// دوشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۸

مایکروسافت شرکت بتسدا و تمامی بازی های آن را خریداری کرد

در خبری شوکه‌کننده و عجیب، مایکروسافت به‌صورت رسمی اعلام کرد که شرکت بتسدا، همه‌ی استودیوهای بازی‌سازی و تک‌تک بازی‌های آن حالا جزو خانواده‌ی ایکس‌باکس هستند.

بازی‌های افسانه‌ای بتسدا همچون «اسکایریم» حالا به ایکس‌باکس گیم‌پس مایکروسافت می‌پیوندند

هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند که خریداری شدن ZeniMax Media که شرکت مادر بتسدا و تمامی استودیوهای بازی‌سازی آن به حساب می‌آید، اتفاقی بسیار بزرگ در دنیای بازی‌های ویدیویی است. ایکس باکس حالا صاحب بتسدا و آی‌پی‌هایی چون سری بازی The Elder Scrolls، «فال اوت»، «ولفنشتاین»، «دووم»، بازی Dishonored، بازی Quake و بازی Starfield شده است. اکنون ۲۳۰۰ کارمند اصلی بتسدا در سرتاسر دنیا دیگر کارمند مایکروسافت به حساب می‌آیند و استودیو Bethesda Softworks مثل همه‌ی استودیوهای متعلق به بتسدا همچون id Software، آرکین، ماشین‌گیمز، تانگو گیم ورکز، آلفا داگ، استودیو Roundhouse و شرکت ZeniMax Online به خانواده‌ی استودیوهای ایکس‌باکس پیوست.

با این اوصاف مایکروسافت حالا حق ساخت و عرضه‌ی تک‌تک بازی‌های محبوب و معروف بتسدا را دارد و این محصولات را احتمالا فقط برای کامپیوترهای شخصی و کنسول‌های ایکس‌باکس عرضه می‌کند. این اتفاق یکی از داغ‌ترین اخبار بازی در چند سال اخیر را تحویل گیمرها داد. مدتی قبل جف گراب گفته بود که مایکروسافت با مبلغی بسیار عظیم در حال انجام کاری مهم و فراتر از خرید یک استودیو است. حالا می‌دانیم که ایکس‌باکس مبلغ گسترده را خرج چه خریدی کرد. آن‌ها یک ناشر بسیار بزرگ، چندین و چند استودیو و تعداد زیادی از مجموعه بازی‌های بزرگ دنیای ویدیوگیم را به کنترل خود درآوردند. مایکروسافت حالا ۲۳ استودیو بازی‌سازی اختصاصی دارد.

بازی Starfield و بازی «الدر اسکرولز 6» که پیش‌تر قرار بود برای پلی استیشن 5 هم عرضه شوند، حالا احتمالا دیگر انحصاری‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس‌باکس سری اس و کامپیوترهای شخصی به حساب می‌آیند. البته برخی منابع می‌گویند که مایکروسافت قصد عرضه‌ی بازی‌های بتسدا روی پلتفرم‌های رقیب را نیز دارد.

مایکروسافت برای این خرید عظیم و تاریخی، مبلغ ۷.۵ میلیارد دلار را خرج کرد

خرید بتسدا و همه بازی های معروف آن مثل اسکایریم توسط ایکس باکس مایکروسافت


منبع News.Xbox
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده