نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

تعداد مشترکین سرویس نینتندو سوییچ آنلاین به ۱۵ میلیون نفر رسید

سرویس نینتندو سوییچ آنلاین در عرض ۱۲ ماه تعداد مشترکین خود را به دو برابر افزایش داد؛ مشترکینی که اقدام به تمدید سرویس خود کرده‌اند.

سرویس اشتراک Nintendo Online در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد. سرویس آنلاین بازی‌های سوییچ، علاوه‌بر تجربه‌ی بازی‌های آنلاین، امکان دسترسی به فایل‌های ذخیره‌شده در حافظه کلاود، پیشنهادها و بازی‌های ویژه را برای مشترکین خود فراهم می‌کند. این سرویس در مقایسه با رقبای خود یعنی Xbox Game Pass و PS Plus از محبوبیت بالا و هزینه‌های نسبتاً کمتری برخوردار است.

براساس اعلام شرکت نینتندو، سرویس اشتراک Nintendo Online در ماه ژانویه به رکورد ۱۵ میلیون مشترک دست پیدا کرده است. این میزان در موعد مشابه سال گذشته، به رقم ۸ میلیون نفر رسیده بود. شونتارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa)، مدیر کل شرکت نینتندو در خلال گزارش مالی این هفته‌ی خود، از مشترکین سرویس نینتندو آنلاین به عنوان «بخش قابل توجهی از جامعه‌ی کاربران این کنسول» یاد می‌کند. این صحبت‌ها زمانی مطرح می‌شوند که نینتندو چندی پیش رسماً اعلام کرد کنسول سوییچ به سومین کنسول خانگی پرفروش این شرکت تبدیل شده است. بر اساس داده‌های موجود، آمار فروش کنسول سوییچ به لطف عملکرد فراتراز حد انتظار خود در ایام تعطیلات آخر سال، با عبور از رقم خیره‌کننده‌ی ۵۲ میلیون نسخه در سرتاسر جهان، موجب شد تا این شرکت در پیش‌بینی سود به‌دست آمده‌ی خود تجدید نظر کند.

این اعداد و ارقام بدین معناست که تقریباً ۲۹ درصد از دارندگان کنسول‌های نینتندو سوییچ، اقدام به خرید سرویس اشتراک نینتندو آنلاین کرده‌اند. مطمئناً یکی از مهم‌ترین دلایلی که موجب رقم خوردن این موفقیت شده است، عرضه‌ی کنسول‌های کوچکتر و ارزان‌قیمت‌تر Nintendo Switch Lite بود که گیمرهای به‌مراتب بیشتری را به اکوسیستم نینتندو آورده و به یک محصول بسیار محبوب تبدیل شد.

یکی دیگر از دلایلی که موجب جذب مخاطبان بیشتر به سرویس آنلاین نینتندو شده است، اضافه شدن بازی‌های کنسول SNES به این بستر بود. نینتندو سال گذشته ۲۰ بازی منتخب از این‌کنسول را به انتخاب طرفداران به‌سرویس اشتراک آنلاین خود اضافه کرد. ازجمله‌ی این‌موارد می‌توان به Star Fox، Super Metroid و Super Mario World اشاره کرد. این شرکت از آن تاریخ تاکنون، با اضافه کردن بازی‌های بیشتر به مجموعه‌ بازی‌های سرویس خود، کاربران را برای تمدید اشتراک خود ترغیب کرده است. شونتارو فوروکاوا در بخشی از گزارش خود به این موضوع اشاره می‌کند:

درحالی که اعضای جدید این سرویس همچنان درحال اضافه شدن هستند، شماری از مشترکین سابق نینتندو آنلاین تصمیم به عدم تمدید اشتراک خود می‌گیرند. ما تلاش می‌کنیم تا با اضافه کردن ویژگی‌های بیشتر، به حفظ جذابیت نینتندو سوییچ برای کاربران فعلی خود کمک کنیم.

Nintendo Switch Online

براساس گزارشات ارائه شده، سرویس اشتراک PlayStation Plus هم‌اکنون ۳۸.۸ میلیون مشترک دارد که این تعداد، ۳۷ درصد از دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 را تشکیل می‌دهند. از طرفی، آمار مشترکین سرویس مایکروسافت کمی مبهم بوده و این شرکت از اوایل سال گذشته، نسبت به گزارش آمار فروش کنسول‌های خود و همچنین تعداد کاربران Xbox Live اقدام نکرده است. تنها عدد موثقی که در این مدت منتشر شده، به صحبت‌های ساتیا نادلا (Satya Nadella) مبنی بر دوبرابر شدن تعداد مشترکین سرویس Game Pass در طول سه ماهه‌ی دوم سال مالی مایکروسافت مربوط می‌شود. براین اساس می‌توان تعداد فروش واحدهای ایکس‌باکس را کمتر از ۵۰ میلیون نسخه در نظر گرفت.

سرویس آنلاین نینتندو نیز باوجود این‌که زمان کمی از تاریخ راه‌اندازی آن می‌گذرد، عملکرد بسیار خوبی را از خود به جا گذاشته و بعد از عبور آمار فروش کنسول‌های نینتندو سوییچ از ایکس‌باکس وان، موفقیت دیگری را برای این شرکت به ارمغان آورده است.

رئیس شرکت نینتندو در ادامه‌ی صحبت‌های خود به عدم تصمیم این شرکت برای عرضه‌ی یک مدل جدید از کنسول نینتندو سوییچ در سال ۲۰۲۰ اشاره می‌کند. لذا به نظر می‌رسد که تمامی شایعات و پیش‌بینی‌هایی که در چند هفته‌ی اخیر مطرح شدند، کنار گذاشته می‌شوند. حالا باید دید که نینتندو برای حفظ مخاطبان خود در سرویس Nintendo Online چه برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده است. آیا این سرویس نیز به سبک پلی‌استیشن پلاس اقدام به ارائه‌ی بازی‌های رایگان به صورت ماهیانه کرده یا این‌که همانند سرویس Game Pass به معرفی بازی‌های جدید AAA می‌پردازد؟ شاید هم این‌شرکت اضافه کردن بازی‌های N64 و GameCube را در دستور کار دارد. اگر شما هم تجربه استفاده از سرویس اشتراک آنلاین نینتندو را داشتید، نظرات خود را با زومجی درمیان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده