نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۳

مایکروسافت در حمایت از اپیک گیمز بیانیه صادر کرد

در پی اقدامات قانونی اپیک گیمز علیه سیاست‌های «انحصار طلبانه» اپل، مایکروسافت نیز با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود را از اپیک اعلام کرد.

فیل اسپنسر رئیس ایکس‌باکس به‌تازگی اعلام کرده که مایکروسافت بیانیه جدیدی را در حمایت از اپیک گیمز تنظیم کرده که به اقدامات این شرکت در مقابل سیاست‌های ساختاری اپل در انتشار بازی‌ها اختصاص دارد. اسپنسر با انتشار پیامی در اکانت توییتر خود لینک ورود به صفحه این بیانیه را منتشر کرده که در ادامه به بخش‌هایی از آن اشاره خواهیم داشت.

اسپنسر در پیام توییتری خود می‌نویسد:

«ما امروز بیانیه جدیدی را در حمایت از درخواست اپیک جهت دسترسی به SDK اپل برای موتور بازی‌سازی آنریل انجین تنظیم کردیم. دسترسی به جدیدترین تکنولوژی اپل جزء حقوق مسلم توسعه‌دهندگان و بازیکنان است.»

لینکی که اسپنسر در ادامه متن توییت خود به اشتراک گذاشته، جزئیات بیشتری از این بیانیه را روشن کرده و به تشریح تصمیم مایکروسافت برای حمایت عمومی از اپیک می‌پردازد. در قسمت‌هایی از این متن می‌خوانیم:

«موتور بازی‌سازی آنریل انجین از استودیوی Epic Games یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌های مورد استفاده توسط بسیاری از توسعه‌دهندگان و بازی‌سازها از جمله مایکروسافت است.» در ادامه‌ی این بخش، به محدودیت‌های مالی بسیاری از استودیوهای مستقل جهت توسعه‌ی موتور اختصاصی خود اشاره شده و اعلام می‌کند که این شرکت‌های پرشمار، کاملاً وابسته به موتورهای گرافیکی ترد پارتی از جمله آنریل انجین هستند.

«در نتیجه، موتور آنریل انچین اپیک، یکی از محبوب‌ترین موتورهای بازی‌سازی ترد پارتی بوده و از نظر مایکروسافت، آپشن‌های بسیار کمی برای جایگزین کردن آن توسط تولیدکنندگان محتوا وجود دارد که در عین ارائه‌ی قابلیت‌هایی بسیار عالی، این کارایی و عملکرد رضایت بخش را برای توسعه‌دهندگان به همراه داشته باشد. این موضوع شامل حال کلیه‌ی پلتفرم‌های گیمینگ از جمله iOS می‌شود.»

توییت فیل اسپنسر در خصوص بیانیه حمایتی مایکروسافت از اپیک

«سلب دسترسی اپیک به SDK اپل و سایر ابزارهای توسعه و تولید محتوا، از امکان پشتیبانی این شرکت از خدمات آنریل انجین در iOS و macOS جلوگیری کرده و تمامی بازی‌سازانی که پروژه‌های خود را روی این موتور ساخته یا در حال ساخت آن هستند، متضرر خواهد کرد.»

«باتوجه به اینکه پلتفرم iOS بازار بزرگ و درحال رشدی برای مخاطبان موبایل گیمینگ به شمار می‌رود، قطع ارتباط اپل از امکان پشتیبانی آنریل انجین از بازی‌های iOS در آینده زیان این تصمیم را متوجه مایکروسافت و سایر ناشران صنعت گیم خواهد کرد. درواقع این رویکرد، شرکت‌های بازی‌سازی را ملزم به استفاده از یک موتور گرافیکی جدید کرده و این موضوع طبیعتاً برای شرکت‌ها هزینه تراشی خواهد کرد.»

اختلافات اپل و اپیک

«به‌طور خلاصه باید گفت که تصمیم اپل برای سلب امکان توسعه و پشتیبانی موتور Unreal Engine از بازی‌های iOS یا macOS موجب آسیب رسیدن به بازی‌سازها و بازیکنان خواهد شد.»

شما می‌توانید با مراجعه به این لینک، متن کامل این بیانیه را مشاهده کنید. نظر شما در خصوص اختلافات اخیر اپیک گیمز و اپل چیست؟ آیا اپیک می‌تواند در نهایت برنده این جدال لقب گرفته و بخش قابل توجهی از مخاطبان بازی‌ها و خدمات خود در پلتفرم‌های اپل را حفظ کند؟ شما می‌توانید با مراجعه به لینک مطالب رو به رو، از اتفاقات مهمی که در ارتباط با این موضوع و طی روزهای گذشته رخ داده مطلع شوید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده