نویسنده: میلاد فاطمی
// چهار شنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۱

شایعه: ایکس باکس سری ایکس در ابتدا قرار بود تابستان روانه بازار شود

در حالیکه همه منتظر فرا رسیدن تعطیلات سال میلادی و عرضه ایکس ‌باکس سری ایکس هستند، شایعه‌ای منتشر شده که مایکروسافت در ابتدا زمان دیگری را برای عرضه کنسول‌های خود انتخاب کرده بود.

رفته رفته با نزدیک شدن به روزهای تعطیلات سال میلادی، هیجان بین اهالی صنعت بازی‌های ویدیویی و به‌خصوص گیمرها به اوج خود رسیده است. پس از هفت سال تجربه و خاطره‌سازی با کنسول‌های نسل هشتم، زمان زیادی تا عرضه نسل جدید کنسول‌ها یعنی پلی‌ استیشن 5 و ایکس‌ باکس سری ایکس نمانده است.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا در جریان هستید که مدتی است شایعات زیادی حول یک نسخه ارزان‌تر از خانواده کنسول‌های نسل نهم مایکروسافت تحت عنوان ایکس‌باکس لاکهارت (ایکس‌باکس سری اس) به گوش می‌رسد. بر همین اساس اخیرا شایعاتی درخصوص احتمال معرفی رسمی این کنسول تا دو ماه آینده نیز شنیده شده است.

حال اما در جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، با استناد به گزارش تازه منتشر شده، به‌نظر می‌رسد مایکروسافت برای عرضه دو کنسول نسل نهمی خود در ابتدا بازه زمانی دیگری را انتخاب کرده بود.

برد سمز، گزارشگر Thurrot، مدعی شده است که ردموندی‌ها در ابتدا اواسط ماه اکتبر (اواخر مهرماه) را زمان عرضه کنسول ایکس‌باکس سری اس انتخاب کرده بودند. نکته جالب توجه این است که عضو اصلی و قدرتمندتر این خانواده یعنی Xbox Series X نیز قرار بود تنها به فاصله حدود دو ماه زودتر یعنی در ماه اوت (مرداد - شهریور) روانه بازار شود. 

بااین‌حال، اطلاعات بیشتری در این گزارش در رابطه با دلایل تغییر برنامه مایکروسافت که آیا عواملی چون همه‌گیر شدن ویروس کرونا در این تصمیم دخیل بوده یا مسائل درونی، اعلام نشده است. در انتها سمز نیز در خصوص کنسول لاکهارت تاکید کرده است با اینکه هنوز مایکروسافت زمان دقیقی برای رونمایی ایکس‌باکس سری اس در نظر نگرفته است، اما احتمالا به‌زودی شاهد معرفی رسمی آن خواهیم بود.

باید توجه داشته باشید که تمام این صحبت‌ها شایعه‌ای بیش نیست و تا زمان واکنش رسمی مایکروسافت نمی‌توان با اطمینان از صحت آن صحبت کرد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده