// شنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۱

معرفی نسخه فارسی بازی کارتی محافظان طلسم

بازی استراتژی و کارتی محافظان طلسم در کنار داشتن زبان فارسی، به بازیکنان اجازه می‌دهد تا رقابت‌های کارتی نفس‌گیر را با یکدیگر انجام دهند.

به ویژه بعد از عرضه بازی هارت استون بود که بازی‌های کارتی جایگاه مناسبی را در میان آثار دیجیتالی پیدا کردند. عرضه هارت‌استون و بعد از آن پشتیبانی فوق‌العاده بلیزارد از ساخته‌ی خود، باعث شد تا میلیون‌ها نفر دسته‌های کارت‌شان را بچینند و برای شکست رقبا آماده شوند. محبوبیت هارت‌استون دلیلی موجه بود برای توسعه‌ی بازی‌های کارتی با سبک و سیاقی مشابه، اما محتوایی بعضا منحصر به فرد. به‌عنوان مثال، سوپرسل بعد از عرضه بازی کلش رویال در کنار ایجاد یک سازوکار متفاوت برای بازی‌های کارتی، توانست نشان دهد که ساختار این سبک تا چه اندازه انعطاف‌پذیر است و سازندگان می‌توانند با الهام از یک اثر موفق محصولی جذاب، سرگرم‌کننده و جدید را منتشر کنند. اما نوآوری‌ها تنها به چند استودیو خلاصه نمی‌شود و به ویژه در چند سال گذشته شاهد ساخت بازی‌های کارتی توسط استودیوهای بزرگی مانند بتسدا و سی‌دی پراجکت رد بوده‌ایم. به ویژه بازی کارتی درگیر کننده The Witcher 3 که با نام Gwent شناخته می‌شود، آنقدر بازیکنان را مشغول خود کرد که توسعه‌دهندگان ویچر به دنبال ساخت یک اثر جداگانه از روی آن رفتند. بازی Gwent هرچند در مجموع یک اثر کارتی است، اما از لحاظ ساختار تفاوت‌های مهمی را با سایر آثار محبوب از جمله هارت‌استون و کلش رویال دارد.

هدف از این مقدمه اما پرداختن به بازی کارتی جدیدی از استودیوی ReaverGame است که اخیرا روی پلتفرم ایرانی آریو با ترجمه فارسی در دسترس بازیکنان قرار گرفته است و ما نیز به همین مناسبت تصمیم گرفتیم تا به سراغ معرفی این بازی پی‌سی برویم. بازی RuneWards یا با نام ایرانی‌اش محافظان طلسم، سازوکاری مشابه Gwent دارد و با الهام از این اثر کارتی ساخته شده است. با ورود به دنیای پرمحتوای محافظان طلسم آنچه اول خودنمایی می‌کند طراحی‌های زیبای کارت‌ها و افکت‌ها است. وجود حالت‌های مختلف برای ماجراجویی تکنفره و آنلاین، در کنار تنوعی مثال زدنی از کارت‌ها برای افرادی که قصد دارند تا طولانی مدت درگیر شوند، باعث شده است تا ارزش تجربه محافظان طلسم زیاد شود. از طرفی فارسی شدن بازی محافظان طلسم نیز دیگر مزیتی است که کمتر این روزها در بازی‌های رایانه‌ شخصی شاهد آن هستیم و باید یک خسته نباشید به فارسی‌کنندگان این اثر بگوییم.

محافظان طلسم / Runewards

گیم‌پلی محافظان طلسم با الهام از بازی Gwent ساخته شده است و می‌تواند بازیکنان را سرگرم کند

سازوکار گیم‌پلی محافظان طلسم شباهت زیادی به بازی Gwent دارد. زمین بازی دارای ۶ جایگاه مختلف است که هر بازیکن سه جایگاه را در اختیار می‌گیرد. هر یک از جایگاه‌ها مربوط به یکی از سه دسته اصلی قدرت، سرعت و هوش است که تنها می‌توانید کارت‌های مربوط به آن دسته را در جایگاه مورد نظر قرار دهید. هدف نهایی بازی داشتن بیشترین امتیاز نسبت به حریف است و شخصی که دو راند را پشت سر هم پیروز شود، برنده رقابت خواهد بود. اما بگذارید بیشتر در رابطه با روند بازی صحبت کنیم. هر بازیکن می‌تواند قبل از ورود به رقابت دسته‌‌کارت مورد نظر خود را بچیند و در جریان بازی به صورت تصادفی از کارت‌های از پیش انتخاب شده، استفاده کند. بازی در مجموع دارای سه نژاد هیولا، انسان و طبیعت است که هر کدام از این نژادها شامل چند قهرمان با قدرتی خاص و کارت‌های منحصر به فرد می‌شوند؛ کارت‌هایی که خود دارای دسته‌بندی خاصی از کمیاب تا کارت پایه هستند و در طول بازی با انجام کارهای مشخص می‌توانید آنها را آزاد کنید.

با ورود به بازی ۱۰ کارت به صورت تصادفی توسط سیستم انتخاب می‌شود و می‌توانید سه کارت مورد نظرتان را بیرون انداخته و کارت‌های جدیدی را جایگزین آن کنید. گیم‌پلی به صورت نوبتی انجام می‌شود و هر بازیکن در نوبتی که دارد تنها می‌تواند یک کارت را روی زمین قرار دهد. هر یک از کارت‌ها دارای سه فاکتور امتیاز، نوع (سرعت، قدرت، هوش یا طلسم) و توانایی منحصر به فرد فعال و غیرفعال هستند که با بازی‌کردن آنها تاثیر مستقیمی را روی کارت‌های خودی یا حریف می‌گذارند. با پایان یافتن تعداد کارت‌های در دست هر بازیکن، یک راند به پایان می‌رسد و بازی به سرعت وارد راند جدید می‌شود. در ابتدای هر راند دو کارت جدید به بازیکنان اختصاص داده می‌شود و در نتیجه باید دقت داشته باشید که اگر کارتی از راند قبل در دست‌تان باشد، نسبت به حریف برتری پیدا می‌کنید. هدف نهایی پیروزی در دو راند است و اگر رقابت با امتیازی برابر به پایان برسد، سیستم به صورت خودکار با قرعه‌کشی برنده راند را مشخص می‌کند.

محافظان طلسم / Runewards

حالت تکنفره شامل سه بخش متفاوت داستانی، ماجراجویی و مبارزه تمرینی می‌شود

بازی محافظان طلسم دارای حالت‌های مختلف تک‌نفره و آنلاین است. بخش تکنفره به تنهایی سه حالت رقابت با هوش مصنوعی، حالت کمپین داستانی و حالت ماجراجویی دارد که هر کدام دارای جوایز و ویژگی‌های مختص به خود هستند. اولین حالت بخش تک‌نفره رقابت با هوش مصنوعی در پنج درجه سختی مختلف است. این بخش به شما کمک می‌کند تا در کنار یافتن یک استراتژی مناسب‌، با ساختار گیم‌پلی و کارت‌های هر یک از سه نژاد هیولا، طبیعت و انسان‌ آشنا شوید. هر کدام از نژادها کارت‌ها و قهرمان‌های مخصوص به خود را دارند که باید با پیروزی در رقابت‌، جمع‌آوری سکه یا خریداری صندوقچه آنها را به دست بیاورید. یکی از مهم‌ترین خصوصیات بازی آسانی دسترسی به کیسه‌ی طلسم‌ها و طلا است. هرچند خریدهای درون‌برنامه‌ای کمک شایانی را برای به دست آوردن سریع‌تر صندوقچه‌های پر محتوا می‌کنند، اما با انجام بازی‌ و پیروزی در حالت‌های مختلف تک‌نفره و چندنفره می‌توانید آیتم‌ها را برای خریداری صندوقچه‌ به دست بیاورید.

کمپین داستانی بازی نیز دیگر حالت تکنفره محافظان طلسم است. در این حالت به همراه بازرگان در نقش یک جوینده طلسم با سایر قهرمان‌های داستانی مبارزه می‌کنید تا در نهایت شاه سنگ قدرتمند را به دست بیاورید. کمپین داستانی دارای چهار سطح مختلف است و در جریان بازی با شخصیت‌های مختلفی رقابت می‌کنید که هر کدام هدفی را برای شکست دادن شما دارند. دیگر حالت تکنفره بازی اما ماجراجویی نامگذاری شده است که برای دسترسی به آن باید با هر یک از نژادها به سطح چهار برسید. بخش ماجراجویی نیز شباهت زیادی به کمپین داستانی دارد، با این تفاوت که جوایز نهایی و دیالوگ‌های میان شخصیت‌ها در حالت ماجراجویی کمتر دیده می‌شود. به ویژه از دید جوایز، در کمپین داستانی با پیروزی بر رقبا، کارت‌هایتان ارتقاء پیدا می‌کند که کمک شایانی برای مسابقات بعدی محسوب می‌شود.

محافظان طلسم / Runewards

حالت چندنفره امکان رقابت با سایر بازیکنان را به صورت آنلاین می‌دهد

اما بی شک مهم‌ترین بخش یک بازی آنلاین، رقابت با سایر بازیکنان است. حالت چندنفره محافظان طلسم دو شیوه‌ی رقابت را در اختیار بازیکنان می‌گذارد: مسابقه با یک بازیکن دیگر برای تمرین و مسابقه در حالت رده‌بندی برای شرکت در یک فصل مسابقات جهت به دست آوردن جوایزی نفیس. هرچند تعداد کاربرها اکنون آنچنان که باید زیاد نیست، اما بازی به صورت هوشمند در صورتی که فردی آنلاین شود، به شما در قالب یک نوتیفیکیشن اعلام می‌کند؛ این ویژگی پیدا کردن بازیکنان دیگر را برای مسابقه آسان کرده است. مانند بازی هارت‌استون، در محافظان طلسم نیز رقابت‌های فصلی برای اهدای جوایز نفیس و انتخاب برترین بازیکنان برگزار می‌شوند که باید با حضور در بخش رتبه‌بندی بخش چندنفره و شکست دادن دشمنان، در این رقابت‌ها شرکت کنید.

اما بیایید کمی‌ هم درباره‌ی ارتقاء و ساخت‌ کارت‌ها صحبت کنیم. در کنار سکه‌های طلایی، سنگ‌های طلسم نیز در بازی به عنوان یک آیتم جانبی اهدا می‌شوند که به صورت مستقیم در بخش ارتقاء یا ساخت کارت‌های جدید کاربرد دارند. به لطف این آیتم می‌توانید کارت‌های تکراری و به‌درد نخورتان را به کارت‌هایی جدید تبدیل کنید یا کارت‌های قدرتمند و تاثیرگذار را به دست بیاورید. سیستم ارتقاء در قدرتمند کردن قهرمان‌ها نیز تاثیر گذار است و با پیروزی در رقابت‌های کمپین داستان می‌توانید به صورت تصادفی توانایی انحصاری قهرمان خود را قدرتمندتر کنید.

محافظان طلسم / Runewards

بازی محافظان طلسم بی شک در زمینه طراحی زمین رقابت، رابط کاربری، قهرمان‌ها و کارت‌ها جلوه‌ی بصری زیبایی دارد و مخصوصا در صورت استفاده از قدرت انحصاری قهرمان‌ها و کارت‌ها، می‌توانید افکت‌های زیبایی را تماشا کنید. موفقیت تیم طراحان به صداگذاری و موسیقی بازی نیز سرایت کرده است. اگر بخواهیم از موسیقی حماسی بازی عبور کنیم، این صداگذاری شخصیت‌ها و کارت‌ها است که جذابیت بازی را دوچندان می‌کند. هر یک از کارت‌ها علی‌رغم تنوع زیادی که دارند، دارای صدایی مخصوص به خود هستند که حس و حال خوبی را به بازی داده است.

بازی دارای سه نژاد طبیعت، انسان و هیولا است که هر کدام ده‌ها کارت منحصر به فرد دارند

بازی محافظان طلسم آریو

بازی محافظان طلسم، اثری کارتی و زیبا است که محتوای پرشماری را در اختیار بازیکنان می‌گذارد. اگر رقابت تکنفره می‌خواهید، این بازی به شما اجازه می‌دهد تا در حالات مختلف به رقابت شخصیت‌هایی بروید که در زمینه استفاده از کارت‌ها تبحر زیادی دارند. اگر رقابت‌های آنلاین می‌خواهید، علی‌رغم کم بودن بازیکنان، در حال حاضر محافظان طلسم یکی از بهترین بازی‌های کارتی فارسی شده برای دعوت از دوستان و رقابت در حالت آنلاین است تا حداقل به‌جای صحبت با مشت‌های خود، با کارت‌ها و قدرت تصمیم‌گیری و استراتژی برتری‌تان را نسبت به سایر بازیکنان نشان دهید. هرچند دیالوگ‌های محافظان طلسم هنوز به زبان انگلیسی است، اما ترجمه فارسی حالت‌های مختلف و خصوصیات هر کدام از کارت‌ها، به شما اجازه خواهد داد تا آسان‌تر کارت مورد نظرتان را انتخاب و بازی کنید. در صورتی که یک بازی رایگان کارتی می‌خواهید که از قضا فارسی نیز شده باشد، اکنون می‌توانید بازی محافظان طلسم را به صورت رایگان و با پشتیبانی از خرید‌های درون‌برنامه‌ای با کارت‌های شتاب ایران، از آریو دانلود و تجربه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده