// چهار شنبه, ۴ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۱

معرفی ایرباد کاملا بی سیم PaMu Slide

ایرباد (Earbud) کاملا بی‌سیم Pamu Slide به‌ویژه به‌دلیل قیمت پایینی که نسبت به سایر رقبای مطرح بازار دارد می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای افرادی باشد که به‌دنبال خرید یک هدفون کاملا بی‌سیم هستند.

زمانی با ورود هدفون‌های بلوتوث به‌بازار تب‌وتاب جدیدی در میان علاقمندان به موسیقی آغاز شد. بااین‌حال هدفون‌های به اصطلاح بی‌سیم به‌دلیل محدودیت‌های تکنولوژی موجود دارای وقفه در پخش موسیقی بودند که باعث می‌شد تا برخی افراد با دیده‌ی تردید به آن‌ها نگاه کنند.

اکنون اما مدت‌ها از زمان ظهور اولین هدفون‌های بی‌سیم می‌گذرد و شاهد حضور فناوری‌‌های جدیدی تحت عنوان هدفون کاملا بی‌سیم استریو (True Wireless Stereo) هستیم. برخلاف هدفون‌های بی‌سیم قدیمی که داده‌ از گوشی به هدفون ارسال می‌شد و کاربر می‌توانست از موسیقی لذت ببرید، در هدفو‌ن‌هایی با فناوری کاملا بی‌سیم دو هدفون چپ و راست با استفاده از سیم به یکدیگر متصل نشده‌اند و در نتیجه تاخیر کمتری نسبه به هدفون‌های بی‌سیم دارند.

همین موضوع نه‌تنها استفاده از هدفون‌های کاملا بی‌سیم را نسبت به مدل‌های کلاسیک آسان‌تر کرده است بلکه امکان خرابی هدفون به‌خاطر قطع سیم را نیز منتفی می‌کند.

ایرباد روی گوش Pamu Slide

شارژر وایرلس پامو اسلاید امکان شارژ گوشی‌هایی را که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند هم فراهم کرده است. این شارژر ظرفیت ۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد

شرکت هنگ‌کنگی پادمیت با نام تجاری پامو در سال‌های اخیر فعالیت‌های مختلفی را در رابطه با تولید هدفون‌های کاملا بی‌سیم آغاز کرده است. یکی از محصولات شرکت پادمیت، Pamu Slide است که در حقیقت یک هدفون کاملا بی‌سیم با پشتیبانی از فناوری کوالکام aptX و پایه شارژر وایرلس است. بعد از باز کردن جعبه پامو اسلاید ابتدا با دو هدفون برای گوش چپ و راست و پایه‌ی نگه‌دارنده هدفون‌ها روبه‌رو می‌شوید.

طبق ادعای پادمیت، هدفون پامو اسلاید با هر بار شارژ کامل تا ۱۰ ساعت تجربه موسیقی را به ارمغان می‌آورد. این در حالی است که به‌لطف پایه‌ی نگه‌دارنده هدفون شما می‌توانید بعد از اتمام شارژ ایربادها، از پایه مانند یک پاوربانک برای شارژ استفاده کنید.

پایه‌ نگه‌دارنده پامو اسلاید همچنین یک شارژر وایرلس نیز است. در صورتی که گوشی هوشمند شما از شارژ بی‌سیم پشتیبانی کند، می‌توانید با برگرداندن این شارژر همراه، گوشی خود را شارژ کنید. البته نباید توقع یک پاوربانک قدرتمند با ظرفیتی بالا را از این شارژر داشته باشید. ظرفیت کلی این پاوربانک دو هزار میلی‌آمپر ساعت است. طبق ادعای پادمیت به‌لطف شارژر همراه تا ۵۰ ساعت امکان گوش دادن به موسیقی برای کاربران فراهم شده است.

گوشی در حال شارژ روی پاوربانک وایرلس

شارژر همراه پامو اسلاید به وسیله کابل USB تایپ سی شارژ می‌شود. شرکت پامو اعلام کرده است که به‌دلیل فناوری شارژ سریع با پنج دقیقه شارژ امکان یک ساعت گوش دادن به موسیقی فراهم می‌شود. برای جلوگیری از اتلاف انرژی هدفو‌ن‌ها امکان یکپارچه‌سازی خودکار (Auto Pair) و خاموش شدن خودکار را دارند. در نتیجه زمانی‌که ایرباد را روی شارژر قرار می‌دهید، به‌صورت خودکار ارتباط هدفون با گوشی قطع می‌شود.

کلید تاچ روی دو هدفون، امکان کنترل روی پخش یا قطع موسیقی و پاسخگویی به تماس‌ها را بدون برداشتن گوشی فراهم کرده است

از ایرباد Pamu Slide باید توقع صدایی در اندازه قیمت آن داشته باشید. این ایرباد از پلتفرم کدک aptX کوالکام برای پشتیبانی از فایل‌های صوتی ۱۶ بیتی استفاده می‌کند که در جایگاه پایین‌تری نسبت به کدک aptX HD با پشتیبانی از فایل‌های صوتی ۲۴ بیتی قرار می‌گیرد. بااین‌حال، زمانی‌که قیمت این هدفون کاملا بی‌سیم را با رقبا مقایسه می‌کنیم، تجربه‌ی شنیداری را مناسب ارزیابی می‌کنیم. خوشبختانه هدفون‌ها در زمان راه رفتن و دویدن جایگیری خوبی داخل گوش‌ها دارند.

برای خریداری این هدفون توجه داشته باشید که گوشی‌ شما از پلتفرم اندروید نسخه ۶ به بالا یا از iOS نسخه ۱۰ به بالا بهره‌ ببرد. برای استفاده از هدفون اول از همه از شارژ بودن پایه اطمینان حاصل کنید، سپس به محض خارج کردن هدفون‌ها از پایه، هدفون چپ (هدفون مستر)‌ وارد عملیات یکپارچگی با گوشی می‌شود.

 کار با موبایل و گوش دادن به آهنگ

با قرار دادن هدفون‌ها روی گوش‌های خود و بعد از اتصال ایرباد (Earbud) با گوشی اکنون می‌توانید با لمس دکمه تاچ روی ایربادها اقدام به کنترل موسیقی کنید.

ایرباد چپ تاچایرباد راستتاچ
اجرا / توقفیک بار لمساجرا / توقفیک بار لمس
دستیار صوتیدوبار لمسآهنگ بعددوبار لمس
پاسخ به تماسیک بار لمس (در حالت تماس)پاسخ به تماسیک بار لمس (در حالت تماس)
رد تماسدوبار لمسرد تماسدوبار لمس
کاهش صدافشار طولانی مدت تاچ‌افزایش صدافشار طولانی مدت تاچ‌

ایرباد کاملا بی‌سیم PaMu Slide اکنون در دو رنگ سفید و مشکی روانه بازار شده است. امکان استفاده از یک ایرباد نیز برای علاقمندان وجود دارد. برای این کار بهتر است تا هدفون سمت چپ (هدفون مستر)‌ را داخل گوش خود قرار دهید. با توجه به قرارگیری میکروفون در پایین ایرباد، بهتر است تا مراقب باشید لاله گوشتان روی میکروفون را نپوشاند.

در مجموع PaMu Slide را می‌توانیم محصولی ارزان‌تر نسبت به سایر رقبا در بازار ایربادها معرفی کنیم. محصولی که در کنار تجربه شنیداری برای علاقمندان به موسیقی، امکاناتی نظیر شارژر همراه وایرلس را نیز برای شارژ گوشی و ایربادها فراهم کرده است.

عکاس: کاوه رخشنده


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده