نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰

فلش چطور می‌تواند تمام اعضای لیگ عدالت را به قتل برساند؟

فلش به‌طور مخفیانه، قدرتمندترین عضو تیم لیگ عدالت به حساب می‌آید و اگر اراده کند می‌تواند هرکسی را که در دنیای دی سی دوست دارد، به قتل برساند.

تا به امروز، لیگ عدالت در تمام داستان‌ها کاری کرده که بخش زیادی از اعضای گروهش، بسیار قدرتمندتر از چیزی که هستند، دیده بشوند؛ برخی از آن‌ها حتی می‌توانند از پایان جهان هم جان سالم به در ببرند. اما دراین‌میان، تنها یکی از اعضای گروه است که اگر بخواهد و خط قرمزهایش را زیر پا بگذارد، می‌تواند تک تک اعضای گروه خود را نابود کند؛ این عضو هم کسی نیست جز: فلش. قدرت‌های فلش بسیار زیاد هستند و اگر به‌دست افراد بدی بیفتند، نتیجه بسیار بد و خطرناکی دارد. همین سرعت ابرانسانی و ارتباطی که او با دنیای اسپید فورس دارد، در را به روی انواع و اقسام توانایی‌های مختلف باز می‌کند که او می‌تواند از هرکدام که دوست دارد، استفاده کند.

شخصیت فلش اگر بخواهد، می‌تواند با استفاده از ارتعاش در میان مولکول‌های خود، از درون اشیاء جامد یا حتی انسان‌ها، عبور کند. او با استفاده از سرعت بسیار زیاد خود می‌تواند به‌گونه‌ای حمله کند و با خشونت و قدرتی مشت بزند که ضربه‌های او دقیقا به اندازه ضربه‌هایی که سوپرمن وارد می‌کند، قدرت دارد. فلش اگر سرعت خود تا حد زیادی بالا ببرد، می‌تواند هزاران مشت و ضربه را به دشمن خود وارد کند؛ پیش از اینکه آن‌ها حتی متوجه شوند که مورد حمله قرار گرفته‌اند. این حرف به این معنی است که او می‌تواند موانع دفاعی بزرگی را هم به‌راحتی از بین ببرد. اما دراین‌میان، مهم‌ترین توانایی فلش این است که او می‌تواند محدودیت‌های زمان و مکان را از بین ببرد.

همین توانایی به او اجازه می‌دهد که در بعد زمان به گذشته برود و حتی او را تغییر دهد. یکی از معروف‌ترین خط داستانی‌هایی فلش هم مدرک محکمی بر داشتن این توانایی است. ایبارد ثاون یا همان ریورس فلشِ قاتل، بارها و بارها از توانایی سفر در زمان استفاده کرده است. اما مهم‌ترین نمونه‌ای که می‌توان برای آن آورد، همان ماجرایی است که به گذشته می‌رود و مادر بری آلن را، زمانی‌که او تنها یک کودک بود، به قتل می‌رساند. زمانی هم که خود بری تلاش می‌کند همه چیز را درست کند و مادرش را به زندگی بازگرداند، باعث به وجود آمدن رویداد فلش پوینت می‌شود. همین رویداد منجر به ایجاد تغییرات بسیار زیاد و مهمی در هسته اصلی دنیای دی سی شد.

Superman - Flash

البته با وجود تمام خساراتی که به وجود آمده بود، نقشه او برای نجات مادرش، از لحاظ فنی با موفقیت انجام شد. مادر بری در دنیایی که تغییر کرده بود، دوباره زندگی می‌کرد. همین اتفاق نشان می‌دهد که تغییر دادن گذشته، آن هم در این مقیاس، کاملا در حوزه اختیارات فلش است؛ به همین ترتیب هم او می‌تواند دیگران را با همین استراتژی مورد هدف قرار دهد. اگر شرایط به‌گونه‌ای پیش برود که فلش بخواهد به دنیا پشت کند، می‌تواند خیلی راحت اعضای لیگ عدالت را شکست دهد؛ بدون اینکه هیچکدام از آن‌ها حتی متوجه شود که فلش در حال انجام چه کاری است. فلش با رفتن به گذشته و پیدا کردن قهرمانان در آسیب‌پذیرترین زمان ممکن، می‌تواند به‌راحتی تک تک آن‌ها را از جریان زمان پاک کند و تهدید بالقوه آن‌ها را از بین ببرد.

او می‌تواند کال-ال را پیش از اینکه خانواده کنت پیدایش کنند، به قتل برساند؛ مطمئن شود که بروس در همان شبی که پدر و مادرش به قتل می‌رسند، کشته شود؛ حتی می‌تواند مانع از این شود که واندر وومن و آکوامن به دنیا بیایند. او می‌تواند مانع از این شود که گرین لنترن‌های مختلف، به حلقه‌های قدرت خود دسترسی پیدا کنند. درست همانند تغییرات تکان‌دهنده‌ای که دکتر منهتن در طی رویداد Doomsday Clock به وجود آورده بود؛ او با تغییر دادن گذشته به روش‌های خاص، مانع از به وجود آمدن میراث قهرمانان شده بود. فلش همیشه یک تهدید بسیار بزرگ و بالقوه به حساب می‌آید که هر لحظه می‌تواند تمام واقعیت‌ها را تغییر دهد.

برای همین هم این خیلی مهم است که فلش، از شخصیتی که باید همراه قدرت‌ها وجود داشته باشد، آگاهی کامل دارد. در بهترین حالت ممکن، او می‌تواند درست همانند کاری که ثاون کرده بود، با تغییر دادن گذشته، زندگی همه را نابود کند. در بدترین حالت ممکن هم می‌تواند یک سری واقعیت‌های دیگر را به وجود بیاورد و احتمالا خیلی چیزهای دیگر را نابود کند. در حقیقت، فلش اگر بخواهد می‌تواند یک تغییر دهنده واقعیت باشد؛ خوشبختانه برای تمام کسانی که در دنیای دی سی حضور دارند، او نمی‌خواهد تبدیل به چنین فردی شود.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده