عضو تحریریه
یاشار گروسیان

یاشار گروسیان

،
درباره من:
عضویت: سه شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
  1. یاشار گروسیان
    یاشار گروسیان | یکشنبه, ۲۲ اردیبهشت ساعت ۱۳:۳۷

    @PRONGZ
    راستش بعید می‌دانم این مقاله در حیطه «آموزشی» قرار بگیرد، اصلا هدفِ آن آموزشِ چیزی نبوده بلکه بررسی و بازخوانی یک پدیده در بازی‌هاست که از قضا تئوریسن‌های مطالعات بازی نیز در مورد آن پیشتر نیز صحبت کرده‌اند.

    پدیده تناقض بازی روایی و تاثیر آن در بازی‌های ویدئویی

    یاشار گروسیان
    یاشار گروسیان | یکشنبه, ۲۲ اردیبهشت ساعت ۱۳:۴۰

    @Sir Sonic
    درود و ممنون
    خدا رو شکر
    اگر در بیان آنچه که قصدش بوده، یک اپسیلون هم موفق باشم، از آن یک اپسیلون هم راضی هستم :)

    پدیده تناقض بازی روایی و تاثیر آن در بازی‌های ویدئویی

    یاشار گروسیان
    یاشار گروسیان | یکشنبه, ۲۲ اردیبهشت ساعت ۱۳:۵۱

    @Anathema
    درود
    این موضوع صرفا یک نگاه شخصی نیست، یک نظریه هست برای بیان یک پدیده کهludonarrative dissonance نام دارد و تا الان که من و شما صحبت می‌کنیم، این عبارت میان تئوریسن‌های این حوزه رایج و جاری هست و مختص زمان کنونی هم نیست، از مدت‌ها قبل مطرح بوده و تنها در 2007 بحثش پررنگ‌تر شده و جدی‌تر.
    در خصوص متال گیر تمامی مواردی که فرمودید در ساحت امر روایی است و نه گیم‌پلی. در ضمن این جمله شما که «برای اینکه جنگ تموم بشه، باید جنگ راه انداخت و قربانی کرد تا ملت بفهمن جنگ چه ماهیتی داره» خودش نقیضِ پیام ضدجنگ است! که در متال گیر هم متاسفانه وجود دارد.

    پدیده تناقض بازی روایی و تاثیر آن در بازی‌های ویدئویی

    یاشار گروسیان
    یاشار گروسیان | سه شنبه, ۶ فروردین ساعت ۱۹:۰۶

    مهم‌ترین چیزی که باید پیش از تجربه این بازی بدونید:
    Unlearn Dark Souls

    بررسی بازی Sekiro: Shadows Die Twice

    یاشار گروسیان
    یاشار گروسیان | یکشنبه, ۲۸ بهمن ساعت ۱۷:۲۴

    شرق همیشه افسانه ها و قصه های غنی تری نسبت به غرب داشته اما در عرصه مدرن، رسانه و مدیوم قوی و فراگیری در برابر غرب برای عرضه نداشت. حالا علتش جای بحث داره. ولی غرب به خوبی تونست از رسانه قوی خودش تمام اون قصه ها رو واکس بزنه، رنگ و لعاب بده و پس از عرضه به دنیا، به نام خودش سند بزنه.
    قدرت رسانه ای غرب همه چی رو بلعیده و همچنان داره میبلعه.
    بابت این مطلب ممنون

    فیلم‌های هالیوودی که با الهام از انیمه‌ها ساخته شده‌اند

    یاشار گروسیان
    یاشار گروسیان | یکشنبه, ۲۱ بهمن ساعت ۲۳:۳۵

    چیزی که تریلرهای گیم‌پلی این بازی نشون میداد نوعی فارکرای با همون عناصر همیشگی‌اش بود. محیط پهن، تنوعِ بصریِ بالا اما عاری از تنوع محتوا و ماموریت‌های تکراری که فقط رنگ و لعابش عوض میشه با این تفاوت که عنصر ترس و بقا هم بهش اضافه شده. امیدوارم که بازی «فارکرای»ایزه نشده باشه.

    پیش نمایش بازی Metro: Exodus

    یاشار گروسیان
    یاشار گروسیان | دوشنبه, ۱۵ بهمن ساعت ۰۰:۵۵

    @SaminKhabazian
    نویسنده: به نظر من لاستیک‌های ماشین لامبورگینی از بنز خیلی بهتر طراحی شده
    مخاطب: یعنی همه بنزها چرتن؟ میخواستی با این حرفت بنز رو زیر سوال ببری؟ با این جملت داری به بنز سوارها توهین می‌کنی و غیره ...
    نویسنده: :)

    نگاهی به مفهوم امنیت بازیکن در بازی‌های ویدیویی

    یاشار گروسیان
    یاشار گروسیان | دوشنبه, ۱۵ بهمن ساعت ۰۰:۵۹

    @مهرداد خیاط محمدی
    ممنون مهرداد جان از حسن نظرت
    با تمام حرفهایی که زدی موافقم تنها در صورتی که بین یک گیمپلیِ "فان" و "جدی" فرقی قائل نشیم اما برای من - حداقل - بین یک بازیِ صرفا فان و جذاب با یک بازی ساختارمند، جدی و اثرگذار فرق هست.

    نگاهی به مفهوم امنیت بازیکن در بازی‌های ویدیویی

    یاشار گروسیان
    یاشار گروسیان | دوشنبه, ۱۵ بهمن ساعت ۰۱:۰۱

    @*HESAM*.
    ممنون ازت هرچند خودم چنین نظری ندارم
    همیشه میشه - و باید - بهتر، دقیق‌تر و کامل‌تر نوشت

    نگاهی به مفهوم امنیت بازیکن در بازی‌های ویدیویی

    یاشار گروسیان
    یاشار گروسیان | دوشنبه, ۱۵ بهمن ساعت ۰۵:۱۹

    @سجاد محمدی‌پور
    حساسیت روی GOW و TLOU به دلیل دامنه مخاطب، اسم و رسمِ ناشر و استودیوهای گردن کلفت پشتشون طبیعیه اما اینجا خیلی برام محل اعراب نبوده. به جای این مثال‌ها می‌تونست یک بازی مستقلِ بد مثل Owlboy باشه یا یک بازیِ AAA مثل گاد آو وار. اما بیشتر سعی کردم بازی‌های اسم و رسم دار رو سرزنش کنم و از طرفی بگم بعضا بازی‌های مستقل و جمع و جورتر اما خوبی هستن که جلوی همین بازی‌های یال و کوپال‌دار حرف برای گفتن دارن.

    نگاهی به مفهوم امنیت بازیکن در بازی‌های ویدیویی

صفحه ۳ از ۶