نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۷

صدای روشن شدن ایکس باکس سری ایکس شبیه ایکس باکس وان است

صدای راه‌اندازی کنسول ایکس باکس سری ایکس مشابه کنسول نسل فعلی مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان خواهد بود.

برای آن دسته از افرادی که کنسول ایکس باکس وان دارند، صدای شروع به کار (Boot Up) کنسول نسل بعدی مایکروسافت بسیار آشنا خواهد بود. در واقع ایکس باکس سری ایکس هم دقیقا از همان صدای کنسول نسل فعلی مایکروسافت استفاده می‌کند. این خبر زمانی منتشر شد که مارکز برونلی، یوتیوبر معروف، ویدیویی کوتاه از روشن شدن کنسول ایکس باکس سری ایکس را در اینستاگرام خود منتشر کرد. این ویدیو تنها ۵ ثانیه است و فقط روشن شدن دستگاه را نشان می‌دهد. البته چیز زیادی هم از این ویدیو دستگیرمان نمی‌شود، چون فقط یک نمای نزدیک و ثابت از کنسول جدید مایکروسافت و لحظه روشن شدن آن را به نمایش می‌گذارد. به هر حال این اولین بار است که روشن شدن این کنسول را می‌بینیم و صدای آن را می‌شنویم. شما می‌توانید این کلیپ کوتاه را در وبسایت ردیت مشاهده کنید.

نمونه واقعی کنسول ایکس باکس سری ایکس

در ویدیوی مذکور اثری از کنسول تمام دیجیتالی مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری اس نمی‌بینیم، اما احتمالا صدای روشن شدن این کنسول نیز شبیه ایکس باکس سری ایکس خواهد بود. در زیر پست ردیت که لینکش را در بالا قرار دادیم، کاربران کامنت‌های جالبی گذاشته‌اند. برخی از آنها به این نکته اشاره کردند که صدای روشن شدن کنسول جدید، تا حدودی با کنسول ایکس باکس وان فرق دارد. یکی از کاربران نیز ابراز خوشحالی کرده که در این کنسول، از دکمه غیرلمسی برای روشن کردن دستگاه استفاده شده است. اما یک کاربر دیگر هم پیشنهاد جالبی را درباره صدای شروع به کار کنسول مطرح کرده است. او پیشنهاد داده که مایکروسافت امکانی را فراهم کند تا گیمرها بتوانند صداهای مختلف را از فروشگاه ایکس‌باکس خریداری کنند. اگر امکان خرید صداهایی مربوط به بازی‌های پرطرفدار ایکس‌باکس مثل Halo وجود داشته باشد، قطعا افراد زیادی حاضرند برای آنها پول خرج کنند.

دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس، در تاریخ ۲۰ آبان‌ماه (۱۰ نوامبر) عرضه می‌شوند. البته پیش‌فروش این کنسول‌ها از مدتی قبل آغاز شد که با مشکلاتی نیز همراه بود. در خبری مرتبط با سخت‌افزار این کنسول، مایکروسافت اخیرا اعلام کرد که سیستم خنک‌کننده ایکس باکس سری ایکس، با اینکه بسیار قدرتمند است، اما صدای کمی تولید می‌کند و تقریبا ساکت خواهد بود.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده