عضو تحریریه
علی گودرزی
تهران، تهران
درباره من:
Buried underground but i'll keep coming
Buried underground but i'll keep coming
عضویت: جمعه, ۰۵ تیر ۱۳۹۴
نظر
@MAX
سلام MAX دمت گرم بابت وقتی که گذاشتی و کامنت دادی. کارت درسته.
ببین هم تو این ویدیو و حتی پیشنمایشی که برای بازی نوشتم چندین بار از تکراری بودن مراحل گفتم و تو بررسی هم از بزرگترین نقاط ضعف بازی حسابش کردم. بله بازی بهشدت سرگرمکننده و اعتیادآوره از طرفی دیگه این فان بودنش نمیتونه تا ۲۰۰ ساعت محتوای تکراری رو کاور بکنه.
در مورد نقدها و مثلا آیجیان. زمانی که IGN بر خلاف «توافق عدم افشا/NDA» شرکت وارنر اومد و توی پیشنمایش سوساید اسکواد بازی رو رسما نقد کرد، از همون موقع مشخص بود یه جار کار میلنگه. وقتی یه رسانه تا این حد قانون رو زیرپا میذاره و غیرحرفهای عمل میکنه (فلشبک به نقد شدیدا ضعیف آیجیان از دثاسترندینگ) خب یعنی یه جای کار ایراد داره. بعد مثلا آیجیان میاد از قصه و گیمپلی و موزیک و گرافیک تعریف میکنه و بهبازی میده ۵.
خودت میدونی که بازی از چهارتا محور قصه، گیمپلی، جلوههای صوتی/موزیک و بصری/گرافیک فنی/هنری/تصویرسازی/رابطکاربری تشکیل میشه. بعد وقتی یه رسانه (نه صرفا آیجیان) میاد قصه، گیمپلی، موزیک/صداپیشگی و گرافیک بازی رو تحسین میکنه چطوری میتونه بهاون اثر ۵ بده؟ مشخصا یهجار کار میلنگه و نظر بازیکنا تو جاهایی مثل استیم (که اساتید میگن برادران وارنر داره نمرات منفی رو ازش پاک میکنه)، استور ایکسباکس و پلیاستیشن قابل استنادتر میشن نسبتبه مدیایی که روی موج پر از کلیک این بازی سوار میشه.
نظر
@shakbari
گمیر نیستم استاد. اسمم علیئه :)))) منم دوستت دارم❤️❤️
نظر
@Thom Yorke
بله بله در جریانم. شاید برات جالب باشه که بدونی این کمپانی ثالث در ساخت آلن ویک ۲، گاد آو وار رگناروک و اسپایدرمن ۲ هم دخیل بوده :)) الان فعلا اینترنت دوست داره روی همکاری این شرکت با راکاستدی مانور بده که قابل انتظاره.
ببین کار برای راکاستدی قطعا بهجای باریک میکشه. مثل روز روشنه. اما تنها جامعه مثبت به بازی دقیقا کامیونیتی بازیکناشن. میتونی ردیت رو چک بکنی.
در جواب بهکامنت بچهها هم گفتم این موضوع رو که اسم بازی سوساید اسکواده و طبیعتا یکی از اساسیترین مولفههای قصهگویی در این مجموعه، دست انداختن لیگ عدالت و تحقیر/پارودی اوناس. سمت کامیک بخوام برم که کوهی از مثال پیدا میشه، مثال دم دستی میزنم که ساده باشه؛ همین فیلم اخیر جیمز گان که توش کاراکتر بلاد اسپورت با یه گلوله کریپتونایتی سوپرمن رو فرستاده بود کما یا سریال پیسمیکر که تو قسمت آخرش تمام اعضای لیگ عدالت رو به سخره میگرفت. روایت قصه سوساید اسکواد اگه با تمسخر لیگ عدالت یا چنین مواردی همراه نباشه یه چیزیاش کمه. پیشنهاد میکنم کامیکهای سری Rebirth از جان کینگ و جاشوا ویلیامسون رو بخونین.
چرا کینگ شارک تونسته از حلقه گرین لنترن استفاده کنه؟ چرا فلش اصلی وقتی یک انگشتش قطع شده میره و بعد با ده انگشت برمیگرده یا چرا کریپتونایت سبز روی سوپرمن کار نمیکنه؟ واضح نیست که این مرگها بینهایت مشکوک و عجیبن و داریم با کلون لیگ عدالت مبارزه میکنیم؟ متاسفانه تو یوتیوب و توییتر به این نتیجه نرسیدن اساتید :))
در مورد گیمپلی بهنظرم زمانی که بازی رو تجربه کردین در موردش فنی بحث کنیم. که احتمالا هم تجربهاش نکنی و اوکیه کامل. دمت گرم بابت کامنت ❤️
نظر
@Alband
عزیزی Alband من مخلص خودت و همه بچهها هستم بهشدت ❤️❤️ خیلی گلی.
ببین جدا از موضوعاتی مثل فمنیسم و LGBT و این ترندهای اینترنتی که داره تلاش میشه تا بهاین بازی نسبت داده بشه و اگر بازی رو تجربه کرده باشی میبینی که چنین مسائلی اصلا بهاین اثر ارتباط چندانی نداره (به جز یه سری ایستراگ پرچم و این چیزا) حرف من اینه که بازی سوساید اسکواد یه ویدیوگیم بسیار فانه. این لحن دست انداختن لیگ عدالت و مسخره کردنشون همیشه بخشی از داستانسرایی قصههای سوساید اسکواد بوده. از کامیکهاش بگیر تا فیلمهایی که ازش ساختن، همین فیلم اخیر جیمز گان یا سریال پیسمیکر، تمسخر لیگ عدالت و لحن دیوانهوار حاکم بر قصه این مجموعه یکی از نکات اصلی قصهگویی سوساید اسکواده و باید باشه. و بماند که ما تو این بازی اصلا با لیگ عدالت طرف نیستیم که بحثش گستردهتره.
دو دقیقه اگر بیخیال بحثهای لگبت و فلان که بشیم، و فنی بخوایم بحث کنیم، با یه محصول فان طرفیم که از گیمپلی و گانپلی خوشساخت و سرگرمکننده و تنوع گیمپلی که هر شخصیت با خودش میاره و کلی شاخص فنی دیگهای که در اون درست پیاده شدن میشه حرف زد و بحث کرد. و بله نقاط فنی منفی هم تو بازی قطعا وجود داره و از ارزش محصول کم میکنه. من پایه بحث فنی هستم چه با خودت یا بقیه بچهها.
اگر دو دقیقه بیخیال توده محتویات کلیک-محور اینترنتی، توییتری و یوتیوبی و اینستاگرامی بشیم که سازندهشون بهبهای گرفتن کلیک شخص مصرفکننده میخواد هرچیزی رو در مقابل مخاطبش قرار بده و بحث فنی رو کلا بیخیال میشه، اگه با نگاه فنی سراغ محصول بریم خیلی راحت میتونیم نقاط مثبت و منفی اونو ببینیم و درموردشون بحث کنیم. محصولی که قطعا، مطلقا بد نیست و شاخصههای مثتبش هم کم نیستن.
نظر
@SorooshYou
سلام سروش دمت گرم بابت کامنتت. اره دارم بررسیاشو مینویسم. ببین اگر خودت و بچهها یادشون باشه راکاستدی عرضهی بازیهاش عموما با حواشی مختلفی همراهه مثلا زمانی که آرکام نایت عرضه شد، اینترنت پر شده بود از سر و صدای منتقدها و بازیکنها نسبتبه بازی و از پورت مشکلدار پی سی، زورکی بودن بتموبیل و اتفاقات مربوط به آرکامنایت/جیسون تاد بینهایت شاکی بودن. عموما سر و صدای اطراف بازیهای راکاستدی موقع انتشارشون بهقصه اون بازیا برمیگرده که خیلی جسورانه قصه میگن.
درباره بحث هارلی کوئین و تحقیر لیگ عدالت که پیرامونش بحثه. باتوجه به موضوعی که تو نیمنگاه هم اشاره کردم بهش، قصه هارلی توی این بازی و تنفر اون از بتمن، دنبالهایه بر قصه آرکام سیتی و بسته الحاقی «انتقام هارلی کوئین». هارلی بعد از اینکه جسد جوکر رو تو دستای بتمن دید (پایانبندی آرکام سیتی) هیچوقت بیخیال انتقام از بتمن نشد.
چرا مرگ لیگ عدالت دراماتیک نیست؟ نباید فراموش کنیم که اینا اصلا اعضای لیگ عدالت نیستن؛ جوخه انتحار تو این بازی کپیهای لیگ عدالت رو میکشه و از فصل بعد تازه قصه بازیکن و لیگ عدالت شروع میشه که تو سفینه برینیاک گیر افتادن و کلونهای مختلف داره ازشون ساخته میشه. جدا از سرنخهای زیادی که تو قصه و کاتسینهای مرگ لیگ عدالت وجود داره، دیالوگهای مختلفی رو دیتاماینرها از محتویات فصلهای بعدی استخراج کردن که زنده بودن و بازگشت لیگ عدالت رو تایید میکنن. سر همین، ماجراهای هارلی یا لیگ عدالت از نظرم هرگز به LGBT و سایر ترندهای اینترنتی امروز ارتباط پیدا نمیکنن. اره یه سری ایستراگ و پرچم ازشون تو بازی هست که در حد ایستراگه. مثل لست ۲. که نظرم بهاین موضوع نه مثبته نه منفی. Meh
نظر
@هامان
الان بزرگترین مشکل بازی همین یکسان بودن مراحله. فان بودن گیمپلی تا حدی میتونه اینو پوشش بده اما بعد از ۲۰۰ ساعت دیگه تکراری بودن مراحل توی ذوق میزنه و یکی از چیزهایی که از محتویات فصلی بازی انتظار میره، تنوع پیدا کردن مراحله.
کاراکترهای جدید احتمالا ساختار گیمپلی سرگرمکنندهای داشته باشن مثل همین چهارتا کاراکتری که بازی داره و ترکیب مکانیزمهاشون با گانپلی خوبی که بازی داره سرگرمکنندهاس. اما تنوع پیدا کردن بزرگترین چیزیه که از محتویات فصلی انتظار میره. چیزیه که میتونه نظرها رو به بازی بهتر بکنه و اگه تو همین فصل اول که کمتر از یک ماه دیگه شروع میشه نتونن مراحل رو تنوع بدن (چیزی که بازیکنها میخوان) دیگه نجات دادن بازی خیلی بعید خواهد بود.
نظر
@Toshiro Hitsugaya
دقیقا بهمهمترین نکتهاش اشاره کردی.
شرایطی که الان بازی توش گیر کرده نتیجه مستقیم بازاریابی شلخته و غیرشفاف اونه. اگر خیلی زودتر مشخص میشد که با یه ویدیوگیم مطلقا لوتر شوتر طرفیم، جامعه طرفدارهای سهگانه آرکام که با رویکرد کاملا داستانمحور این سری عادت کرده بودن زودتر متوجه میشدن که انتظار چه محصولی رو داشته باشن، و از اون طرف توجه هوادارهای لوتر شوتر رو جلب میکرد.
با وجود لانچ شدیدا پرحاشیهاش، تو زمان عرضه نسبت به گیمهای همسبکی که دارن با سوساید اسکواد مقایسه میشن، زیر بنای فنی خیلی خوبی برای سوساید اسکواد پیاده شده و شرایطش آمادهاس تا محتوای فصلی منظم بگیره و بازیکناشو درگیر کنه. و دقیقا مشکل همینه که تو جذب مخاطب شکست خورده و بعید میدونم در دراز مدت بتونه انتظارات وارنر رو برآورده کنه.
نظر
دیتا ماینرها خیلی چیزا رو استخراج کردن از بازی. مثل دیالوگهای جدید فلش و زنده بودن جاستیس لیگ (البته تو قصه بازی هم خیلی واضح بود که سوساید اسکواد کلونهای لیگ عدالت رو کشتن) که خط داستانی بازی رو تو فصلهای بعد جلو میبرن.
مشخص بودن نقشه راه بازی نکته خیلی خوبیه برعکس انتم و اونجرز و ردفال و گاتهام نایتس و امثال اینا که نقشهای نداشتن برای محتوا لایو سرویس. اما نکته اینجاست که با وجود لگدمال شدن بازی توسط مدیا و اینترنت آیا تا اون موقع بازی زنده میمونه؟ خیلی بعیده. واقعا امیدوارم محتویاتشو منظم منتشر کنن
نظر
@Toshiro Hitsugaya
دیوید هیوگو کارگردان هنری سهگانه آرکام و کارگردان هنری بازی سوساید اسکواد هستن. نیک اراندل موزیسین سهگانه آرکام و بازی سوساید اسکواد بهشمار میره. تیم هنری سهگانه آرکام و بازی سوساید اسکواد کاملا یکیئه. مطلقا هیچ تغییری تو کیفیت شاخصهای هنری بازیا وجود نداره و کار همچنان قویه. بهجز رابط کاربری که قطعا یک افت بزرگ نسبتبه رابط کاربری سهگانه آرکام بهحساب میاد.
همونطور که تو مقاله هم اشاره شده، رویکرد هنری سهگانه آرکام که گوتیک/نئو-نوآر بوده حالا بهشکل آرت-دکو دراومده که وفاداری بهمنبع اقتباس (انیمیشنهای Superman Animated Series) بهحساب میاد. چنین موضوعی تو طراحی متروپلیس دیده میشه. بازی قرار نیست همیشه آنلاین باشه و ماد آفلاین بهش اضافه میشه.
واقعا این حجم از تنفر بیاساس اطراف این بازی رو متوجه نمیشم :)))
نظر
@shakbari
نقدهای مختلفی ازش منتشر شده تا الان. امتیاز ۸۲ و ۵۵ رو فعلا گرفته و نقد IGN هنوز امتیاز نداره. بازی سه روز پیش عرضه شده. و کمتر از ۲۴ ساعت دیگه برای اشخاصی که نسخه عادی رو خریده بودن در دسترس قرار میگیره.