عضو تحریریه
یاشار گروسیان

یاشار گروسیان

،
درباره من:
عضویت: سه شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
  1. یاشار گروسیان
    یاشار گروسیان | دوشنبه, ۱۵ بهمن ساعت ۱۴:۳۱

    @PooyaR6
    سلام
    "دوتا۲ و گاد چه شباهتی باهم دارن که باهم مقایسه میشن توی مقاله"
    مقایسه‌ای بین این دو بازی صورت نگرفته، مقایسه بین پارامترِ مهارت مواجه با حل مسئله در این دو بازی مورد مقایسه قرار گرفته. مقایسه دو المان مشابه در دو بازی مختلف چه مشکلی داره؟ اینکه شما فرضا فقط طراحی لاسیتک در دو برند بنز و لامبورگینی رو با هم مقایسه کنید، به این معانست که لزوما دارید دو تا کمپانی بنز و لامبورگینی رو با هم مقایسه می‌کنید؟!
    "ضمن اینکه پارامترهای زیادی در لذت بردن از یک بازی وجود داره و همه شون به این احساس امنیتی که شما گفتید خلاصه نمیشن"
    "شما نمیتونید با معیار قراردادن یک المان بگید یک بازی بد هستش یا خوب"
    یادم نمیاد جایی در متن اشاره کرده باشم که فقط همین یک مورد مهمه و بس! پارامترهای زیادی برای لذت بردن از یک بازی وجود داره، یکی از اون همه در این مقاله اندکی باز شده و راجع بهش صحبت شده.
    به نظرم حساسیت شما روی چند عنوان بازی باعث شده متوجه کارکرد مطلب نشید

    نگاهی به مفهوم امنیت بازیکن در بازی‌های ویدیویی

    یاشار گروسیان
    یاشار گروسیان | دوشنبه, ۱۵ بهمن ساعت ۱۴:۴۷

    @Mr. Robot
    توی مبحث گیم دیزاین یک موضوعی هست به نام "ناسازگاری روایت و گیم‌پلی (بازی)" که اگر علاقه داشتید می‌تونید با عنوان Ludonarrative Dissonance در گوگل سرچ کنید. حالا شاید خودم هم دستی به قلم بردم برای این موضوع.
    ممنون از پیشنهادتون

    نگاهی به مفهوم امنیت بازیکن در بازی‌های ویدیویی

    یاشار گروسیان
    یاشار گروسیان | دوشنبه, ۱۵ بهمن ساعت ۲۲:۵۰

    @Amir78sa
    تمام صحبت من در این رابطه است که امنیت بازیکن در مواجهه با مسائل بازی در دد سلز از گاد آو وار بهتره وگرنه این لزوما به این معنا نیست این مولفه محور مقایسه دو بازی محسوب بشه و نتیجه بگیریم گاد آو وار از دد سلز بهتره یا بدتر؛ اصلا محور این مقاله بهتر یا بدتر بودن کلِ یک بازی نیست بلکه مولفه‌ای از بازی هست.

    نگاهی به مفهوم امنیت بازیکن در بازی‌های ویدیویی

    یاشار گروسیان
    یاشار گروسیان | یکشنبه, ۷ بهمن ساعت ۱۷:۲۲

    Vp تو فینال به معنای واقعی افتضاح بازی کرد، افتضاح
    یه تیم میتونست جلوی سکرت بیاسته که اونم خراب کرد...

    مسابقات The Chongqing Major بازی DOTA 2 با قهرمانی Team Secret پایان یافت

    یاشار گروسیان
    یاشار گروسیان | دوشنبه, ۲۴ دی ساعت ۱۳:۲۹

    @amirnakhaei
    یکی از دلایل جلو نرفتن سلیقه مخاطب و فیلم‌ها، همین دیدگاه است که نباید «فیلم بد» را - ایرانی یا خارجی مهم نیست - نقد کرد؛ البته نقد درست.نقد درست مانند کندن علف هرز است.

    نقد فیلم مارموز

    یاشار گروسیان
    یاشار گروسیان | شنبه, ۲۴ آذر ساعت ۲۰:۱۹

    @یاشار گروسیان
    سلام و ممنون از حسن نظرتون
    با احترام، برای رد کردن نظر شما مجبورم ارجاع بدم به یک موضوع اساسی‌تر.
    آیتم Ring of Aquila تنها آیتمی بود که همه هیروها صرف نظر از اینکه از کلاس Str یا Agi یا Int باشن می‌خریدن و این یعنی آیتم‌های دیگه مثل Bracer، Wraith band و Null رسما از بازی کنار رفته بودن. با حذف Ring of Aquila الان همه هیروها متناسب با کلاس خودشون ایتم میرن و این یعنی حذف Ring of Aquila کار بسیار درستی بود. در نتیجه استک کردن این آیتم‌ها بهینه‌ترین کاریه که میشه انجام داد. مثلا استک کردن 3 یا 4 تا Bracer برای هیرویی مثل Huskar الان جز درست‌ترین و کاربردی‌ترین بیلدها هست و شما اگه بازی‌های تاپ رنک رو هم نگاه کنید، پلیرهای حرفه‌ای همه همین کار رو می‌کنند.

    تحلیل و بررسی هیروهای پچ 7.20 بازی Dota 2

    یاشار گروسیان
    یاشار گروسیان | جمعه, ۱۶ آذر ساعت ۱۲:۲۱

    خدای جنگ این همه نقطه ضعف گل درشت در زمینه گیم‌پلی داشت ولی خب زمانی که اومد کسی جرات نداشت به این بازی بگه بالای چشت ابروئه چرا؟ چون گرافیک با ابهت، پلان سکانس‌های سینمایی و داستان - به اصطلاح - عمیقی داشت. گوتی شدن این بازی یک پیام واضح و روشن داشت: برای گوتی شدن و جلب نظر - مثلا - هیئت داورن تنها چیزی که لازم داری گرافیک، داستان و سینماست. گیم‌پلی هم هرچیزِ ناقص و پیش و پا افتاده‌ای بود، اهمیتی نداره.
    پ.ن: من طرفدار رد دد2 نیستم و اصلا بازیش نکردم ولی انتخاب یک بازی ضعیف که گیم‌پلی استاندارد هم نداره و فقط و فقط به خاطر چیزهای دیگه بهش توجه می‌شه، یعنی زنگ خطر!

    برندگان جوایز The Game Awards 2018 اعلام شدند؛ God of War بهترین بازی سال

    یاشار گروسیان
    یاشار گروسیان | دوشنبه, ۱۹ آذر ساعت ۱۹:۱۳
    یاشار گروسیان
    یاشار گروسیان | چهار شنبه, ۱۴ آذر ساعت ۱۳:۰۵

    این همه برای جشنواره‌های بی‌دغدغه‌ای که حتی مخاطب هم ندارند سرمایه حیف و میل می‌شود ولی کسی جرات نمی‌کند یقه‌ی این دوستان را بگیرد و بگوید این همه هزینه برای جشنواره‌های پر زرق و برق صرف کردید، دستاوردتان چه بوده؟ چه نفعی به قشر تولیدکننده و مصرف‌کننده گیم در ایران رسیده؟ متاسفانه ما حتی الگوبرداری از خارجی‌ها را هم بلد نیستیم. همه جای دنیا، محصولات سرگرمی از جمله ویدئو گیم در یک ساختار اقتصادی/صنعتیِ تعریف شده تولید می‌شوند که خروجی آن در قالب جشنواره‌ها و مراسم‌ها نمایش داده می‌شوند اما دوستان تمام آن ساختارسازی‌ها را ندید گرفتند و چسبیدن به همان شوی حقیرانه‌یِ آخر کار!
    نتیجه‌اش می‌شود یک چیزی که معلوم نیست اصلا چیست؟ خروجی‌اش چیست؟ به حال که جه فرقی می‌کند؟

    افزایش ۳۱۵ میلیون تومانی هشتمین جشنواره بازی های ویدیویی ایران

    یاشار گروسیان
    یاشار گروسیان | شنبه, ۳ آذر ساعت ۱۳:۵۴

    سلام
    برای تغییرات مپ آنالیز دقیقتری نیاز هست چون با تغییر مپ، بحث وارد و دیوارد و استک و پول کردن کمپها هم به میان میاد که در اینده به صورت جامع به آنالیز پچ اضافه خواهند شد

    تحلیل و بررسی پچ 7.20 بازی Dota 2 [به‌روزرسانی]

صفحه ۴ از ۶