نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

طراحی دکوراسیون خانه‌ های دوبلکس مدرن

درحالی‌که امروزه بیشتر از سبک خانه‌های دوبلکس استفاده می‌شود در این مقاله به طراحی دکوراسیون خانه‌های دوبلکس مدرن و مجلل می‌پردازیم و به نکته‌ها و ایده‌های جالب برای طراحی دکوراسیون اشاره می‌کنیم.

شاید در دهه‌های گذشته خانه‌های دوبلکس کمتر از امروز بودند، چرا که در ابتدا این نوع از خانه‌ها تنها در متراژهای بالا اجرا می‌شدند، اما امروزه استفاده از سبک خانه‌های دوبلکس بسیار بیشتر از گذشته شده است. این روزها در خانه‌هایی با متراژهای نه چندان زیاد نیز سبک دوبلکس استفاده می‌شود. همین موضوع دلیل خوبی بود برای اینکه در این مقاله از آدرس کمی‌به طراحی دکوراسیون خانه‌های دوبلکس مدرن و مجلل (کلاسیک) بپردازیم و ایده‌ها و نکاتی برای دکوراسیون خانه‌های دوبلکس مدرن مطرح کنیم.

تعریف دقیق از یک خانه دوبلکس

این روزها اکثر خانه‌هایی که ساخته می‌شوند در قالب خانه‌های آپارتمانی هستند و برخی از خانه‌ها نیز در شکل‌های ویلایی و دوبلکس ساخته می‌شوند. خانه‌های دوبلکس معمولاً در دو طبقه دیوار به دیوار در بالای هم ساخته می‌شوند، اما این دو طبقه یک خانه محسوب می‌شوند که ازطریق پله به هم ارتباط داده شده‌اند.درحال حاضر می‌توانید برای رهن کامل آپارتمان در تهران با این سبک براحتی اقدام کنید تنها باید در مناطق خاص به‌دنبال آن‌ها باشید.

چرا خانه‌های دوبلکس با عنوان خانه‌های مجلل شناخته می‌شوند؟

در دهه‌های اخیر ایده منازل دوبلکس عموماً (نه همیشه) در منازلی با طراحی لوکس و مجلل مورد استفاده قرار می‌گرفت. به همین دلیل است که عبارات طراحی دوبلکس و طراحی مجلل عموماً با هم همراه می‌شوند. ممکن است با دیدن خانه‌های دوبلکس قدیمی‌این ایده در ذهن شما به وجود آمده باشد که در گذشته چنین چیزی نبوده، اما نباید فراموش کنید که طراحی دکوراسیون این منازل قدیمی‌در زمان خودشان احتمالاً مجلل به نظر می‌رسیده اند و شاید امروز دیگر نتوانیم طراحی آن‌ها را مجلل و لوکس بدانیم.

خانه‌های دوبلکس

اما امروز اوضاع فرق کرده است!

همان‌طور که اشاره کردیم ایده منازل دوبلکس این روزها در خانه‌هایی با متراژ پایین نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین احتمالاً در بسیاری از موارد خانه‌های دوبلکس مدرن جایگزین خانه‌های دوبلکس مجلل (کلاسیک) خواهد شد. ذات و فلسفه طراحی دکوراسیون مجلل استفاده از المان‌های کلاسیک و وسایل دکوراتیو پرتعداد و پرزرق و برقی را می‌طلبد که عموماً نیاز به هزینه‌های نسبتاً زیادی هم دارند.

این در حالی است که در طراحی دکوراسیون مدرن معمولاً به‌سادگی و کاربردی بودن طراحی تأکید می‌شود و نیازی به عناصر دکوراتیو پر هزینه در این سبک وجود ندارد. البته در دنیای طراحی دکوراسیون قانونی در مورد استفاده از طراحی مدرن در خانه‌های دوبلکس کوچک یا استفاده از طراحی مجلل در خانه‌های دوبلکس بزرگ وجود ندارد و انتخاب بین این دو سبک تنها به بودجه مورد نظر و سلیقه شما بستگی دارد؛ اما در مجموع در خانه‌های دوبلکس با متراژ پایین بهتر است از سبک طراحی مدرن استفاده کنید. این توصیه با درنظرگرفتن بودجه مورد نیاز و کاربردی بودن فضای خانه در سبک طراحی مدرن ارائه می‌شود.

در انتخاب سبک طراحی، نوع دوبلکس را در نظر بگیرید!

خانه‌های دوبلکس به چند نوع تقسیم می‌شوند. ممکن است بخواهید با درنظرگرفتن انواع این خانه‌های دوست داشتنی تصمیم خود را در مورد طراحی خانه دوبلکس مدرن یا مجلل (کلاسیک) تغییر دهید.

خانه‌های دوبلکس به‌طور کلی به 2 دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

خانه‌های دوبلکس استاندارد

طراحی مدرن کاملاً برای این خانه‌های دوبلکس مناسب است، چرا که معمولاً این خانه‌ها در طبقات بالای ساختمان‌های بسیار بلند ساخته می‌شوند. به‌خصوص به این دلیل که معمولاً متراژ این خانه‌ها چندان زیاد نیست سبک طراحی مدرن توصیه ما خواهد بود.

خانه‌های دوبلکس معکوس

این خانه‌ها دقیقاً نسخه مخالف دوبلکس‌های استاندارد هستند. خانه دوبلکس معکوس در طبقه پایین این ساختمان‌ها طراحی می‌شوند. معمولاً در این خانه‌ها دسترسی به بخش‌هایی همچون پاسیو، حیاط خلوت و حیاط وجود دارد. در چنین خانه‌های دوبلکسی از هر دو سبک طراحی می‌توانید استفاده کنید و این موضوع کاملاً به متراژ خانه، سلیقه شما و بودجه مورد نظر بستگی دارد.

نکته: البته چنین چیزی از نظر طراحان داخلی کاملاً رد شده یا پذیرفته نیست، اما در خانه‌های دوبلکس می‌توان از تلفیق سبک‌های طراحی نیز استفاده کرد، به این معنی که در یک طبقه از دکوراسیون مجلل و در طبقه دیگر از طراحی مدرن استفاده شود؛ اما این کار بهتر است حتماً با مشورت یک متخصص طراحی داخلی انجام شود.

خانه‌های دوبلکس

راهنمای طراحی و چیدمان خانه‌های دوبلکس مدرن

درنهایت نکاتی کاربردی در مورد طراحی و چیدمان خانه‌های دوبلکس و مدرن ارائه می‌دهیم.

اولین موردی که باید به آن توجه کنید استفاده بهینه از آلمان‌های تزئینی است. این عناصر دکوراتیو می‌توانند در تعداد کم در طراحی مدرن خانه‌های دوبلکس مورد استفاده قرار گیرند، اما استفاده از آن‌ها باید هوشمندانه باشد.

از طرفی در انتخاب لوازم خانه نیز باید به‌سادگی و کاربرد آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

نکته بعدی و مهم‌ترین نکته، استفاده از رنگ‌های روشن در خانه‌های دوبلکس مدرن است. 2 نکته باعث می‌شود که رنگ روشن انتخاب مناسب تری برای منازل دوبلکس مدرن باشد. نکته اول درنظرگرفتن این موضوع است که این سبک طراحی بیشتر در خانه‌های دوبلکس با متراژ کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ‌های روشن و به‌ویژه رنگ سفید عاملی است که باعث می‌شود فضای خانه بزرگ‌تر به نظر برسد.

نکته دوم موضوع نور خانه است. نور در خانه‌های دوبلکس حرف اول را می‌زند؛ و رنگ‌های روشن و رنگ سفید برای نورگیر بودن خانه حرف اول را می‌زنند.

بدون درنظرگرفتن این موارد، رنگ‌های روشن و به‌ویژه رنگ سفید، بهترین انتخاب برای خانه‌هایی با سبک مدرن محسوب می‌شود، بدون اینکه به دوبلکس بودن خانه توجه کنیم.

به‌عنوان نکته پایانی در نظر داشته باشید که استفاده از رنگ‌های روشن و رنگ سفید در این سبک به‌معنی عدم وجود سرزندگی در طراحی نیست. می‌توان از رنگ‌های شاد و المان‌هایی با طراحی چوب در المان‌های دکوراتیو، مبلمان، فرش، لوستر یا نقش و نگارهای برخی از دیوارها استفاده کرد تا حس سرزندگی به طراحی این خانه‌های دوبلکس دوست داشتنی تزریق شود.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده