// شنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۴

احتمال اعتصاب صداپیشه‌های بازی ها ؛ واکنش تهیه‌کنندگان صنعت ویدیوگیم

درحالی‌که صنعت سینما و تلویزیون در آمریکا طی هفته‌های اخیر به شکل جدی با اعتصاب نویسندگان و بازیگرها مواجه شده، احتمال دارد که صداپیشه‌های بازی‌های ویدیویی هم به آن‌ها بپیوندند.

اعتصاب SAG-AFTRA که به‌عنوان یک انجمن صنفی حدود ۱۶۰ هزار عضو دارد، تاثیر قابل توجهی روی هالیوود تاثیر زیادی گذاشته است؛ از تأخیر خوردن فیلم‌ها و سریال‌های مختلف تا اکران برخی از آثار با تبلیغات حداقلی و بدون حضور بازیگرها در کمپین‌های تبلیغاتی. اکنون براساس جدیدترین اخبار بازی احتمال دارد که چنین اتفاقی برای صنعت بازی‌های ویدیویی نیز رخ بدهد. چرا که گزینه‌ی اعتصاب ظاهرا روی میز صداپیشه‌های ویدیوگیم‌های مختلف نیز قرار گرفته است.

SAG-AFTRA در سایت رسمی انجمن اعلام کرد که با نظر موافق تمامی اعضا، قصد شروع رای‌گیری درباره‌ی اعتصاب صداپیشه‌های بازی‌ها را دارد. استودیوها و شرکت‌های مختلف همچون تیک-تو اینتراکتیو، اینسامنیاک گیمز، WB Games، الکترونیک آرتز، اکتیویژن و اپیک گیمز وارد مذاکره با اتحادیه‌ی بازیگرها خواهند شد. اگر این مذاکرات را به جایی نبرند، قراردادهای تازه به امضا نرسند و نگرانی‌های صداپیشه‌های بازی‌ها برطرف نشود، با یک اعتصاب قابل‌توجه در صنعت بازی مواجه خواهیم بود.

اتحادیه در این‌باره می‌گوید: «تقریبا یک سال از تمدید قرارداد ویدیوگیمی SAG-AFTRA با شرکت‌ها می‌گذرد؛ قراردادی که «توافق محتوای تعاملی» نام دارد و تاریخ انقضای اصلی آن گذشته است. این اتفاق در حالی افتاد که ما مشغول مذاکره با شرکت‌ها در رابطه با مقررات اصلی مورد نظر اعضای SAG-AFTRA بودیم. متاسفانه در جریان مذاکرات، شرکت‌ها در برآورده کردن این نیازها شکست خوردند. به همین خاطر کمیته‌ی مذاکره و هیئت کشوری به‌صورت همه‌جانبه موافقت کرده‌اند که اتحادیه باید مجوز اعتصاب با رای تایید اعضا را در دست داشته باشد؛ تا با آن در تاریخ ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) پای میز مذاکره برود».

در حقیقت انجمن صنفی بازیگرهای سینما - فدراسیون هنرمندهای رادیویی و تلویزیونی آمریکا (SAG-AFTRA) به‌دنبال استفاده از مجوز و برنامه‌ی رسمی اعتصاب به‌عنوان یک اهرم فشار است. اگر رای اعضا مثبت باشد و مذاکرات در ادامه به نتیجه‌ی درستی نرسند، اتحادیه از این اهرم فشار استفاده خواهد کرد.

راه رفتن در برابر لوگو بزرگ الکترونیک آرتز (شرکت EA)

فرن درشر در مقام رئیس اتحادیه نوشت: «باز هم این‌طور شد! حالا توافق تعاملی (بازی ویدیویی) ما نیز به بن‌بست رسیده است.

دوباره ما با طمع و بی‌احترامی کارفرما مواجه شده‌ایم. دوباره هوش مصنوعی اعضای ما را در خطر از دست دادن فرصت شغلی قرار می‌دهد. باز هم SAG-AFTRA دارد به نمایندگی اعضای خود دربرابر ستم به پا می‌خیزد».

نولان نورث و تروی بیکر در پشت صحنه تولید بازی آنچارتد ۴

آدری کولینگ، نماینده‌ی تهیه‌کنندگان بازی‌های ویدیویی به احتمال اعتصاب صداپیشه‌های بازی‌های ویدیویی واکنش نشان داد:

«همه‌ی ما یک قرارداد منصفانه می‌خواهیم که بازتاب‌دهنده‌ی مشارکت‌های مهم بازیگرها در صنعت‌مان باشد؛ بازیگرهایی که عضو SAG-AFTRA هستند و صنعتی که سرگرمی در کلاس جهانی را به میلیاردها نفر در نقاط گوناگون دنیا ارائه می‌دهد.

ما با خوش‌نیتی مشغول مذاکره هستیم و امیدواریم که در سریع‌ترین زمان ممکن به یک قرارداد سودآور برای دو طرف برسیم».


منبع Insider Gaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده