نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱

رییس پلی استیشن شایعات مربوط به ترکیب شدن این برند با ایکس باکس را تکذیب کرد

جیم رایان همکاری سونی و مایکروسافت را دلیلی برای ترکیب برندهای این دو کمپانی نمی‌داند.

مدتی قبل خبر جالبی منتشر شد که حکایت از همکاری سونی و مایکروسافت در زمینه سرویس‌های مبتنی بر پردازش ابری داشت؛ خبری که باعث شد بحث‌های زیادی در زمینه برندهای مربوط به بازی‌های ویدیویی این دو کمپانی یعنی پلی استیشن و ایکس باکس شکل بگیرد و حتی عده‌ای ماجرا را چیزی فراتر از این‌ها بدانند و منتظر اعلام همکاری نزدیک‌تر آن‌ها باشند. اکنون جیم رایان، مدیرعامل اجرایی پلی استیشن به این شایعات پاسخ داده و آن‌ها را تکذیب کرده است.

رایان در گفتگویی با فایننشال تامیز می‌گوید:

طبق اطلاعاتی که من دارم، به‌هیچ‌وجه خبری از ترکیب شدن پلتفرم‌های پلی استیشن و ایکس باکس نخواهد بود و این دو پلتفرم به‌شکل جداگانه به کار خود ادامه می‌دهند و هرکدام مثل گذشته هویت، محصولات و طرفداران خاص خود را خواهند داشت.

مهم‌ترین ویژگی قرارداد سونی و مایکروسافت را می‌توان در مورد سرویس‌ PlayStation Now دانست که سونی قصد دارد آن را برای رقابت با سایر شرکت‌ها بهینه‌سازی کند و در این راه از قدرت پلتفرم پردازش ابری Azure استفاده خواهد کرد؛ رقابتی که روز به روز نفس‌گیرتر می‌شود و از یک طرف خود مایکروسافت با Project xCloud وارد این میدان شده است و احتمالاً در E3 2019 اطلاعات بیشتری از آن کسب خواهیم کرد. از طرف دیگر هم گوگل با استیدیا (Stadia) قصد دارد سهم زیادی از این بازار را به‌دست آورد؛ پلتفرمی که روز گذشته اطلاعات زیادی از آن منتشر شد.

اکنون سونی می‌تواند با خیالی راحت‌تر خدمات سرویس PlayStation Now را با کمک مایکروسافت ارائه دهد و بیشتر وقت خود را روی مسائل دیگری چون تولید محتوا بگذارد:

ما قصد داریم با اطمینان خاطر بیشتری سرویس PlayStation Now را در اختیار علاقمندان قرار دهیم و امسال و سال آینده تلاش زیادی در زمینه ارائه خدمات این سرویس خواهیم کرد.

در مجموع به نظر می‌رسد حداقل در شرایط فعلی خبری از همکاری سونی و مایکروسافت در مورد موضوعاتی به‌جز سرویس‌های ابری نخواهد بود؛ همکاری‌ای که حتی اعضای بخش پلی استیشن هم تا قبل از انتشار اخبار رسمی اطلاعی از آن نداشتند، چرا که مذاکرات به‌شکلی مخفیانه و تنها با اطلاع مقامات ارشد دو کمپانی انجام گرفته بود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده