عضو تحریریه
محمدحسین جعفریان

محمدحسین جعفریان

،
درباره من:
عضویت: جمعه, ۲۱ آذر ۱۳۹۳
    • نظر

      @Lord of Dawn
      سلام و درود Lord of Dawn عزیز
      از اون‌جایی که داریم راجع به آثار هنری حرف می‌زنیم، واقعا فکر نمی‌کنم نیازی به عصبانیت و لحن خشمگینانه‌ی جملات باشه. می‌تونیم دیدگاه‌های خودمون رو داشته باشیم، اون‌ها رو با هم به اشتراک بذاریم و از آثار مورد نظرمون به شکلی که می‌خوایم لذت ببریم.

      این موضوع رو دوست دارم. پس در رابطه با اینکه چرا اثر سی‌دی پراجکت و به‌خصوص بازی The Witcher 3: Wild Hunt در نگاه من از منبع اقتباس بالاتر رفت، چند کامنت می‌نویسم. البته اصلا قرار نیست یک فهرست از دلایل بیارم که بخوان کسی رو مجبور به موافقت با دیدگاه من کنن.
      از اون‌جایی که با آثاری در مدیوم‌های متفاوت (ادبیات و ویدیوگیم) روبه‌رو هستیم، موضوع رو می‌شه باتوجه‌به «تجربه‌ی کلی» من از هر اثر بررسی کرد؛ مخصوصا با در نظر گرفتن اینکه ساخته‌ی سی‌دی پراجکت راوی دقیق و مستقیم همون داستان‌های روایت‌شده در کتاب‌ها نیست.
      به‌عنوان ویدیوگیمی که داره داستان اصلی کتاب‌ها رو به شکل خاص مورد نظرش ادامه می‌ده، اثر سی‌دی پراجکت ارزشمندترین اِلِمان‌های داستانی کتاب‌ها رو برداشت و مخاطب رو با اون‌ها درگیر کرد؛ از لوکیشن‌های گوناگون که با جزئیات فراوان ساخته شدند تا بحث‌های مفهومی که در دل بخش به بخش قصه جای گرفتن. سی‌دی پراجکت جهان ویچر رو دید و با مهم‌ترین داشته‌هاش، یک جهان تعاملی قابل لمس ساخت که ما می‌تونیم غرق شدن در اون رو به شکلی فقط مخصوص به مدیوم بازی‌های ویدیویی، تجربه کنیم.
      (۱)

    • پست
      سه شنبه, ۱۴ شهریور ۰۲, ۱۶:۵۹
    • پست
      یکشنبه, ۱۲ شهریور ۰۲, ۱۷:۰۳
    • نظر

      @Tsovinar
      سلام و درود
      همان‌طور که اشاره کردید، بسیاری از تیم‌های بازی‌سازی بزرگ در دنیای امروز الآن عملا از هنرمندان به‌عنوان بازیگر تمام‌وکمال استفاده می‌کنن.
      بااین‌حال همچنان کم نیستند افرادی که فقط و فقط به‌عنوان صداپیشه در صنعت بازی فعالیت دارن. در این‌جا باید توجه داشت که صداپیشگی، کاریه که اکثرشون به هر شکل انجام می‌دن؛ چه تروی بیکر که مثلا در استودیو ناتی‌داگ مطابق دستورات کارگردان و فیلم‌بردار باید جلوی دوربین با موشن کپچرینگ کامل حرکت کنه و چه بن استار که کارش در اصل ایستادن جلوی میکرفون و بیان دیالوگ‌های کلایو بود.
      «صداپیشه» رو من یک لغت کم‌ارزش‌تر از «بازیگر» نمی‌بینم که استفاده ازش بخواد ارزش کارشون رو پایین بیاره. اما به نظرم کلمه‌ی جامع‌تریه که تعداد بسیار بیشتری از این هنرمندهای فعال در صنعت بازی‌های ویدیویی رو داخل گروه جا می‌ده. البته که هنرمندانی هم در صنعت ویدیوگیم وجود دارند که نه بازیگری کامل می‌کنند و نه صداپیشگی، بلکه اتفاقا فقط وظایف مربوط به ثبت حرکات بدن شخصیت رو بر عهده می‌گیرند.
      موفق باشی و پاینده

    • پست
      شنبه, ۱۱ شهریور ۰۲, ۲۱:۵۴
    • پست
      سه شنبه, ۷ شهریور ۰۲, ۱۲:۰۶
    • پست
      پنجشنبه, ۲ شهریور ۰۲, ۲۳:۰۱
    • نظر

      @Ezio (در کف Spider-Man: Across the Spider-Verse)
      سلام و درود
      در بررسی‌های اپیزودیک، هدف اینه که جداگانه راجع به کیفیت هر قسمت نظر بدیم. پس ۵ بررسی اپیزودیک خواهیم داشت که هرکدوم نمرات خودشون رو دارن.
      دیگه انتشار یک بررسی جداگانه برای کل پنج اپیزود، اضافه‌کاری و کم‌فایده به نظر می‌رسه. البته طبیعتا در بررسی اپیزود نهایی می‌شه یک نگاه کلی به کیفیت و افت‌وخیزهای بازی از اول تا آخر داشت.
      موفق باشی و پاینده

    • پست
      پنجشنبه, ۲ شهریور ۰۲, ۲۲:۰۱
    • پست
      شنبه, ۲۸ مرداد ۰۲, ۲۰:۵۹