// پنجشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۷

سونی و مایکروسافت در زمینه سرویس‌های ابری و گیمینگ وارد همکاری شدند

در یک خبر غیر منتظره، سونی و مایکروسافت برای تولید محتوای سرویس‌های ابری و گیمینگ با یکدیگر وارد همکاری شدند.

یکی از مواردی که می‌تواند به‌ صنعت بازی‌های ویدیویی کمک کند، همکاری شرکت‌های بزرگ نظیر سونی و مایکروسافت با یکدیگر در راستای ارائه سرویس‌های مشترک و خدمات به گیمرها است. حال طبق جدیدترین اخبار بازی، سونی و مایکروسافت اعلام کرده‌اند که وارد همکاری شده‌اند. این همکاری شامل به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات و تکنولوژی‌ها و همچنین به‌اشتراک‌گذاری زیرساخت‌های یک سری از نوآوری‌های این دو شرکت می‌شود. با اینکه سونی و مایکروسافت حرفی از ایکس باکس و پلی استیشن نزده‌اند، اما گفته شده است که این همکاری روی پلتفرم‌های سرگرمی شامل گیمینگ تمرکز دارد.

به‌طور دقیق‌تر، در جریان این همکاری سونی و مایکروسافت برای خلق راه‌کارها و ایده‌های بهتر سرویس‌های ابری، از Microsoft Azure (سرویس محاسباتی ابری مایکروسافت) استفاده خواهند کرد. همچنین اعلام شده است که سونی از Microsoft Azure برای بازی‌های خود و سرویس‌های استریم محتوا استفاده خواهد کرد که شامل ساخت ابزارهای بهتر برای تولید کنندگان محتوا می‌شود. همچنین سونی و مایکروسافت با یکدیگر روی نیمه‌هادی‌های مختلف و هوش مصنوعی کار خواهند کرد.

کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل شرکت سونی، در این باره می‌گوید:

پلی استیشن از ادغام خلاقیت و تکنولوژی به‌وجود آمده است. هدف ما این است تا این پلتفرم را به‌صورت یکپارچه به‌تکامل برسانیم تا بتوانیم بهترین سرگرمی‌ها را در اختیار کاربران قرار بدهیم. همچنین ازطریق یک سرویس ابری بسیار قوی می‌توان این تجربه را در هرزمان و هرکجا در دسترس کاربر قرار داد. برای سال‌‌های طولانی، مایکروسافت یکی از همکارهای کلیدی برای تجارت ما به‌حساب می‌آید؛ البته در بعضی از زمینه‌ها سونی و مایکروسافت رقیب یکدیگر به‌حساب می‌آیند. من معتقد هستم که همکاری ما در زمینه‌های ارائه راه‌کارهای آتی برای سرویس‌های ابری، تا حد زیادی به پیشرفت محتویات تعاملی کمک می‌کند.

همچنین ساتیا نادلا، مدیرعامل شرکت مایکروسافت، در این باره افزود:

سونی همیشه در تکنولوژی و سرگرمی به‌عنوان یک رهبر عمل کرده است و این همکاری برپایه همین مورد انجام می‌شود. همکاری ما قدرت Microsoft Azure و هوش مصنوعی Azure را در اختیار سونی قرار می‌دهد تا چهره‌ی جدید گیمینگ و سرگرمی را در دسترس کاربران قرار بدهند.

فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس باکس مایکروسافت، در جریان یک توییت خوشحالی خود را از این همکاری و ایده‌های جاه‌طلبانه هر دو شرکت برای آینده گیمینگ به اشتراک گذاشته است. این همکاری تازه شکل گرفته است و مدت زمان نسبتا طولانی طول می‌کشد تا خروجی آن را مشاهده کنیم. نظر شما کاربران زومجی در مورد همکاری سونی و مایکروسافت در سرویس‌های گیمینگ و ابری چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده