مرتضی کارگر
اصفهان، اصفهان
درباره من:
عاشق دنیای گیمم. از هواپیمای آتاری شروع کردم و با سگای مشکی رنگ خودم به اوج رسیدم. کال آف 2 منو وارد دنیای پی سی کرد و از اون موقع تا حالا بالا و پایین زیاد داشتم ولی همیشه عاشق بازی موندم. ما از اون نسل ها بودیم که بهمون می گفتن کنسول(سگا رو میگم) رو به تلویزیون وصل نکن می سوزه! به هر حال الان دارم سعی می کنم خودم بازی بسازم و به این راه خیلی امید دارم. به امید روزی که اولین بازیم بیرون بیاد. البته تا همین الانشم تونستم تو رویداد لولآپ ۹۷ رتبه سوم رو به دست بیارم، مورد تقدیر هیئت داورن تو لولآپ ۹۸ قرار بگیریم و البته رتبه اول رویداد گیمجم پاییزه انستیتو ملی بازیسازی رو به دست بیارم ................................... آدرس وبلاگ شخصی: manual.blog.ir
عاشق دنیای گیمم. از هواپیمای آتاری شروع کردم و با سگای مشکی رنگ خودم به اوج رسیدم. کال آف 2 منو وارد دنیای پی سی کرد و از اون موقع تا حالا بالا و پایین زیاد داشتم ولی همیشه عاشق بازی موندم. ما از اون نسل ها بودیم که بهمون می گفتن کنسول(سگا رو میگم) رو به تلویزیون وصل نکن می سوزه! به هر حال الان دارم سعی می کنم خودم بازی بسازم و به این راه خیلی امید دارم. به امید روزی که اولین بازیم بیرون بیاد. البته تا همین الانشم تونستم تو رویداد لولآپ ۹۷ رتبه سوم رو به دست بیارم، مورد تقدیر هیئت داورن تو لولآپ ۹۸ قرار بگیریم و البته رتبه اول رویداد گیمجم پاییزه انستیتو ملی بازیسازی رو به دست بیارم ................................... آدرس وبلاگ شخصی: manual.blog.ir
عضویت: پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
پست
سه شنبه, ۷ شهریور ۹۶, ۱۷:۰۳نظر
@JerAx3
از من تمام این قابلیتها رو داشت...فقط کافیه نرمافزار را آنلاک کنید تا تمامی قابلیتهاش برای شما باز بشه. در حالت پیشفرض تعدادی از قابلیتهای جالب نرمافزار مثل brain storm غیرفعال هست...ساده بگم..کرک نرمافزار رو گیر بیارید:)
نظر
@Mohammadps4
نه دوست عزیز محدودیتی وجود نداره
پست
شنبه, ۴ شهریور ۹۶, ۱۱:۰۱نظر
@mason75
بگی تیبگ خیلیها بهتر میفهمن کی رو میگی :)
آره یه مقدار پیره برا این کار...۵۸ سال کم نیست
نظر
@K8203es
حدودا دو سه مقالهی دیگه به این بحث میرسیم...اونجا دقیق بررسی میکنیم
پست
دوشنبه, ۳۰ مرداد ۹۶, ۱۶:۵۹پست
جمعه, ۲۷ مرداد ۹۶, ۱۱:۳۱نظر
@total Eclipse
دوست عزیز من این نسبت در ترکیب این شرکتهای بازیسازی رو تایید نمیکنم و صرفا به عنوان یک نمونه اون رو ذکر کردم. البته اینم دقت کنیم که این اطلاعات برای اسفند ۹۴ بوده و شاید ساختارهای عوض شده باشه
در مورد سوال دومتون هم اگه زنده باشیم حالا حالا در خدمتتون هستیم و یه جورایی میخواهییم به همه چیز بپردازیم. یکی از همین مباحث هم نرمافزارها و موتورهای مربوط به بازیسازی هست
نظر
@پوریا دراکولا
آقا پویا ما تو مطالب قبلی هم گفتیم که سند این طوری نیست که هیچ چیزش قابل تغییر نباشه اما وقتی مفاهیم کلی تثبیت شد به ندرت پیش میآید این بخش از سند تغییر کنه. چون اون موقع یه جورایی داریم یه بازی دیگه میسازیم.
همچنین یه مراحلی رو گفتیم که با استفاده از اونا بتونیم بفهمیم که واقعا ایدمون جواب میده یا نه که مربوط میشه به مراحل پیش تولید و ساختن نمونه اولیه. برای همین به ندرت پیش میآید که پروژه که به خوبی از پس پیش تولید بر اومده تو ساخت کلا به مشکل بخوره مگر اینکه واقعا تو پیش تولید کم گذاشته باشند و ایده رو واقعا محک نزده باشند.
اون استاتید گرامی هم از این جنبه اون اصطلاح ها رو به کار میبرن که واقعا در عمل با اون چیزی که مثلا روی کاغذ میاد خیلی تفاوت هست. نه اینکه کلا یه چیز دیگه بسازیم بلکه خیلی اتفاقات در روند توسهه بازی پیش میاد که ذرهای بهش فکر نشده.
البته در مورد دور انداختن یه بخش که واقعا در روند توسعه طبیعی هست. شما اگر بازی Ori and blind forest رو بازی کرده باشی به راحتی میتونه از بخش ویدئوهای اضافه ایدههای زیادی رو نگاه کنی که تو طراح بازی پیاده سازی شدن ولی در اثر نهایی خبری ازشون نیست. مثلا برای مردن خود Ori شاید ده مدل مختلف رو پیاده کردن ولی در آخر یکی دوتای اونا رو انتخاب کردن. ایشون از این جهت میگن
در مورد سوال آخر هم به نظرم مرز سند و خلاقیت در اینه که سند مثل چارچوب یه خونه میباشه که جای دیوارها و حد و حدود فضاها رو مشخص میکنه. وقتی این تقسیم بندی و حد و حدود فضا انجام شد شما کاملا آزادید مثلا اتاق خوابتون رو چه شکلی دربیارید. شاید ۱۰ تا ایده دارید. همه رو امتحان میکنید و در انتها مثلا ترکیبی از ایدههای شماره ۱ و ۲ رو انتخاب میکنید