نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۱۵

پروژه بعدی کارگردان فیلم Donnie Darko مشخص شد

ریچارد کلی، کارگردان فیلم تحسین‌شده Donnie Darko (دانی دارکو)، کارگردانی فیلمی زندگینامه‌ای را که هنوز عنوانی ندارد و برگرفته از زندگی راد سرلینگ معروف است عهده‌دار شد.

طبق گزارشی که سایت TheGww منتشر کرده، قرار است فیلمی از زندگی راد سرلینگ، خالق سریال The Twilight Zone (منطقهٔ نیمه‌روشن) ساخته شود و حال کارگردان این پروژه انتخاب شده است؛ ریچارد کلی که با ساخت فیلم متفاوت و تحسین‌شدهٔ Donnie Darko (دانی دارکو) در سینمای هالیوود نامی برای خود دست‌وپا کرد، علاوه بر کارگردانی این پروژه، نویسندگی فیلمنامه آن را نیز بر عهده خواهد داشت. هنوز عنوانی برای این فیلم انتخاب نشده است و تنها می‌دانیم فیلمی زندگینامه‌ای از راد سرلینگ، نمایشنامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و راوی آثار تلویزیونی ساخته خواهد شد. این فیلم چهارمین ساختهٔ سینمایی ریچارد کلی خواهد بود؛ آخرین فیلم این کارگردان، فیلم The Box با نقش‌آفرینی کامرون دیاز بود که در سال ۲۰۰۹ روی پردهٔ سینما رفت و حدود ۱۰ سال می‌گذرد که کلی کارگردانی فیلمی را قبول نکرده است. فیلم The Box با نظرات چندان مثبتی از سوی منتقدان همراه نشد و با بودجهٔ ۳۰ میلیون دلاری، فروشی تقریباً اندازهٔ بودجه خود داشت. جیمز مارسدن، فرانک لانگلا، جیمز ربهورن، جیلیان جیکوبز، دبورا راش، هولمز آزبرن و سلیا وستون، دیگر بازیگران این فیلم بودند.

ریچارد کلی به طریقی با سریال The Twilight Zone راد سرلینگ مرتبط می‌شود؛ فیلم The Box برگرفته از داستانی کوتاه با عنوان Button, Button (دکمه، دکمه)، نوشتهٔ ریچارد میتسان است که این داستاه کوتاه خود برگرفته از یکی از قسمت‌های سریال دههٔ ۸۰ میلادی The Twilight Zone است.

Kelly

راد سرلینگ زندگی پرفرازونشیبی داشت و ساخت فیلمی از زندگی وی قطعاً برای بسیاری از سینمادوستان جالب خواهد بود؛ سایت کلایدر زندگی راد سرلینگ را چنین توصیف کرده است:

راد سرلینگ بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی و اتمام دورهٔ دبیرستان، برای حضور در ارتش نام‌نویسی کرد و در آنجا دورهٔ سرباز چترباز (پاراتروپری) را گذراند و آموزش‌های این دوره را به‌خوبی فراگرفت. از آنجایی که راد در خانواده‌ای یهودی بزرگ شده بود، امیدوار بود که وی را به جبهه‌های جنگ جهانی دوم بفرستند تا بتواند علیه هیتلر و ارتش آلمان بجنگد که البته این‌طور نشد و وی را به كشور فيليپين فرستادند؛ جایی که هر روز جنازه‌ها را در کنار خود می‌دید. اگرچه وی مدال افتخار و مدال پرپل هارت را (مدال شجاعت ایالات متحده آمریکا است که به نام رئیس جمهور، به مجروحین و کشته‌شدگان جنگ اعطاء می‌شود) جهت خدمات خود به کشور آمریکا دریافت کرد، اما تجربهٔ تلخ حضور در ارتش و بالطبع مناطق جنگی، تأثیر زیادی بر روحیات وی داشت و آیندهٔ کاری راد کاملاً زیر سایه این تأثیرات مخرب حضور در جنگ قرار گرفت. پس از مرخص شدن از ارتش، سرلینگ به کالج آنتیاک رفت و در آنجا نویسندگی و اجرای برنامه‌های رادیویی در کمپ را آغاز کرد. در مدرسه‌اش وی را شجاع‌دل و آدم نترس می‌خواندند که آن هم به دلیل پریدن‌های خطرناکش از هلیکوپتر در دورانی که در ارتش خدمت می‌کرد بود.

سرلینگ بعدتر روی به ساخت آثار تلویزیونی آورد، اما تغییری در وضعیت روحی وی ایجاد نشده بود و همچنان ترومای روحی سنگینی را تحمل می‌کرد. سرلینگ به‌شدت مخالف تبلیغات و سانسورهای تلویزیونی بود و در نهایت تصمیم گرفت شوی تلویزیونی خودش را بسازد؛ سریال The Twilight Zone. سریال The Twilight Zone طی سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۴ روی آنتن رفت و موفق به دریافت دو جایزه اِمی و یک جایزه گلدن گلوب شد. این سریال دو بار، یعنی در دههٔ ۸۰ میلادی و اوایل دهه گذشته، به تلویزیون بازگشت. علاوه بر این، در سال ۱۹۸۳ یک فیلم سینمایی نیز بر اساس این مجموعه تولید شد و روی پرده‌ٔ سینما رفت. نسخه کلاسیک این سریال از داستان‌هایی کوتاه تشکیل شده بود که بیش از هر چیزی ذهن مخاطب را درگیر خود می‌کرد؛ مجموعه تلویزیونی The Twilight Zone طیف گسترده‌ای از اتفاقات علمی تخیلی و فراطبیعی را پوشش می‌داد که بعضاً برای انسان‌های معمولی رخ داده بودند.

ریچارد کلی که با ساخت فیلم متفاوت و تحسین‌شدهٔ Donnie Darko معروف شد، علاوه بر کارگردانی این پروژه، نویسندگی فیلمنامه آن را نیز بر عهده خواهد داشت

همان‌طور که می‌دانید، نسخهٔ جدید این سریال نیز ساخته شده است و فصل ابتدایی آن اوایل امسال از شبکه استریم CBS All Access پخش شد. مارکو رامیرز، نویسنده فیلمنامهٔ سریال‌هایی چون سریال Sons of Anarchy (پسران آنارکی) و سریال Daredevil (دردویل)، وظیفهٔ نگارش فیلمنامه و ساخت بازسازی The Twilight Zone را عهده‌دار بود. سیمون کینبرگ، کارگردان فیلم X-Men: Dark Phoenix (مردان ایکس: دارک فینیکس) به‌عنوان تهیه‌کننده در این سریال نقش داشت. از سایر عوامل و بازیگران این مجموعه تلویزیونی می‌توان به آیک بارینهولتز، جان چو، الیسن تولمن، جیکوب ترمبلی و تیسا فارمیگا اشاره کرد. زازی بیتز، بتی گابریل، سث روگن، ادام اسکات، سنا لیثن، کمیل نانجیانی، گرگ کینر، دواندا وایز، جسیکا ویلیامز، استیون یون و ریا سیهورن دیگر بازیگرانی بودند که در فصل اول سریال The Twilight Zone حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. جردن پیل، بازیگر و کارگردان فیلم Get Out (برو بیرون) و فیلم Us (ما)، به‌عنوان مجری و راوی جدید این مجموعه آنتولوژی قدیمی انتخاب شده است. این سریال برای فصل دوم تمدید شده است.

گفتنی است هنوز بازیگر نقش راد سرلینگ انتخاب نشده است و اطلاعات زیادی از این پروژه در دسترس نیست و در این رابطه باید منتظر اخبار آتی بمانیم. 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده