نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۱

فروش جهانی کنسول نینتندو سوییچ به ۵۲.۴۸ میلیون واحد رسید

پس از گذشت نزدیک‌‌به سه سال از عمر کنسول هیبریدی سوییچ، حال نینتندو به‌صورت رسمی اعلام کرد که ۵۲.۴۸ میلیون واحد از این دستگاه در سراسر جهان فروش رفته است.

پس از شکست کنسول Wii U که باعث خدشه‌دار شدن اعتبار شرکت نینتندو در بین اهالی صنعت بازی‌های ویدیویی شد، کمتر کسی انتظار دیدن موفقیت دوباره این غول ژاپنی را داشت. سال ۲۰۱۷ نینتندو کنسول جدید خود تحت عنوان نینتندو سوییچ را روانه بازار کرد؛ کنسولی که به‌واسطه هیبریدی بودن آن به گیمر این امکان را می‌داد که هم به‌صورت دستی و هم در حالت سنتی و با اتصال به تلویزیون از دستگاه خود استفاده کند. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا از آمار فروش و رکوردهایی که این کنسول محبوب نینتندو توانسته جابه‌جا کند اطلاع دارید؛ به‌عنوان مثال مدتی پیش اعلام شد که در سال ۲۰۱۹ میلادی، فروش کنسول‌های نینتندو به‌لطف سوییچ در ژاپن بیش از سال‌های اخیر بوده است.

حال اما در جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی،‌ نینتندو گزارش داد که تا یکم ژانویه فروش نینتندو سوییچ به ۵۲.۴۸ میلیون واحد رسیده است. باتوجه به اطلاعات و جزییات منتشر شده، نینتندو سوییچ در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۰.۸۱ میلیون واحد فروش کرده که نشان از موفقیت و محبوبیت بالای این کنسول هیبریدی بین گیمرها است. در کنار فروش فوق‌العاده سوییچ، بازی‌های منتشر شده آن نیز روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارند. به‌ واسطه انتشار آثار بزرگی چون Luigi Mansion 3، بازی The Legend of Zelda: Links Awakening و همینطور Pokemon Sword and Shield، بخش نرم‌افزاری این کنسول نیز آمار فروشی معادل ۶۴.۶۴ میلیون واحد را ثبت کرده است.

اگرچه نینتندو در ابتدا برنامه‌ریزی کرده بود که تا پایان سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۸ میلیون نسخه به میزان فروش کنسول سوییچ خود اضافه کند، اما به‌نظر می‌رسد نینتندو نیز از این میزان تقاضا شگفت‌زده شده و اکنون این آمار به فروش کلی ۱۹.۵ میلیون واحد تغییر کرده است. باتوجه به اینکه چندی پیش شایعه‌ای منتشر شده بود که در سال جاری مدل جدیدی از کنسول سوییچ عرضه می‌شود و همین‌طور با نزدیک شدن به ورود کنسول‌های نسل نهم، باید منتظر ماند و دید آیا این روند صعودی کنسول سوییچ ادامه خواهد داشت یا خیر؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده