عضو تحریریه
علی گودرزی

علی گودرزی

تهران، تهران
درباره من:
Buried underground but i'll keep coming
عضویت: جمعه, ۰۵ تیر ۱۳۹۴
  1. علی گودرزی
    علی گودرزی | جمعه, ۴ اسفند ساعت ۰۵:۰۸

    @player
    :))) پشت صحنه اتفاقا سنگین مشغول تکن ۸ و سوساید اسکواد بودم. تا قبل شروع شدن ترم جدید دانشگاه کلا تو سرورهای این دوتا بازی چادر زدم =))

    نیم‌نگاه رقابتی بلادبورن | نبرد با باس های معرکه میازاکی

    علی گودرزی
    علی گودرزی | یکشنبه, ۲۹ بهمن ساعت ۰۰:۲۸

    @هیولا !
    حالا شاید برات جالب باشه که بدونی اگه زبان چینی نبود، زبان‌های ژاپنی و کره‌ای هرگز به‌وجود نمی‌اومدن چون انشعاب‌های مختلف از زبان چینی به‌شمار می‌رن؛ البته اینو تو مقیاس‌های بیشتری هم می‌تونیم بررسی کنیم و شاید برات جالب باشه بدونی اگه تمدن چین و شهر شی‌آن وجود نداشت، اولین پایتخت ژاپن (شهر نارا) و احتمالا تمدنی که از ژاپن سراغ داریم هیچوقت به‌وجود نمی‌اومد.

    زبان چینی برخلاف ژاپنی و کره‌ای،‌ یه زبان تُن-محور به‌حساب می‌آد؛ چهارتا تُن مختلف برای ادای کلمات وجود داره و آره، اگه در تلفظ تُن‌ها اشتباه کنی معنی کلمات عوض می‌شه. نکته جالب‌تر اینه که زبان چینی نسبت‌به ژاپنی، به‌شدت آسون‌تره. چون تو زبان چینی استثناهای تلفظی مسخره زبان ژاپنی وجود نداره و هر کانجی (که تو چینی بهش می‌گن هنزه) فقط یک تلفظ داره. اما ژاپنی‌ها در تلفظ کانجی‌ها، هم تلفظ چینی رو در نظر می‌گیرن و هم تلفظ ژاپنی و بسته به‌موقعیت استفاده از کانجی، تلفظ‌ها رو تغییر می‌دن.

    بهترین انیمه های چینی | از هفت قیچی تا لینک کلیک

    علی گودرزی
    علی گودرزی | یکشنبه, ۲۹ بهمن ساعت ۱۸:۱۲

    @mahdiabc
    بله آفرین :))
    با اینکه نکاتی که اشاره کردین بی‌نهایت بدیهی هستن اما خوبه که ازشون مطلع هستین. خسته نباشین :))

    بهترین انیمه های چینی | از هفت قیچی تا لینک کلیک

    علی گودرزی
    علی گودرزی | یکشنبه, ۲۹ بهمن ساعت ۱۸:۳۱

    @mahdiabc
    این چه تعریف غلطیه؟!
    خیر اصلا و ابدا به‌انیمیشن‌هایی که کلا تم شرقی داشته باشن انیمه نمی‌گن. کوهی از پویانمایی و انیمیشن وجود داره که تم آسیای شرق داره و انیمه به‌حساب نمی‌آد.
    انیمیشن‌های تولید شده در کشور ژاپن، در کشورهای «غیر ژاپنی» انیمه خطاب می‌شن. و در کشور ژاپن، هرگونه مخلوق حوزه پویانمایی با عنوان «انیمه» شناخته می‌شه.

    انیمه گفتن به‌ پویانمایی‌هایی که از نظر ظاهر و تکنیک به انیمه‌های ژاپنی شباهت داشته باشه، یک اشتباه رایج به‌حساب می‌آد. مثل انیمیشن «سامورای چشم آبی» که اشتباها بهش انیمه گفته می‌شه. کاش قبل از اینکه اطلاعات غلط بخوایم پخش کنیم یک مقدار جست‌وجو و مطالعه کنیم. ویکی‌پدیا حداقل :)))

    بهترین انیمه های چینی | از هفت قیچی تا لینک کلیک

    علی گودرزی
    علی گودرزی | یکشنبه, ۲۲ بهمن ساعت ۰۵:۱۴

    @The lethal protector

    برام جالبه چطور تصویرسازی‌های یه بازی جهان‌باز که داره هم‌زمان چهارتا پلیر آنلاین رو تو نقشه‌اش (که دو برابر گاتهام تو آرکام نایت هست) پیاده‌سازی می‌کنه رو با یه ویدیوگیم کاملا سینگل‌پلیر آفلاین مقایسه گرافیکی می‌کنن. و جالب‌تر اینکه چطور این سوال رو از خودتون نپرسیدین و دارین ادله خودتون رو بر پایه یه قیاس غلط پایه‌گذاری کردین؟

    ویدیو بررسی کمی و فنی دیجیتال فاندری رو پس ببین حتما که تنها بررسی قابل استناد در حوزه شاخص‌های فنی بازی‌ها به حساب میاد.

    البته چون از بازی خیلی راضی بوده ممکنه تماشاش ناراحت‌کننده باشه :))

    بررسی بازی Suicide Squad Kill the Justice League

    علی گودرزی
    علی گودرزی | یکشنبه, ۲۲ بهمن ساعت ۰۵:۱۶

    @player
    ممنون از کامنت درست‌ات دوست من. حرفت خیلی درسته.
    مواردی که تو این بررسی مطرح شده خیلی واضحه. اگر شما هم اثر رو تجربه کردی و میخوای فنی در موردش بحث کنی دلایل و نمره‌اتو بگو حتما. وگرنه باید برگردیم به خط اول کامنتی که گذاشتی :))

    بررسی بازی Suicide Squad Kill the Justice League

    علی گودرزی
    علی گودرزی | یکشنبه, ۲۲ بهمن ساعت ۰۵:۱۷

    @Toshiro Hitsugaya
    نه راستش. سخت‌گیرانه بازی بررسی شده و نمرات اولیه‌اش خیلی بیشتر از ۷ بود:))

    بررسی بازی Suicide Squad Kill the Justice League

    علی گودرزی
    علی گودرزی | یکشنبه, ۲۲ بهمن ساعت ۰۵:۲۱

    @baby Goose
    Baby goose جان دمت گرم بابت کامنت.
    واقعا منتظرم که ادله فنی و منطفی‌اتو بشنوم در مورد این بازی و ازشون بهره‌مند بشم. دریغ نکن.

    بررسی بازی Suicide Squad Kill the Justice League

    علی گودرزی
    علی گودرزی | یکشنبه, ۲۲ بهمن ساعت ۰۶:۰۹

    @Thom Yorke
    به به به. ازت واقعا ممنونم. دمت گرم بابت کامنتت. حداقل اینکه می‌بینم برای ایده‌ای که در ذهن‌ات هست داری تلاش می‌کنی واقعا تحسین‌برانگیزه. مخصوصا که الان دلایلی که مطرح کردم رو داری تحلیل می‌کنی و این خیلی خوبه. قطعا از تکرار کردن حرف‌های یوتیوب و توییتر خیلی بهتره و رفتیم یه مرحله جلوتر.

    ببین توی بررسی نوشته شده «عدم وجود بن‌مایه درام برای نبرد با بتمن و سوپرمن» و تو بررسی ویدیویی هم دقیقا همین موضوع گفته شده. بله قصه‌گویی بازی بسیار خوبه تو این شکی نیست. نکته‌ای که ذکر شده، اینه که تو نبرد با بتمن (با کمی سخت‌گیری) و سوپرمن این مشکل دیده می‌شه. و درامی که سایر نقاط داستانِ داره خیلی خوب کار می‌کنه. ضعف این موضوع به کل قصه و آناتومی داستانی اثر تعمیم پیدا نمی‌کنه. و ازطرفی، اجازه نمی‌ده بازی از منظر داستانی نمره کامل رو بگیره و تاثیرش بر یک سوم پایانی قصه مشهوده.

    «کل موضوع Suicide Squad و میشه تو چندتا کلمه خلاصه کرد». خب اینجا دیگه لو دادی که بازی رو تجربه نکردی و این بده :))) از این قسمت بحث، و صحبت‌ات در مورد مولتی‌ورس که تو بررسی اصلا بهش اشاره نشده می‌گذرم. با احترام.

    یه گیم می‌تونه گان‌پلی عالی و روال اعتیادآور داشته باشه، و از طرفی تو دیزاین مراحل مشکل داشته باشه و مراحلش به‌تکرار بیفتن. بدیهی است که یکیش می‌شه نقطه قوت و یکی دیگه هم می‌شه نقطه ضعف. یکی‌اش دیزاین مکانیک‌هاس یکیش دیزاینِ گیم. پیشنهاد می‌کنم بازی‌هایی مثل دیویژن، دستینی و بوردرلندز رو تجربه کنی. چنین چیزی اتفاقا خیلی رایجه مابین گیم‌های لوتر-شوتر سرویس محور و یک ایراد به‌حساب می‌آد که اجازه نمی‌ده محصول تو بخش گیم‌پلی نمره کامل رو بگیره. عموما با محتویات فصلی جبران می‌شه که باید دید.

    بررسی بازی Suicide Squad Kill the Justice League

    علی گودرزی
    علی گودرزی | یکشنبه, ۲۲ بهمن ساعت ۰۶:۱۴

    @علی گودرزی
    ببین درخصوص خروج سفتون هیل و جیمی واکر، مطلقا هیچ مصاحبه‌ای وجود نداره و یه توییت/بیانیه رسمی منتشر شد پیرامون این قضیه. اگر لینک مصاحبه‌ای که ذکر کردی رو ارسال کنی عالیه. دلیل خروجشون هم خیلی واضحه. تولید گیم‌های لایو-سرویس به‌شدت زمان‌بره و راک‌استدی حداقل تا دو سال آینده با این گیم مشغول خواهد بود. گیم‌ لایو-سرویس چه خوب باشه چه بد، شدیدا وقت تولیدکننده‌شو می‌گیره و سفتون هیل که مشخصا با رویکرد تولید بازی‌های تک‌نفره در این صنعت فعالیت کرده و می‌کنه (کما اینکه کارگردان خلاق بازی سوساید اسکواد به‌شمار می‌ره)، بدیهی است که دیگه علاقه‌ای نداشته باشه محصول لایو-سرویس بسازه اونم به‌زور تحمیل برادران وارنر. این موضوع حتی دلیل اصلی لغو شدن بازی مولتی‌پلیر استودیو ناتی‌داگ هم بود و بسیار منطقیه. تلاش برای چسبودن این موضوع (که کاملا فنی و منطقی به‌حساب میاد) به ترندهای اینترنتی و پرچم و فلان رو متوجه نمی‌شم.

    مدت زمان بخش داستانی سوساید اسکواد با حساب ماموریت‌های جانبی می‌شه ۱۵ ساعت حداقل. و بدون حساب کردن بخش داستانی، با یه بازی لایو-سرویس طرفیم که «مدت زمان تجربه» توش معنی نداره. تا بی‌نهایت می‌شه اونو تجربه کرد و تموم نمی‌شه. این ماهیت گیم‌های لایو-سرویسه که مجددا پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی بیشتر با این بازی‌ها، دیویژن و دستینی رو تجربه کنی.

    بازم دمت گرم بابت کامنت. حال می‌کنم می‌بینم مبارزه می‌کنی برای ایده‌ای که تو ذهنت داری و این تحسین‌برانگیزه آفرین واقعا. ❤️❤️

    بررسی بازی Suicide Squad Kill the Justice League

صفحه ۲ از ۱۲۳