نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۰

بازی Cyberpunk 2077 را می‌توان بدون اتمام ماموریت‌های اصلی به پایان رساند

طبق اعلام سازندگان بازی Cyberpunk 2077 بازیکن‌ها می‌توانند این بازی را بدون تمام کردن ماموریت‌های اصلی به پایان برسانند.

روند انتشار اطلاعات جدید از بازی آینده استودیوی سی ‌دی پراجکت رد یعنی Cyberpunk 2077 همچنان ادامه دارد. اخیرا یکی از سازندگان این بازی درباره ماموریت‌های اصلی و فرعی در Cyberpunk 2077 صحبت‌های جالبی کرده است. پاول ساسکو که به عنوان طراح اصلی مراحل بازی روی این پروژه فعالیت می‌کند، مصاحبه‌ای طولانی با وبسایت Spider’s Web انجام داده و طی آن، توضیحاتی را در مورد روند ماموریت‌های بازی ارائه کرده است. بر اساس صحبت‌های ساسکو، بازیکن‌ها می‌توانند بدون تمام کردن ماموریت‌های اصلی Cyberpunk 2077، این بازی را به پایان برسانند. ساسکو با اشاره به تفاوت‌های طراحی مراحل Cyberpunk 2077 با بازی The Witcher 3: Wild Hunt گفت:

«ما ساختار بازی Cyberpunk 2077 را بر اساس نتایجی که از بازی The Witcher 3 کسب کردیم، ساخته‌ایم. ساختار اصلی ما در بازی The Witcher 3 به گونه‌ای بود که یک خط داستانی اصلی داشتیم و رشته‌های داستانی فرعی از آن جدا می‌شدند. ما اسم این ساختار را خوشه گذاشته بودیم. ما در ساختار بازی Cyberpunk 2077 هم این خوشه گندم را داریم که در مرکز آن، خط داستانی اصلی قرار گرفته و به‌وسیله خطوط داستانی فرعی احاطه شده است. این خطوط داستانی می‌توانند به شیوه‌های مختلفی فعال شوند.

وجود داستان‌های فرعی باعث می‌شود تا بتوانیم کاری را انجام دهیم که قبلا هرگز تجربه نکرده بودیم. این خطوط فرعی، داستان اصلی بازی را تغییر می‌دهند، به‌طوری که حتی ممکن است شما خط داستانی اصلی را تمام نکرده باشید، اما بازی را به پایان برسانید. به این ترتیب هر بازیکن، با توجه به انتخاب‌هایی که در طول بازی انجام می‌دهد یا شخصیت‌هایی که ملاقات می‌کند و با آنها وارد رابطه می‌شود، یک پایان‌بندی متفاوت را مشاهده خواهد کرد.»

یکی از شخصیت های بازی سایبرپانک 2077

انتخاب‌هایی که شما در طول بازی انجام می‌دهید و روندی که در داستان طی می‌کنید، روی نحوه مواجه شدن با شخصیت‌های مهمی مثل «جکی» هم تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال، بر حسب اینکه شخصیت شما یک Nomad باشد یا Corporate، وضعیتی که در آن جکی را ملاقات می‌‌کنید متفاوت است. ساسکو در این باره توضیح داد: «این موضوع تا حدودی شبیه اثر پروانه‌ای است. این مثالی است که نشان می‌دهد انتخاب‌های شما، حتی در همان ابتدای کار هم روی دنیای بازی تاثیر می‌گذارند.»

اگر اخبار بازی را دنبال کرده باشید، احتمالا می‌دانید که در Cyberpunk 2077 سه پس‌زمینه داستانی برای شخصیت اصلی وجود دارد که در بازی Life Path نامیده می‌شوند. این پس‌زمینه‌های Nomad و Corporate و همچنین Street Kid هستند که نه‌تنها سرگذشت V (شخصیت اصلی بازی) را تعیین می‌کنند، بلکه روی دنیای بازی و اتفاقاتی که با آنها مواجه می‌شوید نیز تاثیرگذار خواهند بود. هر کدام از این پس‌زمینه‌های داستانی دارای ماموریت‌های اختصاصی هستند که این موضوع هم تنوع قصه و گیم‌پلی بازی را افزایش می‌دهد و هم ارزش تکرار آن را بالا می‌برد.

بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۲۹ آبان‌ماه ۱۳۹۹ (۱۹ نوامبر ۲۰۲۰) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر می‌شود. این بازی برای کنسول‌های نسل بعدی یعنی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس هم عرضه خواهد شد و در آینده روی پلتفرم گوگل استیدیا نیز در دسترس خواهد بود. بازیکن‌ها با خرید نسخه‌های نسل هشتمی این بازی می‌توانند به نسخه‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس به همراه تمام آپدیت‌های گرافیکی بازی به‌صورت کاملا رایگان دسترسی داشته باشند.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده