نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۱

دیوید لینچ از شرایط دنیا پس از ویروس کرونا می‌گوید

به اعتقاد دیوید لینچ، مردم بعد از پشت‌سر گذاشتن روزهای شیوع کرونا روش زندگی خود را تغییر خواهند داد و به شکل بهتری زندگی خواهند کرد.

دیوید لینچ این روزها مثل خیلی از مردم در قرنطینه‌ی خانگی به‌سر می‌برد و درون منزل خود واقع در لس‌آنجلس به کارهای شخصی‌اش می‌پردازد. این کارگردان بزرگ به‌تازگی به‌سراغ گفتگو با وایس رفته و نظرات جالبی را پیرامون دنیای بعد از ویروس کرونا مطرح کرده است.

لینچ در مورد این روزها می‌گوید:

نحوه‌ی زندگی من تفاوت خاصی با گذشته پیدا نکرده و همان کارهای قبلی را انجام می‌دهم. از خواب بلند می‌شوم، قهوه‌ای درست می‌کنم، کمی به مدیتیشن می‌پردازم و سپس به‌سراغ کارهای خود می‌روم.

البته منظور لینچ از کار، فعالیت‌های سینمایی نیست که او مدتی قبل از آن خداحافظی کرد، بلکه او این روزهایی به کارهایی مثل ساخت چراغ برای منزل خود مشغول است:

در حال تدارک دو عدد چراغ دیواری برای منزل هستم و برای همین با چیزهایی مثل لامپ، الکتریسیته و رزین پلی‌استر و مواردی مثل این‌ها سر و کار دارم.

جریان الکتریسیته را می‌توان یکی از المان‌های پررنگ فیلم‌های لینچ دانست و او در روزهایی که جهان درگیر کووید 19 شده است، الکریسیته را عاملی مهم برای برقراری ارتباط بین مردم در سراسر دنیا می‌داند. لینچ در ادامه‌ی صحبت‌های خود می‌گوید:

ما انسان‌ها به دلایل مختلف در مسیری اشتباه حرکت می‌کردیم و ناگهان مادر طبیعت از راه رسید و گفت: «دیگه کافیه، باید جلوی این نحوه‌ی زندگی رو گرفت» و پس از آن هم اتفاقاتی افتاد که تأثیرات آن به این زودی‌ها از بین نخواهد رفت و در نهایت باعث می‌شود انسان‌ها به تفکرات جدیدی برسند.

لینچ امیدوار است مردم پس از خروج از قرنطینه، حالت روحی و معنوی بهتری نسبت به قبل پیدا کنند و با یکدیگر بسیار مهربان‌تر باشند:

دنیای پس از ویروس کرونا دنیایی متفاوت خواهد بود، دنیایی بسیار هوشمندانه‌تر. راه‌حل‌هایی برای مبارزه با این مشکلات فراهم خواهد شد و زندگی مردم هم خیلی خوب پیش می‌رود. فیلم‌های سینمایی بازخواهند گشت و در مجموع همه‌چیز سر جای خود برمی‌گردد، آن هم خیلی بهتر از قبل.

کارگردان جاده مالهالند (Mulholland Drive) و تویین پیکس (Twin Peaks) در پاسخ به این سؤال که مردم در روزهای خانه‌نشینی می‌توانند به‌سراغ چه کارهایی بروند هم چنین می‌گوید:

آن‌ها می‌توانند طراحی و نقاشی کنند، چیزهای کوچکی بسازند، شعر و ترانه بنویسند، به‌سراغ نوشتن داستان‌هایی بروند که بعدها به فیلمنامه تبدیل شوند، دور هم به انجام بازی بپردازند و خود نیز بازی‌های جدیدی خلق کنند. خیلی کارها را می‌توان در فضاهای کوچک انجام داد و مثلاً می‌شود دستور غذاهای جدیدی را تدارک دید و به‌سراغ پختن آن‌ها رفت. در مجموع این فرصت خوبی است که به‌سراغ کارها و تجربه‌های مختلفی برویم.

نظر شما همراهان زومجی در مورد صحبت‌های دیوید لینچ چیست؟ شما هم تصور می‌کنید دنیای پس از کرونا متفاوت خواهد بود یا فکر می‌کنید مردم خیلی زود همه‌چیز را فراموش می‌کنند و دوباره به‌سراغ سبک زندگی معمولی خود می‌روند؟


منبع IndieWire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده