عضو تحریریه
علی گودرزی

علی گودرزی

تهران، تهران
درباره من:
Buried underground but i'll keep coming
عضویت: جمعه, ۰۵ تیر ۱۳۹۴
  1. علی گودرزی
    علی گودرزی | یکشنبه, ۲۲ بهمن ساعت ۱۶:۴۸

    @Amirgozo
    دنیا زمانی که سایبرپانک و دث‌استرندینگ اومد هم این بازیا رو لگدمال کرد و یک سال بعد شروع کرد به پرستیدن این دوتا بازی. دنیا خیلی فاقد اهمیت‌تر از چیزیه که به‌نظرم میاد داش امیر :)) دم شما گرم بابت کامنت ❤️

    بررسی بازی Suicide Squad Kill the Justice League

    علی گودرزی
    علی گودرزی | دوشنبه, ۲۳ بهمن ساعت ۰۲:۴۶

    @Tanjiro Kamado
    پشت بررسی نه، ولی داخل بررسی به‌خدا پر شده از منطق و ادله واضح. ناراحتی نداره که.
    بررسی بی‌منطق، نه گرافیک، نه گیم‌پلی، نه داستان، خود سازنده دلش با اثر صاف نیست.
    جدی می‌فرمایین؟ :))))))

    اگه به فکر شفا و سلامت منی، لطفا از کامنت نوشتن دست نکش. روحم با خوندنشون شاد می‌شه قشنگ Comedy Gold. دمت گرم بخدا :)))❤️

    بررسی بازی Suicide Squad Kill the Justice League

    علی گودرزی
    علی گودرزی | دوشنبه, ۲۳ بهمن ساعت ۰۲:۵۲

    @Fem Killer
    نه واقعا. باور کن این راستکی‌ترین بررسی‌ایه که تو این ۶ سال نوشتم :))

    ولی چون حس می‌کنم نظرت صادقانه‌اس و بر پایه یه مشت ویدیو یوتیوب وتوییتر نیست، به‌خاطرت نمره بررسی رو می‌کنم ۴.۵. نظرته؟
    :)))

    بررسی بازی Suicide Squad Kill the Justice League

    علی گودرزی
    علی گودرزی | دوشنبه, ۲۳ بهمن ساعت ۱۳:۳۴

    @Maxwell007
    چقدر خوب که یک توسعه‌دهنده اینجاس تو بخش کامنت‌ها. و چقدر عجیب که دو ساعت بعد از نوشتن اولین کامنت‌تون، یادتون افتاد که توسعه‌دهنده هستین و این دیدگاه رو نوشتین :))‌

    چقدر خوب که به نادر اشاره کردین و واقعا منتظر چنین چیزی بودم. نادر هشت سال اینجا تلاش کرد تا بهمون یاد بده دیدگاه خودمون رو داشته باشیم و برده محتوای سوشال‌مدیایی نشیم، قدرت اختیار و تصمیم‌گیری‌مونو به سوشال مدیا ندیم. شما که سنگ نادر رو به‌سینه می‌زنین قطعا باید یادتون بیاد. خیلی خوب شد که نادر ندید مطلبی رو که صد نفر تو کامنت‌هاش فقط دارن به‌یوتیوب و توییتر رفرنس می‌دن و ذره‌ای به تحلیل و سواد خودشون احترام نذاشتن.

    ممنون که رسالت منتقد رو یادآوری کردین. اما این موضوع برای من فرق می‌کنه و بعد از نوشتن بررسی، تو کامنتا هم میام. تو کامنت همه‌ی مطالبم میام و اون «تمام» رو من تعیین می‌کنم، نه شما.

    وقتی این بررسی داشت نوشته می‌شد،‌ قطعا می‌دونستم خیلی‌ها (همه) قراره باهاش مخالفت کنن به‌دلایل واضح. برام مهم نیست اگر کسی بابت محتوا یا حرفم بهم بخنده. اونقد صحبت‌های مطرح شده مستند و پر شده از ادله هستن که خنده یک توسعه‌دهنده بی‌سواد بیشتر مایه افتخاره برام :))

    صحبت من ربطی به وسعت نقشه نداشت. عجیبه که فقط این تیکه از حرف منو دریافت کردین. البته جای تعجب برام نداره. اگر یادتون باشه، هیلو اینفینیت، ردفال و گاتهام نایتس بر سر مسئله حضور چهار بازیکن هم‌زمان تو نقشه جهان‌باز با کوهی از مشکل فنی روبه‌رو شدن و هیچوقت اصلاحش نکردن. بحث اصلی همینه. که هم‌زمان شرایط آنلاین و Fidelity برای اثر آماده بشه. بررسی دیجیتال فاندری رو تماشا کنین. البته احتمالا بابت این بررسی برام متاسف بشین. که اینم مهم نیست برام :)



    بررسی بازی Suicide Squad Kill the Justice League

    علی گودرزی
    علی گودرزی | پنجشنبه, ۱۹ بهمن ساعت ۲۳:۳۰

    @SorooshYou
    سلام سروش دمت گرم بابت کامنتت. اره دارم بررسی‌اشو می‌نویسم. ببین اگر خودت و بچه‌ها یادشون باشه راک‌استدی عرضه‌ی بازی‌هاش عموما با حواشی مختلفی همراهه مثلا زمانی که آرکام نایت عرضه شد، اینترنت پر شده بود از سر و صدای منتقدها و بازیکن‌ها نسبت‌به بازی و از پورت مشکل‌دار پی سی، زورکی بودن بت‌موبیل و اتفاقات مربوط به آرکام‌نایت/جیسون تاد بی‌نهایت شاکی بودن. عموما سر و صدای اطراف بازی‌های راک‌استدی موقع انتشارشون به‌قصه اون بازیا برمی‌گرده که خیلی جسورانه قصه می‌گن.


    درباره بحث هارلی کوئین و تحقیر لیگ عدالت که پیرامونش بحثه. باتوجه به موضوعی که تو نیم‌نگاه هم اشاره کردم بهش، قصه هارلی توی این بازی و تنفر اون از بتمن، دنباله‌ایه بر قصه آرکام سیتی و بسته الحاقی «انتقام هارلی کوئین». هارلی بعد از اینکه جسد جوکر رو تو دستای بتمن دید (پایان‌بندی آرکام سیتی) هیچوقت بی‌خیال انتقام از بتمن نشد.

    چرا مرگ لیگ عدالت دراماتیک نیست؟ نباید فراموش کنیم که اینا اصلا اعضای لیگ عدالت نیستن؛ جوخه انتحار تو این بازی کپی‌های لیگ عدالت رو می‌کشه و از فصل بعد تازه قصه بازیکن و لیگ عدالت شروع می‌شه که تو سفینه برینیاک گیر افتادن و کلون‌های مختلف داره ازشون ساخته می‌شه. جدا از سرنخ‌های زیادی که تو قصه و کات‌سین‌های مرگ لیگ عدالت وجود داره، دیالوگ‌های مختلفی رو دیتاماینرها از محتویات فصل‌های بعدی استخراج کردن که زنده بودن و بازگشت لیگ عدالت رو تایید می‌کنن. سر همین، ماجراهای هارلی یا لیگ عدالت از نظرم هرگز به LGBT و سایر ترندهای اینترنتی امروز ارتباط پیدا نمی‌کنن. اره یه سری ایستراگ و پرچم ازشون تو بازی هست که در حد ایستراگه. مثل لست ۲. که نظرم به‌این موضوع نه مثبته نه منفی. Meh


    نیم نگاه بازی Suicide Squad: Kill the Justice League

    علی گودرزی
    علی گودرزی | جمعه, ۲۰ بهمن ساعت ۰۰:۴۲

    @Alband
    عزیزی Alband من مخلص خودت و همه بچه‌ها هستم به‌شدت ❤️❤️ خیلی گلی.

    ببین جدا از موضوعاتی مثل فمنیسم و LGBT و این ترندهای اینترنتی که داره تلاش می‌شه تا به‌این بازی نسبت داده بشه و اگر بازی رو تجربه کرده باشی می‌بینی که چنین مسائلی اصلا به‌این اثر ارتباط چندانی نداره (به جز یه سری ایستراگ پرچم و این چیزا) حرف من اینه که بازی سوساید اسکواد یه ویدیوگیم بسیار فانه. این لحن دست انداختن لیگ عدالت و مسخره کردنشون همیشه بخشی از داستان‌سرایی قصه‌های سوساید اسکواد بوده. از کامیک‌هاش بگیر تا فیلم‌هایی که ازش ساختن، همین فیلم اخیر جیمز گان یا سریال پیس‌میکر، تمسخر لیگ عدالت و لحن دیوانه‌وار حاکم بر قصه این مجموعه یکی از نکات اصلی قصه‌گویی سوساید اسکواده و باید باشه. و بماند که ما تو این بازی اصلا با لیگ عدالت طرف نیستیم که بحثش گسترده‌تره.

    دو دقیقه اگر بی‌خیال بحث‌های لگبت و فلان که بشیم، و فنی بخوایم بحث کنیم، با یه محصول فان طرفیم که از گیم‌پلی و گان‌پلی خوش‌ساخت و سرگرم‌کننده و تنوع گیم‌پلی که هر شخصیت با خودش میاره و کلی شاخص فنی دیگه‌ای که در اون درست پیاده شدن می‌شه حرف زد و بحث کرد. و بله نقاط فنی منفی هم تو بازی قطعا وجود داره و از ارزش محصول کم می‌کنه. من پایه بحث فنی هستم چه با خودت یا بقیه بچه‌ها.

    اگر دو دقیقه بی‌خیال توده محتویات کلیک-محور اینترنتی، توییتری و یوتیوبی و اینستاگرامی بشیم که سازنده‌شون به‌بهای گرفتن کلیک شخص مصرف‌کننده می‌خواد هرچیزی رو در مقابل مخاطبش قرار بده و بحث فنی رو کلا بیخیال می‌شه، اگه با نگاه فنی سراغ محصول بریم خیلی راحت می‌تونیم نقاط مثبت و منفی اونو ببینیم و درموردشون بحث کنیم. محصولی که قطعا، مطلقا بد نیست و شاخصه‌های مثتبش هم کم نیستن.

    نیم نگاه بازی Suicide Squad: Kill the Justice League

    علی گودرزی
    علی گودرزی | جمعه, ۲۰ بهمن ساعت ۰۵:۳۶

    @Thom Yorke
    بله بله در جریانم. شاید برات جالب باشه که بدونی این کمپانی ثالث در ساخت آلن ویک ۲، گاد آو وار رگناروک و اسپایدرمن ۲ هم دخیل بوده :)) الان فعلا اینترنت دوست داره روی همکاری‌ این شرکت با راک‌استدی مانور بده که قابل انتظاره.
    ببین کار برای راک‌استدی قطعا به‌جای باریک می‌کشه. مثل روز روشنه. اما تنها جامعه مثبت به بازی دقیقا کامیونیتی بازیکناشن. می‌تونی ردیت رو چک بکنی.

    در جواب به‌کامنت بچه‌ها هم گفتم این موضوع رو که اسم بازی سوساید اسکواده و طبیعتا یکی از اساسی‌ترین مولفه‌های قصه‌گویی در این مجموعه، دست انداختن لیگ عدالت و تحقیر/پارودی اوناس. سمت کامیک بخوام برم که کوهی از مثال پیدا می‌شه، مثال دم دستی می‌زنم که ساده‌ باشه؛ همین فیلم اخیر جیمز گان که توش کاراکتر بلاد اسپورت با یه گلوله کریپتونایتی سوپرمن رو فرستاده بود کما یا سریال پیس‌میکر که تو قسمت آخرش تمام اعضای لیگ عدالت رو به سخره می‌گرفت. روایت قصه سوساید اسکواد اگه با تمسخر لیگ عدالت یا چنین مواردی همراه نباشه یه چیزی‌اش کمه. پیشنهاد می‌کنم کامیک‌های سری Rebirth از جان کینگ و جاشوا ویلیامسون رو بخونین.

    چرا کینگ شارک تونسته از حلقه گرین لنترن استفاده کنه؟ چرا فلش اصلی وقتی یک انگشتش قطع شده می‌ره و بعد با ده انگشت برمی‌گرده یا چرا کریپتونایت سبز روی سوپرمن کار نمی‌کنه؟ واضح نیست که این مرگ‌ها بی‌نهایت مشکوک و عجیبن و داریم با کلون لیگ عدالت مبارزه می‌کنیم؟ متاسفانه تو یوتیوب و توییتر به این نتیجه نرسیدن اساتید :))

    در مورد گیم‌پلی به‌نظرم زمانی که بازی رو تجربه کردین در موردش فنی بحث کنیم. که احتمالا هم تجربه‌اش نکنی و اوکیه کامل. دمت گرم بابت کامنت ❤️

    نیم نگاه بازی Suicide Squad: Kill the Justice League

    علی گودرزی
    علی گودرزی | جمعه, ۲۰ بهمن ساعت ۱۹:۵۶

    @shakbari
    گمیر نیستم استاد. اسمم علی‌ئه :)))) منم دوستت دارم❤️❤️

    نیم نگاه بازی Suicide Squad: Kill the Justice League

    علی گودرزی
    علی گودرزی | جمعه, ۲۰ بهمن ساعت ۲۰:۳۸

    @MAX
    سلام MAX دمت گرم بابت وقتی که گذاشتی و کامنت دادی. کارت درسته.

    ببین هم تو این ویدیو و حتی پیش‌نمایشی که برای بازی نوشتم چندین بار از تکراری بودن مراحل گفتم و تو بررسی هم از بزرگ‌ترین نقاط ضعف بازی حسابش کردم. بله بازی به‌شدت سرگرم‌کننده و اعتیادآوره از طرفی دیگه این فان بودنش نمی‌تونه تا ۲۰۰ ساعت محتوای تکراری رو کاور بکنه.

    در مورد نقدها و مثلا آی‌جی‌ان. زمانی که IGN بر خلاف «توافق عدم افشا/NDA» شرکت وارنر اومد و توی پیش‌نمایش سوساید اسکواد بازی رو رسما نقد کرد، از همون موقع مشخص بود یه جار کار می‌لنگه. وقتی یه رسانه تا این حد قانون رو زیرپا می‌ذاره و غیرحرفه‌ای عمل می‌کنه (فلش‌بک به نقد شدیدا ضعیف آی‌جی‌ان از دث‌استرندینگ) خب یعنی یه جای کار ایراد داره. بعد مثلا آی‌جی‌ان میاد از قصه و گیم‌پلی و موزیک و گرافیک تعریف می‌کنه و به‌بازی می‌ده ۵.

    خودت می‌دونی که بازی از چهارتا محور قصه، گیم‌پلی، جلوه‌های صوتی/موزیک و بصری/گرافیک فنی/هنری/تصویرسازی/رابط‌کاربری تشکیل می‌شه. بعد وقتی یه رسانه (نه صرفا آی‌جی‌ان) میاد قصه، گیم‌پلی، موزیک/صداپیشگی و گرافیک بازی رو تحسین می‌کنه چطوری می‌تونه به‌اون اثر ۵ بده؟ مشخصا یه‌جار کار می‌لنگه و نظر بازیکنا تو جاهایی مثل استیم (که اساتید می‌گن برادران وارنر داره نمرات منفی رو ازش پاک می‌کنه)، استور ایکس‌باکس و پلی‌استیشن قابل استنادتر می‌شن نسبت‌به مدیایی که روی موج پر از کلیک این بازی سوار می‌شه.

    نیم نگاه بازی Suicide Squad: Kill the Justice League

    علی گودرزی
    علی گودرزی | جمعه, ۲۰ بهمن ساعت ۲۱:۴۱

    @wubba lubba dub dub
    عزیزی. دمت گرم بابت وقتی و انرژی که گذاشتی و کامنت ارسال کردی برای این مطلب ❤️❤️

    ببین به‌صورت کلی برداشتم از کامنت‌ات اینه که چرا مرگ کاراکترها اون حس باشکوه و قهرمانانه نداره. این موضوع رو با بقیه بچه‌ها بحث کردیم دیشب که قصه‌گویی تو مدیای جوخه انتحار، چه کامیک باشه چه فیلم یا سریال (که فیلم سوساید اسکواد و سریال پیس‌میکر جیمز گان مثال‌های شدیدا واضح هستن) درباره به‌پائین کشیدن ابرقهرمان‌های معروف (از جمله لیگ عدالت) توسط خلاف‌کارهای درجه سه و چهار و تحقیر قهرمان‌هاس.

    مشخصا از نظر احساسی بخوایم بهش نگاه کنیم اره حس بی‌احترامی می‌ده و ممکنه ناراحت بشیم، از طرفی خب این طبیعت قصه‌گویی در مجموعه سوساید اسکواد به‌حساب میاد. تو کامیک و فیلم و حالا گیم سوساید اسکواد قهرمان‌ها تحقیر می‌شن و تا حد خلافکارهای درجه چندمی می‌آن پایین. ماهیت این مجموعه همینه. چنین چیزی توی بازی سوساید اسکواد وفاداری به منبع اقتباسه، نه پایمال کردن میراث آرکام و چنین مواردی.

    و کما اینکه خودت هم اشاره کردی، تمرکز کات‌سین‌های باس‌فایت فلش به این موضوع که اون حالا ده تا انگشت داره، تمرکز کات‌‌سین مرگ گرین‌لنترن به پرتاب شدن حلقه‌اش تو آب (درحالی که حلقه باید با سرعت نور به فضا برمی‌گشت) و زمانی که واندروومن با کریپتونایت به سوپرمن آسیب می‌زنه اما سوپرمن زنده می‌مونه و دایانا می‌گه «اون نباید زنده می‌موند» بازی رسما داره داد می‌زنه که این صحنه‌ها مشکوکن و مخاطب باید بهشون شک کنه. کاشت و برداشت‌‌های داستانی که قبلا هم تو کامیک‌های دی‌سی بارها تکرار شدن.

    نیم نگاه بازی Suicide Squad: Kill the Justice League

صفحه ۴ از ۱۲۳