// دوشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۱

تاد هاوارد: مایکروسافت قدیمی‌ترین و نزدیک‌ترین همکار ما در این صنعت است

تاد هاوارد اعلام کرده که در طول دوران حرفه‌ای خود با شرکت‌ها و استودیوهای بازی‌سازی بسیاری همکاری کرده، اما طولانی‌ترین و نزدیک‌ترین همکاری با مایکروسافت بوده است.

بعد از ظهر ۳۱ شهریور ماه بود که مایکروسافت به‌صورت کاملا غافل‌گیر کننده اعلام کرد شرکت بتسدا (Bethesda) را با ۷.۵ میلیارد دلار خریداری کرده است. این گفته بدین معنا است که تمامی استودیوها زیر مجموعه بتسدا و همچنین مجموعه‌های این شرکت به زیر مجموعه مایکروسافت اضافه می‌شوند. ازاین‌رو استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌باکس هم‌اکنون از ۱۵ عدد به ۲۳ عدد رسیده است.

تاد هاوارد، مرد شماره یک بتسدا، اعلام کرده که بسیار خوشحال است که تمام دوران حرفه‌ای خود را در بتسدا بوده و برای رساندن آن به نقطه فعلی، تلاش کرده است. اینکه در این راه تنها نبوده و با دوستان و خانواده خود آن را سهیم شده است. درادامه تاد هاوارد گفته که «در طول دوران حرفه‌ای خود با شرکت‌ها و استودیوهای بازی‌سازی بسیاری همکاری کرده‌ام، اما طولانی‌ترین و نزدیک‌ترین همکاری با مایکروسافت بوده است.» ازاین‌رو نظر خود را در ارتباط با اتفاق رخ داده، منتشر کرده است.

خرید بتسدا و همه بازی های معروف آن مثل اسکایریم توسط ایکس باکس مایکروسافت

 هدف بعدی ما با Oblivion این بود که بازی فراتر از یک پورت کامپیوتر باشد و بیشتر در نقش یک راهنما برای نسل بعد بازی‌های ویدیویی ظاهر شود

وی معتقد است که مسیر حرکت مایکروسافت و بتسدا در بعضی از موارد شبیه‌به یکدیگر است. او می‌گوید: «از ابتدا، ما بازی‌سازی بودیم که روی پی سی بازی می‌ساختیم. در سال ۱۹۹۹ دو اتفاق مهم رخ داد. اول اینکه وارد زیر مجموعه زنیمکس شدیم و اینکه مایکروسافت هم توسعه اولین کنسول خود را آغاز کرد. به یاد دارم که برای صحبت در مورد سخت‌افزار ایکس‌باکس به ردموند رفتم و برای عرضه Morrowind، بازی بعدی بتسدا، با آن‌ها صحبت کردم. من تاحدی مشکوک بودم که آیا Morrowind از نظر فنی ارزشش دارد؟ اما بیشتر نگران این موضوع بودم که ساخت یک بازی هاردکور نقش‌آفرینی و انتقال آن از یک تجربه کامپیوتر محور با موس و کیبورد، به کنترلر و نشستن روی مبل، آیا چیزی است که کاربران خواهان آن باشند؟»

در ادامه، مایکروسافت و تیم ایکس ‌باکس بر این باور بوده است که باید تجربه ذکر شده را در اختیار کاربران بگذاریم. درواقع مهم نیست که مخاطب چه پلتفرمی دارد و همه از تجهیزات و وسایل یکسانی استفاده نمی‌کنند، ازاین‌رو می‌توان ازطریق ساخت این بازی تجربه‌ی متفاوتی را ارائه داد. در ادامه Morrowind به یکی از بهترین بازی‌های پرفروش ایکس‌باکس، پس از Halo و سایر بازی‌های پی‌سی محور، تبدیل شد؛ محصولی که بعضی‌ها به آن باور نداشتند.

تاد هاوارد در ادامه صحبت‌های خود افزود «مایکروسافت در سریع‌ترین زمان ممکن ما را از ایکس ‌باکس 360 مطلع و خواست که جزوی از آن باشیم. هدف بعدی ما با Oblivion این بود که بازی فراتر از یک پورت کامپیوتر باشد و بیشتر در نقش یک راهنما برای نسل بعد بازی‌های ویدیویی ظاهر شود. سپس، به‌واسطه‌ی هر بازی‌ای که توسعه دادیم، از Fallout 3 گرفته تا Skyrim، توانستیم شرکت خود را گسترش دهیم و استودیوهایی را از نقاط مختلف جهان به خدمت بگیریم. همه‌ی ما بر این باور هستیم که دسترسی به یک بازی، پایه و اساس بازی‌سازی است و مهم نیست که روی پی‌سی، کنسول، موبایل یا حتی سرویس ابری باشد.»

کاراکتر Fallout 4 در حال قدم زدن در خیابان‌های تاریک محیط

 هر نسل و کنسول، مایکروسافت و بتسدا درکنار یکدیگر به تعامل رسیده و از عرضه ماد برای Fallout 4 روی کنسول که میلیاردها بار دانلود شده تا سخت‌افزارهای ایکس‌باکس سری ایکس | اس درکنار یکدیگر بوده‌اند

با هر نسل و کنسول، مایکروسافت و بتسدا درکنار یکدیگر به تعامل رسیده و از عرضه ماد برای Fallout 4 روی کنسول که میلیاردها بار دانلود شده تا سخت‌افزارهای ایکس‌باکس سری ایکس | اس درکنار یکدیگر بوده‌اند. پیشرفت تکنولوژی آن‌ها به بتسدا اجازه داده تا بتوانند محیط‌های وسیع و چشم نوازی را خلق کنند. تغییرات تکنولوژی و سخت‌افزاری فقط به پردازنده گرافیکی ختم نمی‌شود، بلکه از نظر CPU و استریمینگ هم کمک حال بتسدا بوده است. نکته جالب این است که مایکروسافت در زمینه بهینه‌سازی و پیشرفت موتور گرافیکی id Tech نقش داشته و تغییرات این موتور گرافیکی روی کیفیت Starfield و The Elder Scrolls VI هم تاثیر گذار بوده است.

در انتها تاد هاوارد گفت: «همانند سایر همکاری‌ها، ما عمیقا به پایه و اساس بازی‌سازی معتقدیم و کار ما فقط به یک کنسول یا یک صفحه‌نمایش ختم نمی‌شود؛ اینکه بازی‌ها به گیمرها متصل باشند و سرگرمی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورند. همچنین این عقیده را باید برای همه مهیا سازیم؛ مهم نیست کجا زندگی می‌کنید، چه پلتفرمی دارید، چه شخصی هستید یا اینکه صفحه‌نمایش شما چه اندازه‌ای دارد و با چه کنترلری بازی می‌کنید، باید این سرگرمی را در اختیارتان قرار دهیم.»

ازاین‌رو بتسدا ایکس‌باکس و مایکروسافت را بهترین همکار برای این مورد دانسته است تا بتوانند درکنار یکدیگر تجربیات سرگرم کننده‌ای را در اختیار کاربرانی قرار دهند که به‌دنبال بازی‌های با کیفیت هستند؛ بدون اینکه دغدغه‌ای برای پلتفرم بازی مورد نظر داشته باشند. همچنین تاد هاوارد به جایزه «دستاورد تمام دوران» در مراسم GDC اشاره کرد که به شوخی گفته بود «در تلاش است که بفهمد این دستاورد (Achievement) چند امتیاز دارد. در ادامه مایکروسافت کد یک بازی مخصوص را که به اسم تاد هاوارد ساخته شده بود، در اختیار وی قرار داد و تاد هاوارد با اجرا کردن آن، اچیومنتی را دریافت کرد که ۱۰۰۰ امتیاز داشت و اسم آن «تمام دوران» بود. 

وی امیدوار است که کاربران همچنان از آن‌ها حمایت کنند. نظر شما کاربران زومجی در مورد صحبت‌های تاد هاوارد چیست؟ 


منبع بتسدا
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده