم مورد نظر فیلمساز نزدیک بشه. دقت کنید فقط یک مثال از بیشمار تصمیمی که عوامل و فیلمساز باید بگیرند رو عرض کردم.

    • پست
      شنبه, ۱۰ مهر ۹۵, ۱۷:۰۲
    • نظر

      @marshal nick
      من که متوجه منظورتون نشدم اما ممنون از لطفتون :))

    • نظر

      @ KhashayarJan
      میزانسن از کلمه فرانسوی mise en scene گرفته شده که ریشه در تئاتر داره و یکی از مهمترین وظایف کارگردان به حساب میاد. معنای اون به هر چیز درون صحنه اعم از بازیگران، نوع چینش اون ها، اشیا صحنه، محل قرار گیری شون، نوع دکور و خلاصه همه چیز درون صحنه اطلاق میشه که بر اساس زیبایی شناسی باید در صحنه چیده بشه.
      توی این نقد به اون بخش از میزانسن اشاره شده که مرتبط با محل قرارگیری شخصیت ها در کنار یکدیگر در واسطه با محل دوربین هست :)

صفحه ۲۵ از ۲۶