محسن ظهرابی

محسن ظهرابی

فارس، شيراز
درباره من:
ارتباط با من/ اینستاگرام: mohsenzohrabi71/ ایمیل: mohsenzohrabi1371@gmail.com
عضویت: پنجشنبه, ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
    • نظر

      @noar23
      بله حق با شماست اشتباه تایپی بوده.

    • نظر

      @Travis
      ببینید یه سری قوانینی وجود داشته مثلا محدودیت های مشابهی برای بازیگران رنگین پوست وجود داشته.
      تو تاریخ سینما هم اگه دنبال فیلمی باشیم که نقش اول زن (به معنی نقش محوری) داشته باشه می رسیم به بر باد رفته سال ۳۹ و بعد از اون هم تو دهه ۵۰ دوباره میرسیم به فیلم های عشق در بعد از ظهر یا ایرما خوشکله بیلی وایلدر.

      درباره مورد دوم منظورم مشخصا مردها نیستند. منظورم نوع نگاهیه که به جنس زن میشه. خب منم موافقم که بخش زیادی از پیشرفت زنان به واسطه حضور مردها بوده حق با شما هست. از این ها گذشته مطلب من کاملا فاصله اش با فمینیسم مشخص هست صرفا جریان شناسی حضور زنان در سینمای امروزه.
      از همین دیدگاه بخوایم نگاه کنیم کاملا میتونیم تفاوت یه فیلمی مثه تسویه حساب و وارونگی رو بررسی کنیم و ببینیم که کدوم نگاه واپسگرا هست و کدوم نگاه رو به جلو. برای من بیشتر مسئله هویت مستقل زن مطرح بود که فک نمیکنم پروپاگاندا باشه.

    • نظر

      @ehzamani
      راستش خیلی باهاتون موافق نیستم.
      اول از همه ما نمونه های خیلی زیادی داریم که مردها عصبی تر و عاصی تز از زنان هستند و اتفاقا در مورد شخصیت نیلوفر در وارونگی ما جریان عکس رو داریم. نیلوفر شخصیت آرومیه در حالی که برادر و خواهرش عصبی و داغون هستند به نسبت.
      به هر حال عصبی بودن اونا هم نشون از بد بودن مردها نمیده. به نظرم جمله تولستوی در این زمینه کارگشا هست.

    • نظر

      @naeemesma
      پیشنهاد می کنم فیلم secret sunshine ساخته چانگ دونگ لی محصول کره جنوبی سال ۲۰۰۷ رو هم ببینیدو موضوع های تقریبا مشابهی دارند و پرداخت چانگ دونگ لی به شدت تأثیر گذار هست.

    • نظر

      @ahretat
      بله آماده بودیم رقابت جیلان و هانکه رو ببینیم که متاسفانه فیلمش نرسید و هیچ خبر مشخصی هم ازش نیست.
      به زودی مطلبی درباره سینمای جیلان کار میکنیم.

    • پست
      شنبه, ۲۶ فروردین ۹۶, ۱۰:۵۹
    • پست
      شنبه, ۲۶ فروردین ۹۶, ۰۹:۵۹
    • نظر

      @کورش راد
      http://www.doctv.ir/programs/7887/%D9%BE%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D8%B3-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D9%84

    • نظر

      @prongz
      ممنون که مطلبم رو با دقت خوندین.
      واقعیت اینه که طبق کدوم معیار میگید باب طبع مخاطبشه؟
      فروش ۸ میلیاردی فیلم تضمین میکنه که مخاطب ها راضی بودن از فیلم؟ هر چند با توجه به جمعیت ایران و قیمت بلیط ها این میزان فروش واقعا زیاد نیست اما هیچ معیاری وجود نداره که بگه یه فیلمی خوب بوده یا بد.
      من نظر شخصیم رو راجع به ویژگی ها و ساختار فیلمنامه نوشتم و به نظرم جذابیت لازم رو برای یه کمدی خوب نداره. اما اگه بخوایم بگیم مردم به این فیلم میخندن خب مردم به جک هم میخندن. اگه حمید ماهی صفت بیاد جلو دوربین و همش جوکای بامزه تعریف کنه همه میخندن. میشه بهش گفت سینما یا سینمای کمدی؟
      من حرفم تو این نقد این بود که خودمون مفاهیم رو تقلیل میدیم. یعنی گشت دو میشه سینمای کمدی طبق تعریف ما و چون مردم میخندن (آیا همه میخندن؟ اونایی که سالهاست سینما نمیان تقصیرشون چیه؟) و کمدی هم باید بخندونه دیگه نقدش هم میشه کوبوندن.
      نه خیر نقد من شخصی نبود و به شخصه اصلا کارگردانش رو از نزدیک ندیدم که مشکل شخصی باهاش داشته باشم.

    • نظر

      @newmeta1
      من الان متوجه نشدم شما با نویسنده دو تا کامنت بالایی یکی هستی؟ چون اسماتون فرق میکنه.
      به هر حال شما تو یه کامنت چند خطی به من و اون دوستمون که مخالف شما بود نظرش توهین کردی. راجع به نقد آثار کمدی مسلما تو همه جهان راجع به آثار کمدی هم حرف زده میشه و به بهانه کمدی بودن کنارشون نمیزارن. و خب مسئله ای که هست فیلمهای درام، ترسناک و اکشن هم همشون برای سرگرمی هستند تو وهله اول.
      منظورتون از قانون نقد رو هم متوجه نشدم متاسفانه.