نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۲

توضیحات سیگیت در مورد کارت‌های حافظه جانبی ایکس باکس سری ایکس؛ وجود قابلیت Hot Swap

SSDهای جانبی کنسول نسل بعد مایکروسافت قابلیت Hot Swap خواهند داشت.

سرانجام بعد از مدت‌ها انتظار، طی روزهای گذشته قیمت کنسول‌های نسل بعد پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/ایکس‌باکس سری اس مشخص شد و دراین‌میان به‌تدریج قیمت وسایل جانبی و سخت‌افزارهای مرتبط با آن‌ها هم اعلام می‌شود؛ از جمله حافظه‌ی جانبی ایکس‌باکس نسل بعد که قرار است در قالب کارتی کوچک عرضه شود و ۲۱۹.۹۹ دلار قیمت خواهد داشت. شرکت سیگیت (Seagate) که این حافظه SSD را طراحی کرده، به‌تازگی توضیحاتی در مورد آن داده است.

در درجه‌ی اول همان‌طور که از قبل هم مشخص بود، سیگیت از این گفته که معماری و ویژگی‌های این حافظه‌ی جانبی کاملاً با SSD داخل کنسول‌های مایکروسافت یکسان است و هیچ تفاوتی بین این دو وجود نخواهد داشت. همین قضیه هم باعث می‌شود با نصب بازی‌ها روی این حافظه بتوانید درکنار لذت بردن از بارگذاری (لودینگ) بسیار سریع، از ویژگی‌هایی مثل Quick Resume برای ورود آنی به بازی‌ها هم استفاده کنید.

همچنین به این نکته اشاره شده که استفاده از این کارت‌ها به‌شدت ساده است و تنها کافی است آن‌ها را وارد کنسول خود کنید و بعد از چند ثانیه، همه‌چیز آماده‌ی استفاده خواهد بود. و البته ویژگی Hot Swap هم برای این کارت‌ها در نظر گرفته شده، به این معنی که برای وارد کردن و بیرون آوردن کارت‌ها به‌هیچ‌وجه نیازی به خاموش کردن کنسول نیست و می‌توان خیلی راحت در زمان فعالیت کنسول هم این کار را انجام داد.

درعین‌حال این SSDهای کوچک به‌شکلی با سخت‌افزار کنسول ارتباط برقرار نمی‌کنند که تنها اجازه‌ی استفاده روی یک ایکس‌باکس را بدهند، بلکه می‌توان به‌طور آزادانه از آن‌ها روی هر کنسولی استفاده کرد. این قضیه آزادی عمل بالایی به کاربران ایکس‌باکس می‌دهد و آن‌ها می‌توانند تمام بازی‌های خود را روی این حافظه‌های یک ترابایتی نصب کنند و مثلاً اگر به‌جایی سفر می‌کنند که کنسول ایکس‌باکسی در آن‌جا موجود است، تنها با وصل کردن این حافظه به آن کنسول و وصل شدن به اکانت ایکس‌باکس لایو (Xbox Live) به ادامه‌ی بازی‌های خود بپردازند.

همان‌طور که پیش از این هم اعلام شده بود، ایکس‌باکس سری ایکس اجازه‌ی استفاده از حافظه‌های اکسترنال دیگر را هم می‌دهد ولی برای نصب و تجربه‌ی بازی‌های نسل بعد تنها باید از همین حافظه‌های مخصوص سیگیت استفاده کرد. بنابراین اگر HDD یا SSD دیگری را به کنسول وصل کنید، می‌توانید از آن تنها برای بازی کردن آثار سه نسل قبلی (ایکس‌باکس اوریجینال، ایکس باکس 360 و ایکس باکس وان) استفاده کنید یا آثار نسل بعد را بدون قابلیت بازی کردن روی آن ذخیره کنید، ولی برای استفاده از بازی‌های نسل بعد باید آن‌ها را به SSD داخل کنسول یا حافظه‌ی جانبی سیگیت منتقل کنید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده