// سه شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۵

SSD ایکس باکس سری ایکس برای ارائه عملکردی پایدار و ثابت طراحی شده است

جیسون رونالد در جدیدترین مصاحبه‌ی خود اعلام کرده که هدف از طراحی SSD ایکس‌باکس سری ایکس ارائه عملکردی ثابت و پایدار است.

کنسول‌های پلی ‌استیشن 5 و ایکس ‌باکس سری ایکس از نظر سخت‌افزار تاحدودی شبیه به یکدیگر هستند. دراین‌میان، یکی از تفاوت‌های این دو کنسول، طراحی SSD است. SSD طراحی شده در پلی‌استیشن 5 روی کاغذ قادر به انجام کارهای خارق‌العاده‌ای است و می‌تواند تجربه‌ی بسیار خوبی را ارائه دهد. دراین‌میان هدف از طراحی SSD ایکس‌باکس سری ایکس چیست و چه ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد؟

طبق جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، جیسون رونالد، مدیر همکار بخش مدیریت برنامه مایکروسافت، در مصاحبه‌ی اخیر خود توضیحاتی را حول این موضوع ارائه کرده است. وی بر این عقیده است که مایکروسافت روی اعداد و ارقام تمرکز ندارد بلکه، «برخلاف رسیدن به آمار و ارقام مشخص، ما روی بهینه کردن تجربه سازنده تمرکز کرده‌ایم تا بتواند بهترین تجربه ممکن را در اختیار کاربران قرار دهد.» به‌عبارتی رونالد اعلام کرده که آن‌ها همیشه در مورد ارائه یک عملکرد ثابت و پایدار صحبت کرده‌اند.

جیسون رونالد در ادامه مصاحبه خود اعلام کرده که آن‌ها می‌توانستند از کلاک کردن سخت‌افزار خود استفاده کنند تا بتوانند حتی میزان ترافلاپس بیشتری را به‌دست بیاورند، اما واقعیت این است که انجام این کار، باعث می‌شد سازنده برای بهینه کردن بازی خود روی کنسول با چالش‌های مختلفی روبه‌رو شود. به گفته وی، این مورد به نظر زیاد مهم نمی‌رسد و مهم‌ترین چیز، تجربه‌ی گیمینگی است که سازنده برای مخاطب خلق می‌کند. 

جیسون رونال در طول صحبت‌های خود به مورد جالبی اشاره کرده است. وی گفته در معماری فعلی ایکس‌باکس سری ایکس که Xbox Velocity Architecture نام دارد، موارد بسیاری را باید درنظر گرفت و همه چیز SSD شخصی‌سازی شده NVMe نیست. به بیان دیگر، در تکنیک جدیدی که برای رفع فشار سخت‌افزار کنسول به کار گرفته شده، مدام فضای خالی در CPU به‌وجود می‌آید.

این کار باعث می‌شود تا عملکرد ورودی و خروجی به حداکثر برسد. جیسون رونالد می‌گوید:‌ 

ما می‌توانستیم بیش از نیمی از هسته‌های پردازنده کنسول را مورد مصرف قرار دهیم، اما این کار را نکردیم. ازاین‌رو ما سخت‌افزاری را طراحی کردیم تا وظیفه این بخش را برعهده بگیرد تا در نتیجه کار پردازنده کمتر شود. 

در انتها جیسون رونالد به DirectStorage اشاره کرده که کنسول دسترسی مستقیم کمتری به نظارت کننده NVMe دارد. ازاین‌رو مایکروسافت می‌تواند مدیریت کارآمدتری روی فرایند ورودی و خروجی داشته باشد. همچنین Sampler Feedback هم یکی دیگر از ویژگی‌های سخت‌افزاری ایکس‌باکس سری ایکس است اجازه می‌دهد تا سازنده‌ها به‌سرعت بافت‌های (تسکچر) گرافیکی بیشتری را بارگذاری کنند. 

مایکروسافت و سونی تابه‌امروز صحبت‌های مختلفی را روی سخت‌افزارهای خود انجام داده‌اند و هرکدام از آن‌ها به‌واسطه‌ی سخت‌افزار و SSD کنسول خود سعی دارند بهترین تجربه‌ی ممکن را در اختیار بازیکنان قرار دهند. بااین‌تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم که پس از عرضه کنسول‌های نسل نهمی، چه عملکردی را از خود به‌نمایش خواهند گذاشت. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟

 


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده