// دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل When the Past was Around | رویای دختری به نام اِدا

بازی موبایل When the Past was Around بازیکنان را با دختری به نام اِدا همراه می‌کند که وارد یک ماجراجویی فانتزی می‌شود. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

با اینکه برخی از بازی‌های ویدیویی در زمینه گیم‌پلی حرف‌های زیادی برای گفتن ندارند، با ارائه یک داستان جذاب بازیکنان را تا انتهای روایت با خود همراه می‌کنند. این دسته از آثار معمولا با ارائه یک‌سری پازل و فعالیت خاص مانند پیدا‌کردن آیتم‌های مختلف و استفاده در جایی دیگر، داستان بازی را تعریف می‌کنند. بازی‌های موفق زیادی با همین الگو ساخته شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به بازی Florence از استودیوی Mountains اشاره کرد؛ اثری که توانست جوایز متعددی را در مراسم‌های مختلف به‌دست بیاورد. در این مقاله از سری مطالب معرفی بازی‌های موبایل به‌سراغ بازی When the Past was Around می‌رویم که ما را با اِدا همراه می‌کند؛ دختری که رؤیایی فانتزی در سر دارد. 

گیم‌پلی بازی When the Past was Around

بازی When the Past was Around درست از جایی آغاز می‌شود که بازیکنان در نقش دختری به نام اِدا قرار می‌گیرند. او در رویای خود با مردی روبه‌رو می‌شود که تماما سیاه و چهره و ظاهر آن مشخص نیست. باتوجه‌به اینکه در صحنه چیزی جز این دو مورد وجود ندارد، با کلیک روی آن موجود سیاه وارد فضایی جدید می‌شوید که درواقع محیط یک خانه‌ی زیبا است. همه این موارد و محیط‌هایی که در چند قسمت بعد به آن‌ها برخورد می‌کنید، به‌ظاهر خاطراتی هستند که در ذهن اِدا می‌گذرند. پس از گذراندن چند مرحله ابتدایی که به‌نظر همه چیز شاد و جذاب است، با یک شوک داستانی وارد روایت اصلی بازی می‌شوید. جنبه به تصویر کشیدن روایت بازی بدون آن که بخواهد با دیالوگ‌های طولانی یا حتی میان‌پرده‌های متعدد پر شود، بسیار جذاب طراحی شده است و کاملا حس‌و‌حال بازی را به مخاطب منتقل می‌کند.

بازی از نظر تصویرسازی روایت بازی بسیار خوب طراحی شده است و می‌توانید آن را در گوشه‌وکنار محیط مشاهده کنید

یکی از نکاتی که در طول بازی با آن به دفعات مختلف مواجه می‌شوید، نقش محوری موسیقی، چه از لحاظ موسیقی متن و از چه لحاظ داستانی، است که کار خود را به‌درستی انجام می‌دهد. گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است که بازیکنان باید با یافتن آیتم‌ها مختلف و استفاده آن در جایی دیگر بازی را پیش ببرند. همچنین بازی مملو از پازل‌های مختلف است که هر یک چالش‌های خاص خود را دارند. به‌عنوان مثال، در قسمتی از بازی باید یک ریتم پیانو را اجرا کنید که برای دانستن این ریتم باید حسابی گوشه‌وکنار محیط بازی را جست‌وجو و راهنمایی لازم را پیدا کنید.

پازل پیانو در بازی When the Past was Around

بازی از لحاظ طراحی گرافیکی به‌شدت زیبا است و این مورد در تک‌تک مراحل به چشم می‌آید و می‌توانید از تماشا آن لذت ببرید. همچنین موسیقی که یک اصل مهم در روایت بازی است، به بهترین شکل وظیفه خود در ارائه یک موسیقی گوش‌نواز را انجام داده است. در مجموع بازی When the Past was Around اثری داستان‌محور با گیم‌پلی اشاره و کلیک و معماهای مختلف است که اگر از علاقه‌مندان این دسته از آثار باشید، قطعا از تجربه آن لذت خواهید برد.

بازی When the Past was Around درحال‌حاضر برای اندروید و آیفون دردسترس است و می‌توانید ازطریق لینک‌های زیر آن را دانلود کنید تا از تجریه این بازی لذت ببرید.

دانلود بازی When the Past was Around


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده