نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۰

آیا نگرش ترامپ به دنیای کریپتو و کیف پول تغییر کرده است؟

«کیف پول» در این مقاله، دیدگاه سابق و دیدگاه جدید ترامپ درخصوص رمزارزها را بررسی کرده است.

در چند روز اخیر اخباری مبنی بر اینکه ترامپ (رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا و اصلی‌ترین گزینه جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2024) دیگر ضد بیت کوین نیست بلکه از این ارز دیجیتال می‌توان برای ادامه زندگی کمک گرفت، منتشر شده است. ریشه چنین اخباری در مصاحبه‌ای است که ترامپ اخیراً در آن از دیدگاه جدید خود در ارتباط با دنیای کریپتو پرده برداشته است. ترامپ که قبلاً از بیت کوین به‌عنوان نوعی کلاهبرداری یاد می‌کرد، حال ادعا کرده که با پذیرش گسترده این رمزارز از سوی مردم نیازمند قانون‌گذاری جدیدی نسبت به آن هستیم؛ اما آیا این موضوع صرفاً یک وعده انتخاباتی است تا طرفدران دنیای کریپتو را به سمت خود جذب کند؟! با ما همراه باشید تا در ارتباط با تغییر نگرش ترامپ نسبت به رمزارزها آگاهی بهتر و بیشتری کسب کنید.

دیدگاه سابق ترامپ در ارتباط با رمزارزها

اگر نگاهی به دیدگاه‌های ترامپ در 5 سال گذشته داشته باشیم، مطمئناً او را در ردیف یکی از منتقدان و مخالفان اصلی دنیای کریپتو به شمار خواهیم آورد. در سال 2021 بود که ترامپ به‌طور کاملاً عمومی از بیت کوین به‌عنوان یک کلاهبرداری یاد کرد و چنین گفت:

«به نظر می‌رسد که رمزارز بیت کوین یک کلاهبرداری باشد. من چندان تمایلی به استفاده از بیت کوین ندارم؛ چراکه این ارز دیجیتال در حال رقابت با دلار است! من همواره بر این نکته تاکید داشته‌ام که می‌خواهم دلار ارز اول موجود در جهان باشد که در مراودات تجاری و عادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

ترامپ همچنین در سال 2019 و زمانی‌که همچنان بر کرسی ریاست جمهوری ایالات متحده تکیه زده بود، نقد آشکاری نسبت به ارزهای دیجیتال داشت و در یک مصاحبه دیدگاه خود را برای مردم ایالات متحده روشن ساخت:

«من هیچگاه طرفدار بیت کوین و همچنین سایر ارزهای رمزپایه که پول به شمار نمی‌روند، نخواهم بود؛ چراکه دارای ارزش زیربنایی نبوده و نوسانات قیمتی بسیار زیادی دارند.»

با این وجود به نظر می‌رسد که دیدگاه ترامپ از سال 2022 نسبت به دنیای کریپتو با تغییراتی همراه بوده است؛ چراکه او در سال 2022 از مجموعه توکن غیرمثلی خود پرده برداشت و علاوه‌بر چنین موضوعی، شرکت آرکهام اعلام کرده است که یک کیف پول منتسب به شخص ترامپ در ماه دسامبر سال 2022 معادل 2.4 میلیون دلار، اتر به فروش رسانده است.

مصاحبه جدید ترامپ درباره ارزهای دیجیتال

براساس آنچه که در بلاگ اخبار صرافی کیف پول من نوشته شده است، ترامپ در مصاحبه اخیر خود و در پاسخ به سؤال مجری فاکس نیوز در ارتباط با این موضوع که آیا قدم منطقی بعدی ایالات متحده پذیرش بیت کوین است؟ پاسخ داد:

«من همواره به دلار به‌عنوان یک ارز حقیقی و واقعی اعتقاد داشته‌ام؛ اما در حال حاضر واقعیت ماجرا به شکل دیگری رقم خورده و بخش قابل توجهی از مردم در حال استفاده از بیت کوین و ارز دیجیتال در روابط فی‌مابین خود هستند. صادقانه باید اعتراف کنم که بیت کوین در حال حاضر جایگاه ویژه خود در میان مردم را پیدا کرده و احتمالاً لازم است که مورد قانون‌گذاری قرار بگیرد. این یک واقعیت است که روزانه تمایل افراد برای انجام پرداخت‌ها با بیت کوین افزایش پیدا می‌کند و زمانی‌که این مسئله برای شما موضوع جذابی است، من هم به نحوی با آن کنار خواهم آمد.»

در تحلیل چنین مصاحبه‌ای برخی از کارشناسان سیاسی معتقد هستند که این تغییر موضع به‌دلیل کناره‌گیری ویوک راماسوامی از نامزدی ریاست جمهوری ایالات متحده بوده است؛ چراکه وی را می‌توان یکی از طرفداران اصلی بیت کوین و مخالف جدی رمزارزهای بانک مرکزی به شمار آورد. جالب است بدانید که راماسوامی چندی پیش اعلام کرد که به نفع ترامپ کناره‌گیری کرده است. ناگفته نماند که ترامپ در مصاحبه‌ای که در ژانویه داشت در ارتباط با ارزهای دیجیتال بانک مرکزی اعلام کرده بود که در صورت انتخاب مجدد، هیچگاه اجازه انتشار چنین ارزهایی را نخواهد داد. ترامپ در ارتباط با ارزهای دیجیتال بانک مرکزی چنین اظهارنظر کرد:

«ارز دیجیتال بانک مرکزی کنترل مطلق بر پول شما را به دولت فدرال ما می‌دهد؛ یعنی آن‌ها می‌توانند بدون آن که شما متوجه شوید، پول‌تان را بگیرند.»

تاثیر انتخابات آمریکا بر ارزهای دیجیتال

احتمالاً با مطالعه مطالب فوق و نقش تأثیرگذار ایالات متحده در دنیای کریپتو این سؤال را از خود بپرسید که انتخابات ایالات متحده قادر است چه تاثیری روی مارکت رمزارزها داشته باشد؟! در پاسخ به این سؤال، اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید به این موضوع مربوط می‌شود که کشور آمریکا دارای قوی‌ترین اقتصاد در جهان است و تا به امروز نیز بیشترین سهم را از تولید ناخالص ملی داشته است؛ این موضوعات سبب شده تا هر رویداد سیاسی مهمی که در این کشور برگزار می‌شود، بر بازارهای مالی و به‌ویژه بازار ارز دیجیتال تاثیرات چشمگیری داشته باشد.

انتخابات ریاست جمهوری را می‌توان مهم‌ترین رویداد سیاسی موجود در کشور آمریکا به شمار آورد که با نزدیک شدن به موعد برگزاری آن تریدرها و سرمایه‌گذاران باید به دقت آن را زیر نظر بگیرند تا زودتر از سایر تریدرها نسبت به تحولات حقوقی و قانونی احتمالی مرتبط با ارزهای دیجیتال آگاهی پیدا کنند. طبیعتاً اگر فردی در آمریکا بتواند مسند ریاست جمهوری تکیه زند که موافق رمزارزهاست، چنین موضوعی مطمئناً تاثیرات بسیار مثبتی روی قیمت رمزارزها خواهد داشت.

آینده ارزهای دیجیتال در گرو پذیرش سیاستمداران

کیف پول من در ادامه تحلیل تغییر نگرش ترامپ چنین نوشته است که برخی از حامیان دنیای کریپتو در کنگره اعلام کرده‌اند که اگر دولت دوم ترامپ شکل بگیرد، این موضوع می‌تواند نگرش مثبت‌تری نسبت به دنیای کریپتو در دنیا ایجاد کند. البته به نظر بسیاری از کاربران پلتفرم X (توئیتر سابق) تغییر نگرش ترامپ به دنیای کریپتو ممکن است صرفاً یک تاکتیک انتخاباتی برای جذب آرا باشد؛ چراکه او همچنان یکی از بزرگ‌ترین طرفداران دلار به‌عنوان ارز جهانی است.

به نظر عده‌ای از تحلیل‌گران این تغییر نگرش احتمالا به‌دلیل فشارهای افزایش موجود از جانب جامعه کریپتو و حامیان سیاسی ترامپ بوده و همین موضوع سبب شده تا او در سخنرانی اخیر خود نظرات ملایم‌تری نسبت به خرید بیت کوین و خرید ارز دیجیتال از خود نشان دهد و ادعا کند که لازم است یک نهاد نظارتی برای رمزارزها شکل گرفته و در ارتباط با آن‌ها قانون‌گذاری صورت گیرد.

بلاگ کیف پول من؛ بروزترین بلاگ فارسی در ارتباط با اخبار و مقالات آموزشی کریپتو

همان‌طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، مطالب فوق از بلاگ صرافی ایرانی کیف پول من استخراج شده است که جامع‌ترین بلاگ فارسی موجود برای دریافت اخبار دست اول و همچنین دسترسی به اطلاعات عمومی در ارتباط با بخش‌های مختلف دنیای کریپتو است. در ارتباط با تغییرات دیدگاه‌های ترامپ نسبت به دنیای کریپتو نیز مجددا باید متذکر این نکته شد که این تغییر نمونه کوچکی از تعامل سیاستمداران با پدیده‌های نوین مالی بوده که چنین امری می‌تواند اقتصاد جهانی را متحول سازد. مطمئناً آینده رمزارزها در گرو این مسئله است که رهبران جهانی چه برخوردی با دنیای کریپتو دارند و نظرات فعلی ترامپ را می‌توان نقطه عطفی برای پذیرش و رشد استفاده از ارزهای دیجیتالی به شمار آورد. اگر به‌دنبال آن هستید که اطلاعات کامل‌تری نسبت به صحبت‌های دوپهلو ترامپ نسبت به دنیای کریپتو و به‌ویژه بیت کوین به‌دست آورید، فقط کافی است سری به بلاگ کیف پول من بزنید تا جدیدترین اخبار دنیای کریپتو به همراه تحلیل کارشناسانه آن‌ها در اختیارتان قرار بگیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده