نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۹

فیلم نفس ۱۴ تیر به شبکه نمایش خانگی می‌آید

فیلم نفس، ساخته نرگس آبیار، از چهارشنبه هفته جاری در شبکه نمایش خانگی عرضه خواهد شد.

فیلم نفس، ساخته نرگس آبیار، در جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین فیلم از نگاه ملی را دریافت کرد. در این فیلم بازیگرانی چون مهران احمدی، پانته‌آ پناهی‌ها، گلاره عباسی، سیامک صفری، شبنم مقدمی، ساقی زینتی، محمدرضا شیرخانلو، سیده ساره نورموسوی، علی خانبابایی و جمشید هاشم پور ایفای نقش کرده‌اند. داستان نفس در دهه ۵۰ خورشیدی جریان دارد و روایت زندگی چند کودک است. 

حال در جدید‌ترین اخبار سینمای ایران، اعلام شده که این فیلم قرار است از تاریخ چهارشنبه ۱۴ تیر در شبکه نمایش خانگی عرضه شود. توزیع این فیلم در شبکه نمایش خانگی را موسسه تصویرگستر پاسارگاد بر عهده دارد. 

اگر پیش از این، فرصت تماشای ساخته نرگس آبیار را در سینما نداشته‌اید، می‌توانید با خواندن نقد فیلم نفس در زومجی، بیش‌تر با آن آشنا شوید. خلاصه‌ای از نقد این فیلم به شرح زیر است:

کمک‌گرفتن از بازی‌های هنرمندانه غالب بازیگران فیلم که در میان آن‌ها بازی چشم‌نواز شبنم مقدمی و پانته‌آ پناهی‌ها قابل ذکر است یا به کارگیری مداوم روایت‌های انیمیشنی، نمی‌تواند جبران‌کننده حلقه مفقوده فیلم‌نامه باشد. انتخاب شخصیت کودک و زاویه اول-شخص برای روایت، انتخاب جسورانه و قابل ستایشی است؛ اما نتوانسته مخاطب را برای تمام مدت فیلم، راضی نگه دارد. به عبارت دیگر، ایده و شکل روایت مناسب شرط لازم است، اما کافی نیست.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده