نویسنده: رضا اسکندری
// یکشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

دیوید لینچ انیمیشن کوتاه (Fire (Pozar را به‌صورت رایگان منتشر کرد

انیمیشن کوتاه دیوید لینچ به‌نام (Fire (Pozar، محصول سال ۲۰۱۵، برای تماشای رایگان آن به‌صورت آنلاین در دسترس قرار گرفت.

دیوید لینچ هدیه‌ایی که طرفداران او مدت‌ها منتظرش بودند را به آن‌ها داد؛ تماشای آنلاین و رایگان انیمیشن کوتاه او به نام (Fire (Pozar از سال ۲۰۱۵ تا به امروز، امکان‌پذیر نبود. دیوید لینچ در ابتدا اعلام کرد که این انیمیشن در سال ۲۰۱۵ محصول همکاری بین او و موسیقی‌دان لهستانی آمریکایی، مارک زبروفسکی، است و از این هفته، در کانال یوتیوب او (David Lynch Theater) در دستسرس علاقه‌مندان خواهد بود. دیوید لینچ از کانال یوتیوب خود در این ماه برای اعلام وضعیت آب و هوای لس آنجلس، بارها استفاده کرده است.

fire pozar

زبروفسکی و لینچ قبلا در ساخت آلبوم موسیقی «Polish Night Music» که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد، همکاری داشته‌اند. این دو یک سال قبل از آن با یکدیگر آشنا شدند؛ زمانی‌که دیوید لینچ او را به‌عنوان مترجم خود در زمان فیلم‌برداری فیلم «‌Inland Empire»، در شهر لادز لهستان استخدام کرد. دیوید لینچ نخستین اطلاعات انیمیشن (Fire (Pozar را در سال ۲۰۱۵ در دانشگاه موسیقی در اختیار طرفداران قرار داد و گفت:

تمام برنامه‌ی ما این بود که من از اهداف و اطلاعات این پروژه چیزی را با شما در میان نگذارم و مارک هم به شیوه‌ی خودش تصاویری را برای شما خلق کند ولی به شما میگویم که این یک تجربه‌ی بسیار عالی و موفقیت آمیز بود و من عاشق موسیقی‌هایی هستم که مارک برای گروه ارکستر پندرسچی، ساخته است.

همچنین مارک زبروفسکی درباره‌ی این انیمیشن صحبت کرد و گفت:

من فکر می‌کردم که این انیمیشن به یک اثر بسیار غمگین و شاعرانه تبدیل شود، من به‌صورت غیر صریح تلاش می‌کردم که کارهایی که دیوید درحال انجام آن‌ها بود را به بیننده نشان دهم؛ برای مثال در لحظاتی از انیمیشن شما با چیزی مانند طوفان تگرگ روبه‌رو می‌شوید که من سعی کردم با نت‌های بسیار آرام آن را همراهی کنم و رفته رفته این نت‌های آرام را با نت‌‌های در حال افزایش تلفیق کردم که مدام درحال بالا رفتن هستند.

درحالی‌که این انیمیشن در سال‌های گذشته منتشر شده است، ولی از اول خرداد (۲۰ می)، به‌صورت آنلاین در یوتیوب، در دسترس کاربران قرار گرفته است. نتفلیکس (Netflix)، انیمیشن سیاه و سفید دیوید لینچ به‌نام «What Did Jack Do» در سال ۲۰۱۷ ساخته شده بود را در بهمن ماه پخش کرد. آخرین اثر بزرگ دیوید لینچ به‌نام «Twin Peaks: The Return» بود که پخش این سریال در سپتامبر ۲۰۱۷ (شهریور ۱۳۹۶) به پایان رسید. همچنین هنوز لینچ خبر تازه‌ای در رابطه با ادامه ساخت سریال Twin Peaks ارائه نداده است.

با شیوع ویروس کرونا در آمریکا، دیوید لینچ، در قرنطینه‌ی خانگی در لس آنجلس به سر می‌برد؛ این موضوع باعث می‌شود که او زمان زیادی را در اتاق کار خود سپری کند. در بهمن ماه سال گذشته، دیوید لینچ ازطریق برنامه‌ی VICE در گفت‌و‌گویی اعلام کرد که امیدوار است مردم از این زمان قرنطینه استفاده کنند تا از لحاظ ذهنی خود را تقویت کنند و همچنین با نزدیکان خود مهربان‌تر باشند. او در ادامه گفت: پس از خاتمه یافتن ویروس کرونا شاهد یک دنیای تازه و هوشمند‌تر خواهیم بود.

انیمیشن کوتاه (Fire (Pozar را می‌توانید در این‌جا مشاهده کنید.

دانلود از آپارات


منبع IndieWire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده