// سه شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۶

مشکلات فروشگاه های مختلف پس از آغاز پیش فروش ایکس باکس سری ایکس

در عین زمان‌بندی دقیق مایکروسافت برای آغاز پیش‌فروش کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس سری اس، گیمرها برای پیش‌خرید آن‌ها مشکلاتی مشابه با زمان آغاز پیش‌فروش پلی‌استیشن 5 را تجربه کردند.

بست بای، گیم استاپ و حتی فروشگاه رسمی مایکروسافت، تنها پس از چند دقیقه کرش کردند و با باگ‌های مختلف، پروسه‌ی خریداری ایکس باکس سری ایکس/ ایکس باکس سری اس را برای مخاطبان دشوار کردند. در بسیاری از فروشگاه‌ها هرچقدر که مخاطبان نام کنسول‌ها را جست‌وجو می‌کنند، نمی‌توانند صفحه‌ی پیش‌خرید آن‌ها را بیابند. در فروشگاه‌های دیگر نیز برخی از افراد پس از رسیدن به صفحه‌ی پرداخت، بعضی از گیمرها شاهد حذف شدن کنسول‌ها از سبد خرید خود هستند. این در حالی است که از دیروز گزارش‌های مختلف خبر از این می‌دادند که هر خرده‌فروشی، تعداد کمتری از ایکس‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس سری اس را نسبت به پلی استیشن 5 و پلی‌استیشن 5 دیجیتالی برای پیش‌فروش دریافت کرده است.

ظاهرا مثل سونی که پیش‌فروش هر کنسول در هر فروشگاه برای هر شخص را محدود به یک عدد کرده بود، هر گیمر فقط توانایی پیش‌خرید یک ایکس‌باکس سری اس یا یک ایکس‌باکس سری ایکس را دارد. البته بعضی از افراد هم با تلاش‌های زیاد توانستند پیش‌خرید خود را قطعی کنند. اما مشکلات پیش‌آمده انقدر زیاد بود که برخی از تحلیل‌گرها می‌گویند درنهایت برخلاف وعده‌های داده‌شده، تفاوت زیادی بین سخت بودن پیش‌خرید پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس‌های نسل ۹ دیده نمی‌شود. زیرا افراد مختلف نیز فروش رسیدهای پیش‌خرید ایکس‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس سری اس با قیمت‌های بسیار زیاد را شروع کرده‌اند. رسیدهایی که باید امیدوار بود برای جلوگیری از این نوع سودجویی‌ها باطل شوند.

تصویر سایت مایکروسافت که در آغاز پیش فروش ایکس باکس های نسل 9 کرش کرده است


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده