نویسنده: حسین صدری
// سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

قابلیت کشتن NPCهای داستانی در بازی Cyberpunk 2077 وجود ندارد

سازندگان بازی Cyberpunk 2077 به‌تازگی اطلاعاتی را درباره‌ی تعاملات خشونت‌آمیز بازیکنان با NPCهای داخل بازی منتشر کرده.

بازی Cyberpunk 2077 بی‌شک یکی از موردانتظارترین بازی‌هایی است که قرار است در سال‌های آینده عرضه شود و تاکنون اطلاعات فراوانی از آن در دسترس مخاطبان قرار گرفته. در جدیدترین تازه‌های این بازی، می‌دانیم که سازندگان امکان انجام برخی کارها را از بازیکنان گرفته‌اند. البته نه در راستای محدود کردن بلکه در راستای شکل‌دهی به روایت بازی و حفظ ارزش‌های اخلاقی. شما در Cyberpunk 2077 نمی‌توانید به کودکان و NPCهای داستانی آسیب بزنید.

پیش‌تر در اطلاعاتی که از این بازی منتشر شده بود، می‌دانستیم Cyberpunk 2077 طوری طراحی شده که انتخاب‌های شما در طول ماموریت‌های بازی روی همه‌ی دنیای آن اثرگذار بوده و در نحوه‌ی تکامل شهر نایت سیتی (Night City) تغییراتی ایجاد می‌کند. در حالی‌که این ویژگی یکی از چیزهایی است که طرفداران این بازی بابتش بسیار هیجان‌زده هستند، می‌دانیم محدودیت‌هایی نیز قرار است شامل حال این ویژگی باشد.

این ماجرا توسط یکی از کاربران ردیت آغاز شد. کاربری به نام masoncool4566 که در پستی اسکرین شاتی را منتشر کرده بود که گفت‌وگوی او با اکانت رسمی بازی سایبرپانک 2077 را نشان می‌داد. او در بخش پیام‌های خصوصی، از صفحه‌ی رسمی بازی در توییتر درباره اقدام به اعمال خشونت‌آمیز سوال کرده بود و اکانت رسمی بازی به او چنین پاسخ داد:

کاربر: من داشتم درباره این فکر می‌کردم که آیا ما در بازی قادریم مردم معمولی را بکشیم؟ اگرچه شما پیش‌تر گفته بودید نمی‌توانید در این‌باره چیزی بگویید اما حداقل می‌توانید درباره‌ی نحوه‌ی تعاملات خشونت‌آمیز بازیکن با مردم شهر اطلاعاتی بدهید؟

اکانت رسمی سایبرپانک: شما در بازی توانایی حمله به کودکان یا NPCهایی را که به داستان بازی مرتبط هستند ندارید. اما جدای از این موارد می‌توانید تقریبا با همه‌ی مردم شهر خشونت‌آمیز رفتار کنید.

بازی سایبرپانک 2077 / Cyberpunk 2077

همانطور که از پاسخ اکانت سایبرپانک مشخص است، سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red) بازی جدیدش را طوری طراحی نکرده که شما قادر باشید در آن هر کاری که دوست داشته باشید انجام دهید و محدودیت‌هایی شامل حال‌تان خواهد شد. سایبرپانک 2077 قرار نیست همانند بازی‌هایی چون The Outer Worlds از استودیو آبسیدین (Obsidian) باشد. بازی‌ای که طبق نمایش‌های آن، شما قادرید هر کاری که دوست داشته باشید انجام دهید. در تریلرهای بازی شخصیت اصلی بازی حتی می‌توانست افرادی که به او ماموریت‌های مختلف می‌دادند را نیز بکشد و به هرکار اخلاقی و غیراخلاقی‌ای دست بزند. (البته هنوز تایید نشده که این ویژگی قرار است برای همه‌ی NPCهای داستانی صدق کند)

صدالبته این ویژگی و نبودن آن چیزی نیست که بشود آن را به عنوان مشکل برای Cyberpunk 2077 مطرح کرد. اما برای کسانی که دوست دارند هرج‌ومرج مطلق را در شهر نایت‌سیتی حاکم کنند و به جان همه‌ی NPCهای بخت‌برگشته بیفتند، نبود این توانایی ممکن است اندکی ناامیدکننده باشد. اما در هر صورت هنوز در طول داستان بازی گستره‌ی وسیعی از انتخاب‌ها و موقعیت‌ها وجود دارد که به راه‌های مختلف ختم می‌شوند و شما می‌توانید جهان و داستان بازی را با استفاده از آن‌ها تغییر دهید.

طبق دموهایی که تاکنون برای عموم و خبرنگاران به نمایش در آمده، ماموریت‌های بازی را می‌توان به اشکال مختلفی به پایان رساند. راه‌های زیادی برای انجام کارهای گوناگون در اختیار شما است و این مسیرها ممکن است هر یک به سرانجامی متفاوت برسند. مثلا دموی بازی یک ماموریت را نشان می‌داد که به روش‌های مختلفی قابل انجام بود و هر یک از این روش‌ها به پایان جداگانه‌ای ختم می‌شد. البته در هیچ‌یک از این دموها چیزی از برخوردهای تصادفی با NPCها و تعاملات خشونت‌آمیز با آن‌ها نمایش داده نشده بود. با همه‌ی این تفاسیر، بازی Cyberpunk 2077 هنوز هم اثری پرمحتوا و خارق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد که بازیکنان می‌توانند صدها ساعت را درون آن سپری کنند.

این بازی هم‌اکنون روی پلتفرم‌های مختلفی قابل پیش‌خرید شدن است و قرار است در تاریخ ۱۶ آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی (مصادف با ۲۸ فروردین سال ۱۳۹۹) برای پلتفرم‌های پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 راهی بازارهای جهانی شود. شما می‌توانید سایر اخبار مربوط‌به این بازی را در زومجی دنبال کنید.

نظر شما کاربران زومجی درباره تازه‌ترین نقش‌آفرینی کلان سی دی پراجکت رد چیست؟ آیا برای عرضه‌ی آن هیجان‌زده هستید؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده