عضو تحریریه
علی گودرزی
تهران، تهران
درباره من:
Buried underground but i'll keep coming
Buried underground but i'll keep coming
عضویت: جمعه, ۰۵ تیر ۱۳۹۴
@soroosh
مرسی از کامنتت سروش.
نظرت بهشدت محترمه. تعاریف مطرح شده حقایقی هستن که باید ذکر میشن و بیشتر هم میشد درموردشون صحبت کرد؛ مخصوصا پیرامون محیط بازی و طراحی هنری/فنی تحسینبرانگیزش. امیدوارم شما هم اثر رو حداقل ۵۰ ساعت تجربه کرده باشین، در غیراین صورت غلو شده بودن تعاریف رو نمیتونم ازت بپذیرم. با احترام.
البته فراز عزیز هم بازی رو تجربه کردن حدود ۱۰ ساعت. اگر اثر رو تجربه کرده باشی احتمالا در جریان هستی که سفتون هیل و جیمی واکر بهعنوان کارگردان خلاق و اعضای تیم نویسندگی محصول ذکر شدن. و تا پایان پروژه در روند تولید همراه بودن طبق گفته رسمی استودیو. ممنون که پیگیر هستی. دمت بهشدت گرمه ❤️
نیم نگاه بازی Suicide Squad: Kill the Justice League
دیتا ماینرها خیلی چیزا رو استخراج کردن از بازی. مثل دیالوگهای جدید فلش و زنده بودن جاستیس لیگ (البته تو قصه بازی هم خیلی واضح بود که سوساید اسکواد کلونهای لیگ عدالت رو کشتن) که خط داستانی بازی رو تو فصلهای بعد جلو میبرن.
مشخص بودن نقشه راه بازی نکته خیلی خوبیه برعکس انتم و اونجرز و ردفال و گاتهام نایتس و امثال اینا که نقشهای نداشتن برای محتوا لایو سرویس. اما نکته اینجاست که با وجود لگدمال شدن بازی توسط مدیا و اینترنت آیا تا اون موقع بازی زنده میمونه؟ خیلی بعیده. واقعا امیدوارم محتویاتشو منظم منتشر کنن
بازی Suicide Squad میزبان ابرشرور محبوبی میشود
@Toshiro Hitsugaya
دقیقا بهمهمترین نکتهاش اشاره کردی.
شرایطی که الان بازی توش گیر کرده نتیجه مستقیم بازاریابی شلخته و غیرشفاف اونه. اگر خیلی زودتر مشخص میشد که با یه ویدیوگیم مطلقا لوتر شوتر طرفیم، جامعه طرفدارهای سهگانه آرکام که با رویکرد کاملا داستانمحور این سری عادت کرده بودن زودتر متوجه میشدن که انتظار چه محصولی رو داشته باشن، و از اون طرف توجه هوادارهای لوتر شوتر رو جلب میکرد.
با وجود لانچ شدیدا پرحاشیهاش، تو زمان عرضه نسبت به گیمهای همسبکی که دارن با سوساید اسکواد مقایسه میشن، زیر بنای فنی خیلی خوبی برای سوساید اسکواد پیاده شده و شرایطش آمادهاس تا محتوای فصلی منظم بگیره و بازیکناشو درگیر کنه. و دقیقا مشکل همینه که تو جذب مخاطب شکست خورده و بعید میدونم در دراز مدت بتونه انتظارات وارنر رو برآورده کنه.
بازی Suicide Squad میزبان ابرشرور محبوبی میشود
@هامان
الان بزرگترین مشکل بازی همین یکسان بودن مراحله. فان بودن گیمپلی تا حدی میتونه اینو پوشش بده اما بعد از ۲۰۰ ساعت دیگه تکراری بودن مراحل توی ذوق میزنه و یکی از چیزهایی که از محتویات فصلی بازی انتظار میره، تنوع پیدا کردن مراحله.
کاراکترهای جدید احتمالا ساختار گیمپلی سرگرمکنندهای داشته باشن مثل همین چهارتا کاراکتری که بازی داره و ترکیب مکانیزمهاشون با گانپلی خوبی که بازی داره سرگرمکنندهاس. اما تنوع پیدا کردن بزرگترین چیزیه که از محتویات فصلی انتظار میره. چیزیه که میتونه نظرها رو به بازی بهتر بکنه و اگه تو همین فصل اول که کمتر از یک ماه دیگه شروع میشه نتونن مراحل رو تنوع بدن (چیزی که بازیکنها میخوان) دیگه نجات دادن بازی خیلی بعید خواهد بود.
بازی Suicide Squad میزبان ابرشرور محبوبی میشود
@Thom Yorke
عدم اشاره بهشخصیتهای لیگ عدالت تو دنیای آرکام اشتباهه. تو بتمن «آرکام نایت» اشارههای مستقیم و پرتعداد به فلش، سوپرمن و واندروومن تو سطح شهر وجود داشت. حتی یه پیغام صوتی از لکس لوثر تو اون بازی بود و لکس با همون صداپیشه تو سوساید اسکواد برمیگرده. از منظر دنیاسازی، دقیقا چیزایی که تو سهگانه آرکام کاشته شد رو برداشت میکنه سوساید اسکواد.
پیشنمایش بازی Suicide Squad: Kill the Justice League
@Ezio (در انتظار گیمپلی از Marvel's Wolverine)
اسپویلر:
برنیاک نمیمیره آخر بازی. ۱۳تا برنیاک تو خط داستانی بازی تعریف شده (جهانهای موازی) که تو همون صحنه آماندا والر بهوضوح بهشون اشاره میشه. و در طول محتویاتی که طی فصلهای مختلف میاد باید شکستشون داد. خلاصه که خدا میدونه چه داستانی داریم با محتویات لایو سرویس سوساید اسکواد :))
پیشنمایش بازی Suicide Squad: Kill the Justice League
@Thom Yorke
صرفا دوتا بنر و رفنرس کوچیک نیست. کوهی از سرنخهای مختلف تو سهگانه آرکام وجودشون رو اثبات میکنه؛ از بتمن آسایشگاه آرکام گرفته تا آرکام نایت و محتویات الحاقی و کامیکهای مختلفش.
موضوعاتی که تو کامنت شما اشاره شده خیلی پراکندهان؛ ارتباط چندانی بینشون وجود نداره راستش. مثلا بتمن تو سوساید اسکواد اصلا و ابدا رهبر JL نیست. بهنظرم اول بهتره سهگانه آرکام و بازی سوساید اسکواد رو بازی کنیم و بعد درمورد قضاوت در مورد چنین مواردی بحث بشه.
پیشنمایش بازی Suicide Squad: Kill the Justice League
@shakbari
نقدهای مختلفی ازش منتشر شده تا الان. امتیاز ۸۲ و ۵۵ رو فعلا گرفته و نقد IGN هنوز امتیاز نداره. بازی سه روز پیش عرضه شده. و کمتر از ۲۴ ساعت دیگه برای اشخاصی که نسخه عادی رو خریده بودن در دسترس قرار میگیره.
پیشنمایش بازی Suicide Squad: Kill the Justice League
@Toshiro Hitsugaya
دیوید هیوگو کارگردان هنری سهگانه آرکام و کارگردان هنری بازی سوساید اسکواد هستن. نیک اراندل موزیسین سهگانه آرکام و بازی سوساید اسکواد بهشمار میره. تیم هنری سهگانه آرکام و بازی سوساید اسکواد کاملا یکیئه. مطلقا هیچ تغییری تو کیفیت شاخصهای هنری بازیا وجود نداره و کار همچنان قویه. بهجز رابط کاربری که قطعا یک افت بزرگ نسبتبه رابط کاربری سهگانه آرکام بهحساب میاد.
همونطور که تو مقاله هم اشاره شده، رویکرد هنری سهگانه آرکام که گوتیک/نئو-نوآر بوده حالا بهشکل آرت-دکو دراومده که وفاداری بهمنبع اقتباس (انیمیشنهای Superman Animated Series) بهحساب میاد. چنین موضوعی تو طراحی متروپلیس دیده میشه. بازی قرار نیست همیشه آنلاین باشه و ماد آفلاین بهش اضافه میشه.
واقعا این حجم از تنفر بیاساس اطراف این بازی رو متوجه نمیشم :)))
پیشنمایش بازی Suicide Squad: Kill the Justice League
جانی سیلورهند واقعا باید این امبریسر گروپ رو آتیش بزنه.
سازنده Deus Ex دست به تعدیل نیرو زد