نویسنده: روزبه حسینی
// پنجشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۷

توضیحات نویسنده بازی Final Fantasy VII Remake در مورد بازنویسی شخصیت کلود

کازوشی نوجیما، نویسنده‌ی بازی مورد انتظار Final Fantasy 7 Remake از ریسک تولید این بازی آگاه است و در پستی جدید از چالش‌های بازنویسی شخصیت Cloud می‌گوید.

بازی Final Fantasy VII Remake یکی از مورد انتظار‌ترین بازی‌هایی است که در سال آینده میلادی منتشر خواهند شد. از زمان معرفی این اثر در سال ۲۰۱۵، بسیاری از طرفداران سری بازی Final Fantasy مشتاقانه منتظر دیدار مجدد با یکی از بهترین بازی‌های تاریخ این مجموعه بوده‌اند؛ بنابراین طبیعی است که این نسخه‌ی کاملا بازسازی شده، نقل بسیاری از محافل شود. در اکثر مباحثی که پیرامون این بازی صورت می‌گیرند، معمولا این نگرانی وجود دارد که این اثر شاید نتواند موفقیت‌های نسخه‌ی اصلی خود را تکرار کند و همان تاثیری را که فاینال فانتزی 7 در سال ۱۹۹۷ بر صنعت بازی‌های ویدیویی گذاشت، در سال ۲۰۲۰ روی این صنعت بگذارد. برخی از افراد با تفاوت‌های عمده‌ای که نسخه‌ی بازسازی شده با بازی اصلی دارد هیچ مشکلی ندارند و آن را با توجه‌ به گذشت ۲۳ سال از زمان عرضه‌ی نسخه‌ی اصلی لازم می‌دانند و برخی دیگر نگران این تغییرها مخصوصا در بخش روایت داستان بازی هستند. حتی برای زمان خود، بازی Final Fantasy VII برای تلفیق سه سبک مختلف روایی در خود، اثری عجیب و غریب و جلوتر از بازی‌های مرسوم آن روزها محسوب می‌شد. در همین حال، نسخه‌ی بازسازی شده قرار است تا بیشتر حس و حال یک انیمه‌ را با رویکردی واقع‌گرایانه به مخاطب ارائه کند که جای بسیار کمی را برای تخیل او باقی می‌گذارد. نیاز به گفتن نیست که نویسنده‌ی بازی یعنی کازوشی نوجیما از این واقعیت آگاه است و طبق آخرین اخبار بازی، در پست جدید وبلاگ شرکت اسکوئر انیکس این طور نوشته است که: 

معرفی رویکرد جدید بازی Final Fantasy VII Remake همان اندازه که هیجان انگیز بود، ترسناک هم جلوه می‌کرد. بازی اصلی از ظاهری کارتونی استفاده می‌کرد و داستان بازی در قسمت‌هایی که نمی‌شد آن‌ها را به تصویر کشید توسط تخیل مخاطبان به پایان رسید. این احتمال کاملا وجود داشت که اگر دو بازیکن در حال دیدن صحنه‌ای دقیقا یکسان در بازی بودند، اطلاعات متفاوتی را از آن دریافت کنند و آن‌ها را بسته به دید خود تفسیر کنند. شاید این موضوع را بتوان امروزه به‌عنوان نوعی از روایت و داستان پردازی تلقی کرد. 

Final Fantasy VII Remake

همه‌ی طرفداران بازی‌های ویدیویی می‌دانند که محدودیت‌های سخت‌افزاری در گذشته همان چیزی است که بسیاری از بازی‌های قدیمی را به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز کرده است. این موضوع برای روایت داستانی نسخه‌ی اصلی بازی Final Fantasy 7 نیز صادق است. نوجیما سخنان خود را اینگونه ادامه می‌دهد که: 

در بازی Final Fantasy VII Remake، فضای کمتری برای تخیل بازیکنان باقی می‌ماند. این موضوع احتمالا باعث می‌شود که حس و حال بازیکنان در مورد داستان بازی با نسخه‌ی اصلی تفاوت داشته باشد. کسانی که بازی اصلی را بازی کرده باشند، ممکن است نتوانند در ابتدا با بازی ارتباط برقرار کنند که این قضیه یکی از ترس‌هایی است که من با آن مواجه هستم. با این‌ حال من [در مورد رویکرد جدید داستان] بسیار مطمئن هستم. به احتمال زیاد با پیوستن به شخصیت کلود اکنون بازیکنان ارتباط عمیق‌تری با او برقرار خواهند کرد. بسیار شگفت‌آور است اگر بتوانید آن شعله‌ی آتشین را درکنار او احساس کنید‌ (با او همذات پنداری کنید). 

در بازی Final Fantasy VII Remake، فضای کمتری برای تخیل بازیکنان باقی می‌ماند

اینکه نوجیما آن‌قدر به رویکرد جدید داستانی و شخصیت‌ پردازی بازی اطمینان دارد که فکر می‌کند این رویکرد می‌تواند جایگزین خوبی برای تخیل بازیکنان در نسخه‌ی اصلی باشد بسیار جالب توجه است. یکی از تفاوت‌هایی که طرفداران بازی برای آن مشتاق هستند، صداگذاری بازی است. صداگذار شخصیت Cloud در نسخه‌ی ژاپنی بازی تاکاهیرو ساکورای است (در نسخه‌های غربی بازی از کودی کریستین برای صداپیشگی کلود استفاده شده است و دیگر خبری از استیو بورتون در این نسخه نیست) که بسیاری از افراد منتظر شنیدن دیالوگ‌های جدید او در بازی هستند. در همان پستی که در وبلاگ اسکوئر انیکس منتشر شده است، نوجیما در مورد بازنویسی شخصیت کلود در نسخه‌ی ریمیک بازی اینگونه توضیح می‌دهد:‌

من تجربیاتی را که Cloud تاکنون در زندگی خود داشته است، مرور کردم و به این فکر کردم که هر کدام از این تجربیات چه تاثیری را روی او گذاشته‌اند مانند نگرش او نسبت به دوست دوران کودکی خود یعنی Tifa یا اینکه او نسبت به Barret چگونه واکنش نشان خواهد داد؟ در تعامل با رهگذران خیابانی چه فاصله‌ای را با آن‌ها حفظ خواهد کرد؟ من صحنه‌ای از Midgar را در ذهن خود تصور کردم و کلود را دیدم که از میان آن در حال عبور است، سپس دیالوگ‌هایی جدید را به آن اضافه کردم. اینگونه کلود در نسخه‌ی ریمیک بازی به‌وجود آمد. 

یکی از نگرانی‌هایی که در مورد کلود وجود دارد این است که طرفداران می‌ترسند این شخصیت زیاد از حد در بازی عبوس باشد. طرفداران مایل هستند که تعادل مناسبی برای شخصیت او ایجاد شود تا رفتار سرد او آزار دهنده جلوه نکند. این موضوع زمانی جدی‌تر می‌شود که تاکاهیرو ساکورای به صداپیشگی این سبک از شخصیت‌های سرد مشهور است و طبیعتا طرفداران نیز نگران سرایت این ویژگی به Cloud هستند. 

صداگذار شخصیت Cloud در نسخه‌ی ژاپنی بازی Takahiro Sakurai است

تاکاهیرو ساکورای در بیست سال گذشته صداپیشگی کلود را در انواع و اقسام  اسپین آف‌ها و حتی بازی Kingdom Hearts 1 بر عهده داشته است. بااین‌حال این برای نخستین بار است که در یک بازی اصلی او صداپیشگی کلود را برعهده می‌گیرد که دلیل نگرانی طرفداران نیز همین مورد است. درهرصورت همه‌ی طرفداران امیدوارند که ساکورای به خوبی بتواند از پس نقش خود بر‌آید و تاثیر مثبتی از خود روی بازی Final Fantasy VII Remake بر جای بگذارد. مخصوصا که کلود یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های سری است و تعصبات زیادی روی او وجود دارد.  

بازی Final Fantasy VII Remake در تاریخ ۳ مارس سال ۲۰۲۰ (۱۳ اسفند) به‌صورت انحصاری برای کنسول نسل هشتمی سونی یعنی پلی‌ استیشن 4 منتشر خواهد شد. همچنین چندی پیش اعلام شد که قسمت دوم این بازسازی نیز در دست ساخت قرار دارد

نظر شما راجع به بازی Final Fantasy 7 Remake چیست؟ آیا نسخه‌ی اصلی آن را تجربه کرده‌اید؟ از آن‌ جایی که نسخه‌ی جدید یک بازسازی کامل محسوب می‌شود و تغییرات زیادی را به خود دیده است، به نظر شما این بازی می‌تواند در حد و اندازه‌ی نسخه‌ی اصلی بازی ظاهر شود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 


منبع Dual Shockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده