نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱

امکان استفاده همزمان از دو سلاح در بازی Cyberpunk 2077 وجود نخواهد داشت

مدیر ارتباطات جهانی استودیوی سی‌دی پراجکت رد اعلام کرد که در بازی Cyberpunk 2077 امکان استفاده همزمان از دو اسلحه وجود نخواهد داشت.

در دنیای واقعی استفاده همزمان از دو اسلحه امری غیرمنطقی است. مخصوصا افراد باتجربه نظامی، این کار را غیرممکن می‌دانند. از دیدگاه علمی، وقتی یک فرد بخواهد همزمان از دو سلاح استفاده کند، دقت تیراندازی‌اش به میزان قابل توجهی کاهش میابد. علاوه بر این، تعویض خشاب اسلحه در این حالت ممکن نیست. اما بر خلاف آنچه در دنیای واقعی وجود دارد، در فیلم‌ها و بازی‌ها به وفور می‌بینیم که شخصیت‌های اصلی به‌طور همزمان با دو سلاح تیراندازی می‌کنند و تازه این کار را به بهترین شکل ممکن هم انجام می‌دهند. واقعیت آن است که تیراندازی با دو اسلحه در بازی‌های ویدیویی نه‌تنها هیجان‌انگیزتر است، بلکه احساس برتری و قدرت به گیمر می‌دهد. اما متاسفانه در بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 این قابلیت وجود نخواهد داشت.

این خبر را مارسین موموت، مدیر ارتباطات جهانی استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) در توییتر اعلام کرده است. وقتی یک کاربر از موموت درباره امکان استفاده همزمان از دو سلاح در بازی Cyberpunk 2077 پرسید، او پاسخ منفی داد. انتشار این خبر باعث ناراحتی شدید برخی از طرفداران این بازی شد، چون آنها منتظر بودند تا مثل خیلی از آثار معروف سبک سایبرپانک مانند The Matrix و Shadowrun، در بازی جدید سی‌دی پراجکت هم بتوانند از قابلیت تیراندازی با دو سلاح استفاده کنند. متاسفانه این ویژگی‌ هم مثل برخی از ویژگی‌های قبلی، از گیم‌پلی بازی Cyberpunk 2077 حذف شده است.

جالب اینجاست که استفاده همزمان از دو سلاح، قبلا در یکی از تریلرهای اولیه بازی دیده شده بود. البته در آن تریلر، یکی از شخصیت‌های غیر قابل بازی (NPC) به این شکل تیراندازی می‌کرد. به هر حال نسخه نهایی بازی Cyberpunk 2077 که چند ماه دیگر عرضه می‌شود، نسبت به نمایش‌های اولیه این بازی که در سال ۲۰۱۸ دیده بودیم تفاوت‌های زیادی خواهد داشت. اگر اخبار بازی را دنبال کرده باشید حتما می‌دانید که چندی پیش، قابلیت دویدن روی دیوار هم از گیم‌پلی این بازی حذف شده بود. نکته جالب دیگر در همین رابطه، به یکی از کشن‌ فیگورهای رسمی بازی برمی‌گردد که تصویرش را در ادامه هم مشاهده می‌کنید. این مجسمه، شخصیت اصلی بازی یعنی V را در حالی نشان می‌دهد که دو سلاح در دست دارد!

اکشن فیگور بازی Cyberpunk 2077

البته با تمام مواردی که به آنها اشاره کردیم، نمی‌توان گفت که قابلیت استفاده همزمان از دو سلاح، قبلا در بازی Cyberpunk 2077 وجود داشته و حالا حذف شده است، چون در هیچ کدام از تریلرها و نمایش‌های این بازی، شخصیت V را در حال تیراندازی کردن با دو اسلحه ندیده بودیم. به نظر می‌رسد سازندگان در ابتدا قصد داشتند این ویژگی را در گیم‌پلی بازی بگنجانند، اما در نهایت به دلایل مختلف از این کار صرف نظر کرده‌اند. آنها در مورد حذف قابلیت دویدن روی دیوار گفته بودند که به‌خاطر هماهنگ نبودن این ویژگی با سایر مکانیزم‌های گیم‌پلی، تصمیم به حذف آن گرفته‌اند.

گذشته از اینکه حذف شدن این قابلیت باعث ناراحتی هواداران شده، اما شفاف بودن موموت و استودیوی سی‌دی پراجکت رد در زمینه ارائه اطلاعات از بازی Cyberpunk 2077 جای تحسین و سپاسگزاری دارد. نمی‌توانیم منکر این واقعیت شویم که هایپ زیادی پیرامون این بازی وجود دارد و همین موضوع باعث شده که بازیکن‌ها انتظارات بالایی از Cyberpunk 2077 داشته باشند. اما وقتی سی‌دی پراجکت برای حفظ تعادل گیم‌پلی بازی حاضر می‌شود که برخی از قابلیت‌های رونمایی شده را حذف کند، نشان می‌دهد که این استودیو با دقت و وسواس زیادی در زمینه طراحی مراحل و گیم‌پلی Cyberpunk 2077 پیش می‌رود. وقتی به ساخته‌های قبلی این شرکت نیز نگاه می‌کنیم، تا حد زیادی خیال‌مان از بابت دقت و اهتمام سازنده‌ها راحت می‌شود.

حساب توییتر بازی Cyberpunk 2077 که واقعا پرکار است و به اکثر سوالات هواداران پاسخ می‌دهد، چندی پیش با یک ری‌توییت درباره کانیه وست، رپر معروف آمریکایی خبرساز شده بود. احتمالا می‌دانید که کانیه وست قصد دارد به عنوان کاندیدا، در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده شرکت کند. پس از اعلام این خبر به‌وسیله او در توییتر، ایلان ماسک، موسس و مدیر تسلا با یک ریپلای، حمایت خود از وست را اعلام کرد. سپس حساب توییتر Cyberpunk 2077 هم به توییت ماسک واکنش نشان داد. البته به‌طور قطعی نمی‌توان گفت که این واکنش، به‌نوعی اعلام حمایت از وست باشد یا خبر. وست در توییتر، حساب Cyberpunk 2077 را دنبال کرده و این موضوع ممکن است فقط یک شوخی بین این رپر، ایلان ماسک و سازندگان Cyberpunk 2077 باشد.

توییت حساب Cyberpunk 2077 درباره کانیه وست

چندی پیش خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه بازی Cyberpunk 2077 را حتی بدون اتمام ماموریت‌های اصلی می‌تواند به پایان رساند. به‌نظر می‌رسد که در این بازی تمرکز زیادی روی ماموریت‌های فرعی و روایت چندشاخه داستان وجود داشته باشد. بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۲۹ آبان‌ماه ۱۳۹۹ (۱۹ نوامبر ۲۰۲۰) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان و سپس روی پلتفرم گوگل استیدیا منتشر می‌شود. این بازی برای کنسول‌های نسل نهمی یعنی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس هم در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده